• جمعه / ۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95120503531
  • خبرنگار : 71186

چگونگی ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو

چگونگی ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو

در حالی‌که مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان راضی به نظر نمی‌رسند، چهار شاخص در ارزیابی وضعیت این خدمات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مصرف‌کنندگان خودرو در ایران از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و همچنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی و همچنین کیفیت و هزینه‌های خدمات پس از فروش خودرو، ناراضی هستند.

این وضعیت در حالی است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دوره‌های زمانی منظم وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو را ارزیابی کرده و گزارش آن‌را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌کند.

در این زمینه براساس اطلاعات به دست آمده، ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو براساس چهار شاخص "کیفیت خدمات"، "سرعت خدمات"، "هزینه خدمات" و "نتایج عملکرد" صورت می‌گیرد.

در شاخص کیفیت خدمات، وضعیت نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و مهارت نیروی انسانی شاغل از مهمترین موضوعات مورد بررسی است. در بررسی سرعت خدمات نیز موضوعاتی چون چگونگی رسیدگی به شکایات مشتریان و وضعیت امداد خودرو بررسی می‌شود.

در شاخص هزینه خدمات نیز نظارت بر هزینه‌های دریافتی از مشتریان و برآورد و تامین بودجه پرداخت خسارت خواب خودرو از سوی شرکت خدمات پس از فروش، از جمله موضوعات مورد بررسی است.

در شاخص بررسی نتایج عملکرد نیز موضوعاتی چون میزان اثربخشی اجرای فرایندها و وضعیت رضایتمندی مشتریان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۲-۰۶ ۰۸:۳۳

از نظر خدمات پس از فروش خودروسازان در ایران می تونم بگم بدترین خدمات رو خودروسازان داخلی ارائه میکنن. مثلا وقتی به نمایندگی مراجعه میکنی مطمئنا چند قلم جنس رو ندارن و ماه ها باید صبر کنی تا شاید یکی از نمایندگی های مرکز استان اون قطعه رو بیاره (اونم شاید که اکثرا موجود نمیشه و خودت باید از بیرون بخریش). موقع خرید محصول کاتالوگی نمیدن که بفهمیم چه قطعاتی گارانتیش یکساله اس و چه قطعاتی دوساله که تازه وقتی می ری نمایندگی بهت میگن این یکساله بوده و گذشته. آخرشم ما نفهمیدیم چرا میگن گارانتی دوساله اس؟ خب از اول بگین یکساله اس. باتشکر از ایسنا