• پنجشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95060102688
  • منبع : نمایندگی سمنان

نعمت‌زاده خبر داد

پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۴۷۰۰ واحد مشکل‌دار

پرداخت تسهیلات رونق تولید به ۴۷۰۰ واحد مشکل‌دار

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه نجات اقتصاد کشور در این است که ایران به بازارهای جهانی متصل شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در آیین افتتاح پروژه‌های صنعتی امروز استان سمنان که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد اظهار کرد: تولیدات ایرانی باید به جایگاهی برساند که بتوانند با کالاهای مشابه خود در خارج رقابت کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در صنعت برق، افزود: امروز بیش از ۹۵ درصد از طراحی‌ها، مهندسی ساخت تجهیزات و... نیروگاه‌های ایران توسط مهندسین ایرانی انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت یازدهم امروز زمینه خوبی برای تولید و صادرات فراهم کرده تصریح کرد: ما این توانایی را داریم که با تولیدات خارجی رقابت کنیم.

وی با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ، متمدن و با جمعیتی بالای ۸۰ میلیون است گفت: کشوری با این ویژگی‌ها و منابع سرشار باید بازارهای جهانی را به تسخیر خود دربیاورد.

نعمت‌زاده با اذعان به اینکه رهبری معظم انقلاب از برنامه‌های دولت در حوزه اقتصادمقاومتی اظهار رضایت کردند گفت: ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی به ریاست دکتر جهانگیری کارهای و برنامه‌های خوبی انجام داده است.

پرداخت نهایی تسهیلات رونق تولید به ۴۷۰۰ واحد مشکل‌دار کشور

وی با اشاره به تاکید ویژه رهبری معظم انقلاب در خصوص صنایع کوچک و متوسط افزود: تا امروز ۴۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مشکل‌دار کشور، تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات به سرعت دارد به دیگر واحدها اعطا می‌شود افزود: این واحدها قرار بوده تا آغار شهریور به این رقم برسند اما با تلاش بانک‌ها پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی مشکل‌دار کشور، از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه امروز کل نظام در خدمت توسعه کشور قرار دارد گفت:بخش خصوصی نیز باید با همه توان به میدان بیاید تا شاهد یک تحول اساسی در اقتصاد کشور باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افتتاح آریاترانسفو در شهمیرزاد از آن به عنوان یک واحد بزرگ و مهم نام برد و گفت: ایران تاکنون در ترانس‌های توزیع خودکفا بود اما در ترانس‌های قدرت تاکنون تنها یک واحد در زنجان داشتیم و با راه‌اندازی آریاترانسفورماتور ایران نه تنها خودکفا شده بلکه بخشی از تولیدات خود را به خارج از کشور صادر خواهد کرد.

وی با اذعان به اینکه ایران در صنعت برق به خودکفایی رسیده گفت: یکی از واحدهای ما امسال با کشور عراق برای تولید ۳۰۰۰مگاوات قرارداد بسته است. و این مهم وقتی بیشتر خود را نشان می‌دهد که بدانیم که کل نیروگاه اتمی ما توان تولیدش ۱۰۰۰مگاوات است یعنی این قرارداد سه برابر توان نیروگاه هسته‌ای ما است.

رویکرد دنیا به ایران عوض شده

نعمت‌زاده با اذعان به اینکه رویکرد دنیا به ایران عوض شده گفت: الان بر خلاف ۱۰ سال اخیر که شرایط سختی داشتیم امروز اکثر کشورهای بزرگ دنیا علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند.

وی با اشاره به لزوم تمرکز بر صادرات گفت: ما باید بر تولیدات صادرات محور تمرکز کنیم و در بخش‌های تولیدی نیز باید با هدف صادرات تولید کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تاکنون بارها از همه بخش‌های آریاترانسفو شهمیرزاد بازدید کرده گفت: این واحد بزرگ تولیدی باید برای صادرات ۵۰ درصد تولیدات خود برنامه‌ریزی کند البته خوشبختانه همانطور که رئیس هیئت مدیره آن گفت این واحد برای صادرات بیشتر از این میزان برنامه دارد لذا بدون تردید این واحد در آینده موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha