• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95031715020

افزایش بازدیدکنندگان خارجی از بزرگترین غار آبی جهان

افزایش بازدیدکنندگان خارجی از بزرگترین غار آبی جهان

ایسنا/همدان معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر همدان از افزایش بازدیدکنندگان خارجی از غار طی سال گذشته خبر داد.

مسعود ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان، با بیان اینکه در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر گردشگران خارجی از غار علیصدر بوده‌ایم، تصریح کرد: در سال 94، 600 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این مکان بازدید کرده‌اند.

وی اظهار کرد: غار علیصدر بزرگترین غار آبی قابل قایقرانی در دنیا محسوب می‌شود که این ویژگی بین‌المللی موجب منحصربفرد شدن آن شده است.

ملکی تصریح کرد: این غار در سال 42 توسط هیئت کوهنوردی سینای همدان کشف شد، در سال 46 بازدیدهای تخصصی آن آغاز شد و از سال 70 تا کنون مورد بازدید آحاد مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کل غار 11 هزار و 200 متر است که 2100 متر از مسیر غار کشف شده، یادآور شد: از دو سال پیش یک مسیر ویژه 700 متری به مسیر قبلی افزوده و خدماتی به بازدیدکنندگان ارائه شده است که همگی از آن رضایت داشته‌اند.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر اعلام کرد: خوشبختانه این غار شگفت‌انگیز شناخته شده است و به عنوان برترین جاذبه گردشگری استان همدان ماهیانه چهار هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

کاهش آمار بازدیدکنندگان از غار در ماه رمضان و بهمن‌ماه

وی با بیان اینکه مردم بر اساس اعتقادات خود در ماه رمضان کمتر به مسافرت می‌پردازند، اظهار کرد: در ماه رمضان آمار بازدیدکنندگان غار علیصدر کاهش چشمیگیری پیدا می‌کند همچنین در بهمن‌ماه هر سال به علت برودت هوا افراد کمتری به این استان سفر می‌کنند.

معاون گردشگری شرکت علیصدر تاکید کرد: بیشترین آمار بازدید از غار مربوط به ایام تابستان و به ویژه در مردادماه است.

مکانی که دمای آن بالای 14 درجه نمی‌رود

ملکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از مذهبیون که به بازدید غار آمده‌اند، این غار را معجزه الهی دانسته و برای آن سجده شکر به جا آورده‌اند چنانچه یکی از شگفتی‌های آن دمای ثابت 14 درجه‌ای در تمامی فصول سال است.

وی تاکید کرد: این دمای ثابت که نزدیک به دمای بدن است، موجب شده در تابستان‌ها به بدن احساس خنکی دهد و در زمستان‌ها هم گرمابخش باشد.

ملکی در خصوص حفظ محیط زیست داخل غار نیز عنوان کرد: خوشبختانه با تذکراتی که به بازدیدکنندگان داده‌ایم، همگی در حفظ سلامت آن تلاش می‌کنند.

وی در خصوص جلبک‌زدایی داخل غار گفت: در امر جلبک‌زدایی در سال گذشته پادزهر جلبک‌ها را شناسایی کرده‌ایم و امروزه نزدیک به صفر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha