• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95040101279
  • منبع : نمایندگی زنجان

در زنجان اجرا می شود

هر تولد یك درخت زیبا، هر پیوند ازدواج یك درخت ماندگار!

هر تولد یك درخت زیبا، هر پیوند ازدواج یك درخت ماندگار!

ایسنا/زنجان اجرای طرح «هر تولد یك درخت زیبا، هر پیوند ازدواج یك درخت ماندگار» آغاز شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری زنجان، با توجه به توسعه آپارتمان‌نشینی و ماشینی شدن زندگی، گسترش كارخانجات و آلودگی روزافزون هوا و در نتیجه افزایش بیماری‌ها، سازمان پارك‌ها و فضای سبز شهرداری سیاست افزایش میزان درخت‌كاری و گسترش عمودی فضای سبز در شهر زنجان را در اولویت كاری خود قرارداده است و در همین راستا طرح كاشت درخت به ازای تولد هر نوزاد و ثبت هر ازدواج توسط شورای اسلامی شهر زنجان پیشنهاد و تصویب شد.

پس از بررسی‌های صورت گرفته با عقد تفاهم‌نامه سه‌جانبه فی ما بین شهرداری زنجان، سازمان ثبت‌احوال و اداره‌كل منابع‌طبیعی استان زنجان این طرح از تیرماه امسال به مرحله اجرا در آمده است.

هدف از اجرای این طرح، ترویج فرهنگ درختكاری و توسعه فضای سبز در میان خانواده‌ها و افزایش میزان مشاركت شهروندان در امر توسعه، حفظ و نگه‌داری فضای سبز است تا كودكان از همان ابتدای تولد نسبت به فضای سبز و اهمیت درخت و طبیعت در زندگی انسان‌ها واقف باشند و در آینده نیز در حفظ و صیانت از این میراث‌های ماندگار كوشا باشند.

با اجرای این طرح و كاشت نهال در بدو تولد هر نوزاد اهمیت كاشت درخت را در زندگی انسان‌ها یاد آور می‌شویم و هر كودك با تولد خود سرزمینی سبز را به نسل‌های آینده هدیه می‌كند. با تولد هر نوزاد والدین ضمن مراجعه به اداره‌كل ثبت‌احوال جهت اخذ شناسنامه فرزند خود و تحویل معرفی‌نامه به سازمان پارك‌ها و فضای شهرداری مراجعه كرده و زوج‌های جوان پس از ثبت ازدواج خود می‌توانند نسبت به كاشت درخت اقدام كنند.

كسی كه نهال را می‌كارد مالك معنوی آن بوده و متعهد به نگه‌داری و حفاظت از درخت است و برای هر درخت شناسنامه‌ای تهیه شده است كه به مالك معنوی درخت تحویل داده می‌شود. محل غرس نهال در پارك جنگلی گلستان در جاده تبریز جنب دانشگاه زنجان است كه زمان دقیق كاشت درخت به والدین و زوج‌ها اعلام می‌شود.


انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha