• دوشنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95061510191
  • خبرنگار : 71457

درخواست وزیر خارجه عراق از سازمان ملل برای جرم خواندن اندیشه‌های تکفیری

درخواست وزیر خارجه عراق از  سازمان ملل برای جرم خواندن اندیشه‌های تکفیری

وزیر خارجه عراق امروز (دوشنبه) از سازمان ملل خواست تا قطعنامه‌ای را درخصوص جرم خواندن اندیشه تکفیری و خشکاندن سرچشمه‌های حمایت مالی از آن صادر کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز عراق، دفتر ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با یان کوبیش، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق دیدار کرد.

طبق این بیانیه، در این دیدار تحولات امنیتی و سیاسی و همچنین جنگ علیه گروه تروریستی داعش و اوضاع خانواده‌های آواره شده و کمک‌های سازمان ملل به عراق مورد بررسی قرار گرفت.

جعفری در این دیدار تاکید کرد که عراق نیازمند ایستادگی جامعه بین الملل در کنار خود است به ویژه اینکه عراق برای دفاع از خود و به نمایندگی از کشورهای جهان وارد جنگی علیه گروه تروریستی داعش شده است.

وی از سازمان ملل خواست تا از طرح عراق جهت صدور قطعنامه‌ای درخصوص جرم خواندن افکار تکفیری و خشکاندن سرچشمه‌های حمایت مالی از آن پشتیبانی کند تا از این طرق مانع از گسترش تروریست‌ها شود.

جعفری بر لزوم تلاش برای مقابله با اندیشه تروریستی و گفتمان آن و همچنین کشورهایی که از تروریست‌ها در زمینه تسلیحاتی، آموزشی و مالی حمایت می‌کنند، تاکید کرد.

وی گفت: عراق در زمینه مبارزه با گروه تروریستی داعش کارنامه برجسته‌ای دارد و عراق از کشورهای جهان نخواسته است تا فرزندان خود را برای شرکت در این جنگ به اراضی عراق بفرستند، چراکه خود عراقی‌ها پیروزی‌ها را در میدان جنگ رقم می‌زنند، اما عراق خواهان کمک‌های انسانی، خدماتی و نظامی برای از بین بردن تروریسم شده است.

در همین حال، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق بر ادامه حمایت سازمان ملل از این کشور در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد و گفت که عراق وارد جنگ جهانی علیه تروریست‌های داعش شده است و مسئولیت حمایت از عراق بر عهده جامعه بین الملل قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد که مبارزه با اندیشه تکفیری و برخورد با آن همان چیزی است که سازمان ملل نیز برای از بین بردن تروریسم بر آن تاکید کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha