• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 94102212994
  • منبع : نمایندگی گیلان

موزه میراث روستایی گیلان در ساحل دریا

موزه میراث روستایی گیلان در ساحل دریا

ایسنا/گیلان ‌مدیر پروژه ملی موزه‌های میراث روستایی و عشایری کشور از اجرایی شدن دو فاز ساحل شرق و ساحل غرب در موزه میراث روستایی گیلان خبر داد.

‌مدیر پروژه ملی موزه‌های میراث روستایی و عشایری کشور از اجرایی شدن دو فاز ساحل شرق و ساحل غرب در موزه میراث روستایی گیلان خبر داد.

دکتر محمود طالقانی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، گفت: موزه میراث روستایی گیلان از ابتدای تاسیس در 9 فاز تعریف شده که هفت فاز آن شامل جلگه شرق، مرکز، غرب، کوهپایه شرق و غرب، کوهستان شرق و غرب در غالب هفت فاز طی سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: مرداب میراث روستایی گیلان، مرداب بی جان و کوچکی بود که هم اکنون در حال احیاست و الگوهای ساحلی در مجاورت این مرداب احیاء می شود.

مدیر پروژه ملی موزه‌های میراث روستایی و عشایری کشور بیان کرد: تلاش می شود دو فاز ساحلی تا بیست و هشتم مردادماه سال آینده به مناسبت روز جهانی موزه به بهره برداری برسد.

طالقانی با بیان اینکه تاکنون سه همایش بین المللی در راستای معرفی دستاوردهای این موزه توسط موزه میراث روستایی گیلان برگزار شده اضافه کرد: همایش اول تحت عنوان موزه های فضای باز در خردادماه سال 1382‌، همایش دوم با عنوان دستاوردهای علمی و تجربی موزه میراث روستایی گیلان در مهرماه سال 1386 و نیز سومین همایش با عنوان میراث طبیعی - فرهنگی و توسعه پایدار در مناطق روستایی، اوایل سال 1394 در سطح بین المللی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در اکوموزه گیلان علاوه بر چینش زندگی یکصد سال گذشته روستایی که در فهرست آثار ملی ثبت شده و در برنامه ثبت جهانی قرار گرفته، آیین‌ها و بازی های بومی و غذاهای محلی و هنرهای سنتی نیز احیاء شده است.

طالقانی از آمادگی موزه روستایی گیلان با 7فاز تحت عنوان روستاهای جلگه شرق و غرب،کوهپایه شرق و غرب و کوهستان شرق و غرب و 80 سازه که 36 سازه آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده برای میزبانی نوروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، موزه میراث روستایی گیلان اولین اکو موزه‌ای است که در زمینی به مساحت حدود 263 هکتار در پارک جنگلی سراوان، واقع در کیلومتر 18 جاده رشت تهران در دست اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha