• شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 94070401386
  • خبرنگار : 71186

مردم از خدمات پس از فروش خودرو ناراضی‌اند

انتقاد رنو از خدمات ایران‌خودرو و سایپا

انتقاد رنو از خدمات ایران‌خودرو و سایپا

نماینده شرکت رنو در حالی انتقاداتی را به سیستم خدمات پس از فروش دو شرکت ایران خودرو و سایپا وارد کرده که مصرف‌کنندگان ایرانی نیز از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.

نماینده شرکت رنو در حالی انتقاداتی را به سیستم خدمات پس از فروش دو شرکت ایران خودرو و سایپا وارد کرده که مصرف‌کنندگان ایرانی نیز از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشکلات موجود در شبکه خدمات پس از فروش خودرو در ایران در کنار کیفیت محصولات تولیدی، به چشم اسفندیار صنعت خودروی ایران تبدیل شده است.

این مشکلات نماینده شرکت رنو در ایران را نیز به انتقاد علنی و صریح از وضعیت خدمات پس از فروش ارائه شده از سوی دو خودروساز بزرگ داخلی وا داشته است.

پیمان کارگر اظهار کرده است:" از نحوه کار شرکای خود (ایران خودرو و سایپا) در خدمات پس از فروش ناراضی هستیم. نمایندگی خدمات پس از فروش خودروساز به ما می‌گوید قطعه تندر 90 موجود نیست در حالیکه قطعه وجود دارد اما شرکای تجاری نمی‌خرند و به نمایندگی نمی‌رسانند بنابراین مشتری ناراضی است".

مدیرعامل رنوپارس خاطرنشان کرده است:" در حال حاضر در مواردی شرکت خدمات پس از فروش خودروساز پول ندارد که قطعه را خریده و به نمایندگی خدمات پس از فروش تحویل دهد. با این حال ضعف دوستان در این حوزه نباید باعث ایجاد مشکل در خدمات پس از فروش محصولات رنو در ایران شود".

انتقاد علنی و صریح نماینده رنو در ایران از عملکرد دو شرکت ایران خودرو و سایپا در حالی است که براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مشتریان ایرانی نیز از وضعیت خدمات پس از فروش خودرو در ایران ناراضی هستند.

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از مراجعان به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال 1393، نظرسنجی کرده که براساس نتایج آن مشتریان از خدمات اصلی ارائه شده از سوی این شرکتها ناراضی هستند.

طبق این نظرسنجی، "کمبود یا نبود قطعات یدکی"، "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" و "دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات" از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این وضعیت در حالی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز چندین بار از کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کرده و خواستار اقدام خودروسازان برای بهبود کیفیت خودروهای تولیدی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۱۷

بايد يک نهاد نظارتي بر نحوه عملکرد خودروسازان و خدمات پس از فروش آنها متمرکز باشد . آنها را کنترل نمايد و قدرت اظهار نظر صريح داشته باشد وگرنه مردم حريف خودروسازان نيستند ، حتي اگر درمواردي خودروساز و خدمات پس از فروش مقصر باشند نفعي براي مردم ندارد و به پرداخت خسارت در حق دولت محکوم ميشود و دست مردم بازهم بابت خسارتي که ديده اند خالي است .

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۰:۳۵

مشکل رو همه ميدونن و کاري از پيش نميره،به نظر من مشکل از اونجايي شروع ميشه که مسووليت حرفه اي نيست و اصول تجارت رو در انحصار ميبينه.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۵۱

اين انتقادها در وضعيت فعلی فقط يک دليل مي تونه داشته باشه >>> رنو مي خواد چندين مدل خودش رو بعد از لغو تحريم ها به صورت عمده در ايران توليد کنه (کوئيد_ساندرو ووو..) با بي کفايت جلو دادن خودروسازان داخلي و جدا کردن خودش از اونها مي خواد خودش رو محبوب مردم کنه (به ما ربطي نداره که اينها اينجوري خدمات ميدن و کيفيت ماشينهاي رنوي توليدي اينها پايينه) نتيجه چي ميشه : رنو در قرارداد بستن با طرف ايراني و فروش خودرو هاش در ايران دست بالا رو داره غيرممکنه که اين حرکت مردمي از طرف رنو باشه ولي قطعا از اون طرف(رنو) هم دارن اين آتيش رو شعله ور تر مي کنن چون به نفعشونه که مونتاژکارهاي ايراني مغضوب مردم باشن و خودش رو محبوب کنه (براي بعد از تحريم ها)

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۳:۲۹

احمد آقا واقعا قوه تخيل قوي اي داريد. حالا يعني چي تمام اين حرفايي که فرموديد؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۲۰:۵۱

در پاسخ به ريحانه خانم! دقيقا تحليل دوستمون درسته و همين الان هم درها براي رنو باز شده و 2 تا محصولش که ال نود در شکل هاي مختلف هست رو داده به ايران

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۲۲:۱۳

خوب پيمانکارهاي ايراني کارشونو درست انجام بدن که کسي سوء استفاده نکنه.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۵۱

خارجي ناراضي داخلي ناراضي پس کي از اينها راضي هست؟!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۵۲

تنها راه حل اين مشکلات آزادسازي واردات خودرو است والسلام

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۱:۵۵

خدا نکنه گذر کسي به نمايندگي‌هاي ايران خودرو و سايپا بيفته. همونطوري که نوشتيد کمبود قطعه بيداد ميکنه

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۳:۳۱

وضعيت خدمات پس از فروش خودرو در ايران مناسب نيست. حالا چه مربوط به ايران خودرو و سايپا باشه چه بقيه خودروسازا. وزارت صنايع بايد نظارتها رو تشديد کنه

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۳:۳۲

براي يک کار کوچيک بايد ساعتها تو نمايندگي ها معطل بشي آخرشم با سرهم بندي کارو انجام ميدن و دوباره بايد مراجعه کني. خخخخخ

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۳:۳۳

دو صد گفته چون نيم کردار نيست. آقاي وزير صنعت که از کيفيت خودروهاي داخلي انتقاد کردي، لطفا اقدام کنيد...

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۴:۰۴

به دليل انحصاري بودن بازار خودروي ايران هر خودروسازي در ايران فعاليت کند حقوق مصرف کنندگان تامين نخواهد شد. بايد ابتدا از بازار خودرو رفع انحصار شود

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۴:۰۵

پرايد رو بردم نمايندگي سايپا براي تعويض سيم کلاج سه روز در تعميرگاه خوابيده است. کار يک ساعته رو سه روزه انجام مي دهند.

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۱۴:۰۶

چرا همه همش حرف مي زنن اما کسي عمل نمي کنه؟

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۴ ۲۰:۴۹

خودرو انحصاري همين ميشه !!!! باز کنيد درهاي کشور رو ! دلار بديم ، ماشين بگيريم اما از جونمون که مهم تر نيست!

avatar
۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۶:۳۹

نتيجه بوجود آوردن انحصار همين است. تا زماني که ظرف حداکثر 10 سال عوارض گمرکي را حذف نکنند بدتر از اين خواهد شد که بهتر نميشود. مگر خودروسازان محجور هستند که با اين رانتهايي که برايشان ايجاد شده کيفيت را بالا ببرند يا قيمت را کاهش دهند؟