• یکشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91090501611
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

یونسکو به تعهدات خود در قبال آموزش کودکان غزه توجه بیشتر کند

ایران یکی از 6 کشور موفق جهان در اجرای برنامه آموزشی برابری جنسیتی

ایران یکی از 6 کشور موفق جهان در اجرای برنامه آموزشی برابری جنسیتی

جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش سالانه یونسکو از جمله شش کشوری است که توانسته تبعیض جنسیتی در آموزش را از بین ببرد.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس گزارش سالانه یونسکو از جمله شش کشوری است که توانسته تبعیض جنسیتی در آموزش را از بین ببرد.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش کشورمان که برای شرکت در اجلاس «آموزش برای همه» یونسکو که با حضور وزرای 50 کشور جهان که در زمینه آموزش و پرورش به اقدامات مؤثری دست زده اند، به پاریس سفر کرده است، ضمن بررسی اهداف شش گانه یونسکو در بحث آموزش کودکان، آموزش رایگان و آموزش مهارت‌های زندگی به پیشنهادات کشورهای پیشرفته در بحث آموزش همگانی ، افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات متعددی را برای تحقق اهداف ششگانه آموزش برای همه به مورد اجرا گذاشته و این اقدامات، نتایج بسیار خوبی را تاکنون در پی داشته که بویژه برخی از این نتایج بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به گزارش سال 2012 میلادی یونسکو در زمینه‌های آموزش عمومی در سطح کشورها گفت: در این گونه گزارش ها توجه بیشتر به وضع واقعی کشورها و پیشرفت‌های حاصله توسط آنها و نیز استفاده از آمار و گزارش‌های ارائه شده توسط مراکز و ارگان های رسمی این کشورها در زمینه‌های مورد بررسی، می تواند به ارتقای محتوا و افزایش میزان سندیت آن کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: موضوع برابری جنسیتی و ارتقای سطح دانش و سواد دختران و زنان در ایران به درستی در گزارش سال 2012 یونسکو مورد اشاره قرار گرفته است به نحوی که برای مثال در موضوع برابری جنسیتی و ارتقای سطح دانش و سواد دختران و زنان درجمهوری اسلامی ایران در گزارش سال 2012 یونسکو، پایش آموزش برای همه مورد اشاره قرار گرفته است که ایران در میان شش کشور موفق در این زمینه قرار دارد.

حاجی بابایی افزود: برابری جنسیتی و ارتقای سطح دانش و سواد دختران و زنان درجمهوری اسلامی ایران با بسیج امکانات و سرمایه گذاری چشمگیر صورت پذیرفته به نحوی که ثبت نام در مدارس برای کودکان در سن مدرسه به حدود100 در صد رسیده است .

یونسکو به تعهدات خود در قبال آموزش کودکان مظلوم غزه توجه بیشتری کند

وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران همچنین از یونسکو خواست به تعهدات خود در قبال آموزش کودکان مظلوم غزه توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: متولیان آموزشی جهان به خصوص یونسکو به رسالت تاریخی خود در قبال موضوع آموزش در غزه توجه جدی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان فلسطینی درغزه گفت: لازم می دانم از آنها به دلیل اینکه در شرایط جنگی و در زیر آماج گلوله‌ها همچنان به تلاش مقدس خود برای تحقق اهداف آموزش همگانی ادامه می دهند، قدردانی کنم.

وی با اشاره به موفقیت‌های آموزشی جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر افزود: از میان 195 عضو دائمی یونسکو 50 کشوری که توانسته است به پیشرفتهایی در زمینه آموزش همگانی دست یابند به این نشست دعوت شده اند و جمهوری اسلامی ایران یکی از این کشورهاست که در بخش های مختلف ،رتبه های برتری را کسب کرده است.

توسعه آموزش های فنی وحرفه ای از جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است

به گفته وزیر آموزش و پرورش، توسعه و گسترش آموزش های فنی و حرفه ای از جایگاه ویژه ای در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و تا کنون هم اقدامات موثری برای تحقق این هدف در کشور صورت گرفته است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات بسیار موثری در جهت ترویج و گسترش آموزشهای فنی حرفه ای و کاردانش صورت داده است که توسعه کمی و کیفی رشته های فنی و حرفه ای، تجهیز کارگاههای آموزشی مدارس فنی و حرفه ای و کار و دانش و افزایش تعداد دانش آموزان این نوع آموزش ها از جمله این اقدامات است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دسترسی عادلانه به برنامه های آموزشی مناسب و مهارت های زندگی روزمره و همچنین آموزش های فنی و حرفه ای در کشور، اضافه کرد: برقراری ارتباط مؤثر با بخش صنعت و بازار کار، استقرار نظام جدید آموزشی ، توسعه همکاریهای وزارت آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای و ایجاد انعطاف در طراحی مواد درسی با نیازهای بازار کار از جمله مهمترین اقداماتی است که برای دسترسی عادلانه آموزشی در جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

وی با اشاره به آمارهای منتشره در گزارش سال جاری یونسکو و افزایش جمعیت بیکار در جهان که بخشی از آن حاصل بحران های اقتصادی در کشورهاست، بر ضرورت آموزش نیروهای ماهر و کارآمد از طریق آموزش فنی و حرفه ای تأکید کرد و افزود: با توجه به میان رشته ای و میان بخشی بودن برخی مقولات مربوط به آموزش برای همه، بویژه مقوله جوانان و مهارت ها که موضوع اصلی گزارش سال 2012 یونسکو است، مشارکت بخش های مختلف سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی یونسکو ، به ویژه بخش علوم اجتماعی و انسانی این سازمان که به طور مستقیم با موضوع جوانان و نقش آنان در جوامع سر و کار دارد، در ارتباط با برخی ابعاد گزارش می تواند به غنای بیشتر آن کمک کند.

وی با اشاره به برنامه اجرایی جمهوری اسلامی در زمینه آموزش برای همه، از توسعه آموزش غیر رسمی فنی و حرفه ای توسط بخش غیر دولتی، توسعه راه‌اندازی هنرستان های وابسته به بخش های کشاورزی، هنر، صنعت و خدمات، توسعه هنرستان های کشاورزی مستقر در مزارع آموزشی از جمله اقدامات صورت گرفته یاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha