• سه‌شنبه / ۸ تیر ۱۳۹۵ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95040104642
  • منبع : نمایندگی همدان

کاهش 29 درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در همدان

ایسنا/همدان مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از کاهش 29 درصدی مصرف انواع فرآورده‌های نفتی در سه ماهه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق فریدی اظهار کرد: پس از گذشت فصل بهار سال 95، 293 میلیون لیتر از انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت‌سفید، نفت‌گاز و نفت‌کوره اعم از نیروگاهی و غیرنیروگاهی در منطقه همدان مصرف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال 94، حدود 29 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: مصرف بنزین در این منطقه در بازه زمانی یادشده 115 میلیون و 79 هزار لیتر بوده که در مقایسه با مصرف سال گذشته در همین بازه زمانی 2 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی فوق نفت‌گاز مصرفی این منطقه نیز با 142میلیون و 734 هزار لیتر، 6 درصد کاهش مصرف نسبت به 3 ماهه ابتدای سال پیش داشته است.

فریدی خاطرنشان کرد: پس از گذشت 93 روز از سالجاری، 6 میلیون و 962 هزار لیتر نفت‌سفید در این منطقه مصرف شده که با توجه به مصرف 7 میلیون و 230 هزار لیتر در سال 94، شاهد کاهش 4 درصدی مصرف این فرآورده هستیم.

وی درباره نفت‌کوره مصرفی این منطقه نیز بیان کرد: در بهار سال 95، در بخش غیرنیروگاهی یک میلیون و 652 هزار لیتر و در بخش نیروگاهی 26 میلیون و 596 هزار لیتر در منطقه همدان مصرف شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، به ترتیب 60 و  80 درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد.

فریدی همواره صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه ذخایر محدود فسیلی را هم به نفع اقتصاد کشور و خانواده دانست و هم حائز نقش تعیین‌کننده در حفظ محیط زیست قلمداد کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان استفاده نیروگاه شهید مفتح از سوخت گاز طبیعی، اجرای طرح پیمایش و تبدیل سوخت‌های مایع به گاز طبیعی را از جمله عوامل مهم کاهش مصرف انواع سوخت‌های مایع در بازه زمانی 93 روزه ابتدای سال 95، در استان ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha