معاون آموزشی وزیر علوم
-
معاون وزیر علوم:
دانشگاه آزاد باید به سمت درآمدهای غیر شهریه ای برود
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن آوریدر بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی زنجان تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت درآمدهای غیر شهریه ای برود.
-
معاون آموزشی وزارت علوم:
دانشگاههایی که ماموریت فراملی دارند، در مرزهای دانش گام بردارند
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاههایی که ماموریت فراملی دارند باید در مرزهای دانش گام بردارند و دانشگاههایی که ماموریت محلی و محدودیت دارند، دلیل ندارد که به همه حوزهها ورود پیدا کنند. باید مراکز کوچک دانشگاهی را با دایره فعالیت محدود اعتلا ببخشیم.
-
در پیام تبریک معاون آموزشی وزیر علوم به سرپرست دانشگاه آزاد تأکید شد؛
ارتقاء سطح همکاری و هماهنگی وزارت علوم با دانشگاه آزاد
معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، طی پیامی انتصاب دکتر علی محمد نوریان به سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت.
-
معاون آموزشی وزارت علوم:
تاکنون رشتهای از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نشده است
معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه تاکنون هیچ رشتهای از وزارت علوم به وزارت بهداشت منتقل نشده است و با اشاره به سیاستها و تجارب قریب به اتفاق کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزش، ادغام شدن رشتههای پزشکی و غیر پزشکی را در آینده محتمل دانست.
-
معاون آموزشی وزیر علوم تاکید کرد؛
لزوم توجه جدی به طرح آمایش آموزش عالی
دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در جریان سفر نوروزی خود ، از مرکز آموزش عالی در حال ساخت آباده واقع در شهر آباده بازدید کرد.
-
معاون آموزشی وزارت علوم خبرداد
آمادگی دانشگاهها برای پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاههای داخل آماده پذیرش دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا هستند، گفت: علم و فناوری کشور ما یک فرایند درونزا است و روند فعالیتهای آن به کشور خاصی محدود نمیشود. بنابراین تصمیم مجدد رییسجمهور آمریکا درخصوص منع ورود دانشجویان 6 کشور، خدشهای به جامعه علمی ما وارد نخواهد کرد.
-
معاون آموزشی وزیر علوم در نشست خبری:
سطحبندی دانشگاههای دولتی «آزمایشی» است/در برخورد با مؤسسات فاقد استاندارد تعارف نداریم
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان اینکه در حال حاضر سطحبندی مراکز آموزش عالی دولتی در فاز آزمایشی اعلام شده و هیچ محدودیتی برای آنها نخواهد داشت، گفت: در حال حاضر سطحبندی اعلام شده برای مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی، نهایی و قطعی است، اما برای دانشگاههای دولتی مانند دانشگاه شهید چمران فعلا در یک فاز آزمایشی اعلام شده و سطحبندی در این فاز، هیچ تأثیری ندارد؛ بنابراین در فاز آزمایشی اینکه یک دانشگاه در سطح یک، دو یا ... قرار بگیرد، تفاوتی نمیکند.
-
معاون آموزشی وزیر علوم خبر داد؛
ابلاغ آئیننامه تفویض اختیارات آموزشی به دانشگاهها
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ آییننامه تفویض اختیارات به دانشگاهها در روز گذشته خبر داد و گفت: بر این اساس دانشگاههای سطح یک و دو کشور ازنظر بازنگری یا تدوین برنامههای آموزشی و درسی خود کاملاً مستقل هستند؛ چراکه وزارت نباید تا این حد درگیر کارهایی باشد که در حوزه اساتید هستند.
-
برگزاری دهه سرآمدی آموزش در اوایل اردیبهشت سال آینده
معاون آموزشی وزیر علوم از برگزاری دهه سرآمدی آموزش در اوایل اردیبهشت سال آینده خبر داد.
-
صندلیهایی که چشم انتظار دانشجو نشستهاند!
تیشه "کمیگرایی" به ریشه آموزش عالی
"توسعه کمی آموزش عالی و کاهش تعداد داوطلبان در سالهای اخیر"، عبارتی است که بارها در مصاحبههای مسئولان تکرار شده و هر از چند گاهی نیز آمار و ارقامی از ظرفیت خالی دانشگاهها ارائه میشود، اما کمتر کسی به تبعات چنین فرآیندی اشاره دارد، تبعاتی مانند خالی ماندن صندلیهای دانشگاهها و مراکز مختلف آموزش عالی، کاهش سطح کیفیت دانشگاهها، ناکارآمدی و بیکاری فارغالتحصیلان دانشگاهی، مدرکگرایی و... که تاثیرات منفی بسیاری را نه تنها در جامعه علمی، بلکه در پیشرفت کشور بر جای میگذارند.
-
معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد
برنامهای برای حذف پایاننامه دوره ارشد نداریم
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه حذف پایاننامه از مقطع کارشناسی ارشد را تکذیب میکنم، تاکید کرد: تمامی دانشجویانی که در دوره آموزشی پژوهشی کارشناسی ارشد ورود پیدا کنند موظف به گذراندن پایاننامه هستند و وزارت علوم هیچ برنامهای برای حذف پایاننامه از این مقطع ندارد.
-
معاون آموزشی وزیر علوم پاسخ داد؛
بیشترین و کمترین جمعیت دانشجویی در کدام استانها هستند؟
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: بیشترین جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاههای منطقه یک کشور یعنی استانهای تهران و البرز و کمترین جمعیت دانشجویی در دانشگاههای منطقه ۱۰ یعنی استان خوزستان مشغول تحصیل هستند.
-
معاون آموزشی وزیر علوم:
انتقال "رشته روانشناسی بالینی" را تکذیب میکنم/ ایجاد 80 رشته میان رشتهای
معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه انتقال "رشته روانشناسی بالینی" به وزارت بهداشت را تکذیب می کنم،گفت: در حال حاضر وضعیت این رشته توسط کارگروه ویژه با حضور کارشناسان مختلف در دست بررسی است و هنوز هیچ جمعبندیای درخصوص آینده آن صورت نگرفته است.
-
/ ضرورت گنجاندن واحد آموزش رفتارهای مدیریت پسابحران در دانشگاه ها/
راهیابی رشته و واحد درسی مدیریت بحران به دانشگاهها
معاون آموزشی وزیر علوم، آموزش گفت: علاوه بر ایجاد رشتههای مرتبط با مدیریت بحران در دانشگاهها، وزارت علوم به تازگی بخشنامهای را در حوزه دروس اختیاری به دانشگاهها ابلاغ کرد، در این بخشنامه برخی از دروس که اهمیت بالایی دارند در اولویت تدریس دانشگاهها اعلام شد و دانشگاهها مختار و مجاز هستند در محدوده سنوات دانشجویان و نیازی که در جامعه وجود دارد، دروس اختیاری از قبیل مدیریت بحران را به دانشجویان ارائه دهند.
-
معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد
ضرورت حمایت از مراکز آموزش عالی غیردولتی
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه مراکز دولتی پتانسیل لازم برای آموزش تمامی دانشجویان را ندارند،گفت: در حال حاضر 50 درصد دانشجویان کشور در مراکز غیردولتی تحصیل میکنند و حدود 85 درصد آنها نیز با پرداخت هزینه آموزش میبینند بنابراین مراکز غیردولتی پتانسیل و توانایی بهتری برای جذب دانشجویان به شمار میرود.
-
تاکید بر مأموریتگرایی دانشگاهها از سیاستهای طرح آمایش آموزش عالی است
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: یکی از برنامه ها و سیاستهای طرح آمایش تاکید بر مأموریتگرایی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است که ما را به سمت باز طراحی مأموریت دانشگاهها و مراکز آموزش عالی براساس فلسفه تأسیس، توانمندی ها و الزامات ملی و کلان کشور دعوت میکند .
-
توضیحات وزارت علوم درباره حذف پایاننامه مقطع کارشناسی
معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر اینکه ارائه دورههای کارشناسی ارشد بدون پایاننامه باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر دورههای مجازی بدون پایاننامه در مقطع کارشناسی ارشد راهاندازی شده و باید واحدهای نظارتی در این زمینه تقویت شوند.
-
معاون وزیر علوم خبرداد
برنامه وزارت علوم برای افزایش 8 برابری جذب دانشجویان خارجی
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت جذب دانشجوهای خارجی، افزایش 8 برابری جذب دانشجویان خارجی در دانشگاههای ایران را از جمله برنامههای وزارت علوم ایران ذکر کرد.
-
معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد
توجه ویژه به برپایی هفته آموزش و منشور کیفیت در دانشگاهها از سال آینده
معاون آموزشی وزیر علوم با تاکید بر توجه وزارت علوم بر موضوع کیفیسازی در دانشگاهها گفت: از سال آینده موضوع برگزاری هفته آموزش و منشور کیفیت به صورت پررنگ و ویژه در دانشگاهها و جامعه مطرح میشود.
-
معاون آموزشی وزیر علوم:
رشتههای دانشگاهی فاقد جذابیت شغلی،از چرخه آموزشی خارج می شوند
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: به زودی دستوری ابلاغ خواهد شد تا رشته های دانشگاهی که از طرف دانش آموختگان آن فاقد جاذبه برای ورود به بازار کار است، دیگر دانشجو نپذیرند و این رشته ها از چرخه فعالیتهای آموزشی کشور خارج شوند.
-
معاون آموزشی وزیر علوم در یزد خبر داد؛
آغاز سطحبندی مراکز آموزش عالی غیردولتی از مهر 96
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از آغاز اجرای طرح سطحبندی مراکز آموزش عالی غیردولتی کشور در مهرماه 96 خبر داد.
-
معاون آموزشی وزیر علوم:
حل مساله صندلیهای خالی در گرو رعایت استانداردهای ظرفیت دانشگاهها
معاون آموزشی وزیر علوم با بیان این که یکپارچهسازی نظام پذیرش سنجش از سیاستهای آمایش آموزش عالی است، خاطرنشان کرد: اگر استانداردها را برای ظرفیت دانشگاهها رعایت کنیم، مسئله صندلیهای خالی حل خواهد شد. نکته بعدی نیز برای رفع صندلیهای خالی این است که رابطه هدفمند بین اشتغال و تحصیل شکل گیرد و اگر متناسب با نیاز بازار پذیرش دانشجو داشته باشیم این موضوع حل خواهد شد.
-
معاون آموزشی وزارت علوم تشریح کرد
آخرین وضعیت تعیین تکلیف رشتههای مشترک وزارت علوم و بهداشت
معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه وضعیت رسیدگی به رشتههای مشترک بین دو وزارتخانه علوم و بهداشت به طور جدی پیگیری میشود، گفت: هنوز در مورد هیچ رشتهای به نتیجه نرسیدهایم. اختلافنظرها همچنان وجود دارد و رسیدن به نتیجه نهایی در این خصوص امری زمانبر است.
-
برنامه وزارت علوم برای ارتقاء بین المللی 5 دانشگاه و 5پژوهشگاه برتر
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: براساس ابلاغ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، وزارت علوم باید 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر را به تراز بین المللی برساند که فرآیند انتخاب تعدادی از دانشگاهها و مراکز پژوهشی برای اجرای این طرح در مراحل نهایی است تا این مراکز منتخب مورد حمایت ویژه دولت و وزارت علوم قرار بگیرند.
-
معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد
تحصیل 80 درصد دانشجویان کشور در دو رشته/بالاترین نرخ جمعیت دانشجویی در تهران
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تمرکز جمعیت دانشجویی را در رشتههای علوم انسانی و فنی و مهندسی دانست و گفت: در حال حاضر 80 درصد دانشجویان در این دو رشته و 20 درصد دیگر دانشجویان در سایر رشتهها مشغول به تحصیل هستند.
-
معاون وزیر علوم:
دانشگاههای مناطق مرزی در جذب دانشجویان خارجی فعالتر شوند
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاههای مناطق مرزی باید در جذب دانشجویان خارجی کشورهای همسایه فعالتر شوند.