• شنبه / ۴ آبان ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92080401454
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مقام فضایی:

ضبط بیش از ۳۰ گرم هروئین‌ حکم اعدام دارد

ضبط بیش از ۳۰ گرم هروئین‌ حکم اعدام دارد

معاون رییس‌ کل‌ دادگستری‌ استان‌ اردبیل‌ گفت‌: حکم‌ استعمال و فروش بیش از ‌۳۰‌ گرم‌ مواد مخدری‌ که در ردیف‌ مشتقات‌ هروئین‌ قرار دارد، اعدام‌ است.

معاون رییس‌ کل‌ دادگستری‌ استان‌ اردبیل‌ گفت‌: حکم‌ استعمال و فروش بیش از ‌۳۰‌ گرم‌ مواد مخدری‌ که در ردیف‌ مشتقات‌ هروئین‌ قرار دارد، اعدام‌ است.

به‌ گزارش‌ خبرنگا‌ر‌ خبرگزاری‌ دانشجویان‌ ایران‌(ایسنا)، خدادادی در نشست‌ خبری با اشاره‌ به‌ شدید‌ بودن‌ احکام‌ مجازات‌ فروشندگان‌ مواد مخدر در کشورهای‌ همسایه ایران‌ تصریح‌ کرد: در کشور ما بر اساس‌ قانون مجازات کشف بیش از ۵ کیلوگرم‌ تریاک‌ و۳۰ گرم هروئین و مشتقات‌ آنها اعدام است.

خدادادی به لزوم بررسی اعتیاد از دو‌ جنبه بیماری و جرم اشاره کرد و افزود: اعتیاد هم‌ جرم است و هم بیماری. بنابراین‌ فردی‌ که‌ مواد مخدر را استعمال می‌کند اگرچه مجرم محسوب‌ می‌شود اما در کنار‌ مجازات باید به درمان او نیز پرداخت.

وی ادامه داد: شخصی که‌ مواد مخدر را در معرض فروش قرار می‌دهد‌ نه تنها شخصیت و هویت خود را به‌ حراج‌ گذاشته است‌ که‌ انسان‌ها را به کام مرگ‌ می‌کشاند.

وی با بیان‌ این‌که‌ «اعدام سوداگران موجب خوشحالی دادگستری‌ نمی‌شود» گفت: هدف‌ ما حفظ و صیانت‌ از جوانان و خانواده‌هاست. لذا برای‌ حراست‌ از جامعه مجبوریم مجازاتی‌ که قانون‌ مشخص کرده را احیا کنیم.

وی با اشاره به‌ اهمیت‌ نقش‌ خانواده‌ و جامعه به‌منظور آگاهی‌ دادن‌ و آشنایی‌ جوانان‌ با عوارض‌ مواد مخدر پیشگیری‌ از وقوع جرم‌ را امر اساسی‌ دانست‌ و خاطرنشان‌ کرد: مجازات‌ سوداگران مرگ‌ زمانی موثر خواهد بود که‌ این امر موجب پیشگیری‌ از وقوع جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

معاون‌ پیشگیری از وقوع جرم استان‌ سیگار را زمینه‌ساز اعتیاد دانست‌ و افزود: ارتباط‌ با رفیقان ناباب٬ حس لذت جویی و تنوع طلبی‌ از سایر عوامل‌ گرایش‌ جوانان به‌ اعتیاد است.

وی با اشتباه‌ شمردن برخی‌عقاید که مواد مخدر را درمانی‌ برای بیماری‌ روماتیسم‌ می‌دانند٬ تصریح‌ کرد: مواد مخدر به‌دلیل‌ داشتن‌ مرفین‌٬ تنها موجب تسکین‌ اولیه‌ درد می‌شود‌ ‌و استفاده‌ مکرر‌ آن اعتیاد‌آور است.

خدادادی‌ با نگرانی از افزایش‌ فساد در بین‌ جوانان٬ از خانواده‌ها خواست فرزندان‌ خود را از رفتن به برخی میهمانی‌ها و عروسی‌ها که‌ محل‌ توزیع‌ مواد مخدرهستند٬ منع‌ کنند.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha