• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۵ / ۲۲:۵۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 95103019680
  • خبرنگار : 71542

سرپرست اورژانس کشور:

هنوز اطلاعی از محبوس شدگان در آوار "پلاسکو" نیست

هنوز اطلاعی از محبوس شدگان در آوار "پلاسکو" نیست

سرپرست اورژانس کشور گفت: هنوز اطلاعی از محبوس شدگان در آوار ساختمان پلاسکو نیست.

به گزارش ایسنا، کولیوند اظهار کرد: بلافاصله بعد از اطلاع از حریق، همکاران ما در محل حادثه حضور یافتند و به سرعت امکانات را افزایش دادیم، همه بیمارستان‌ها در حالت آماده باش بودند. از ساعات ابتدایی حادثه بخش سوختگی، آی‌سی‌یو و اورژانس‌ها آماده باش هستند.

وی گفت: متخصصین نیز در محل برای درمان حضور یافته‌اند. تا کنون 51 نفر در محل حادثه درمان سرپایی شدند. 33 نفر به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد 23 نفر ترخیص شدند. 10 نفر بستری شدند که یک نفر آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

وی اظهار کرد: وزیر بهداشت در محل حضور یافته و از وضعیت خدمات رسانی به مصدومین مطلع شدند. همه مصدومین از آتش‌نشانان بودند.

وی افزود: با همکاری بخش‌های مختلف اجازه پرواز بالگرد به منظور انتقال مصدومین داده شد، اما نیازی به بالگرد نبود.

وی در ادامه بیان کرد: هیچ اطلاعی از مصدومین زیر آوار نداریم و منتظر هستیم اقدامات امداد و نجات زودتر به نتیجه برسد. همچنین لازم است که حمایت‌های روانی روحی برای خانواده این افراد، همکاران اورژانس و آتش‌نشانان صورت گیرد که به همین دلیل چند تیم را در این خصوص در نظر گرفته‌ایم.

کولیوند با تاکید بر اینکه ما از نظر منابع انسانی و پایگاه اورژانس دچار کمبود هستیم، افزود: ما باید توسعه اورژانس هوایی را در دستور کار خود داشته باشیم. زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد مجبور می شویم از سایر دستگاه‌ها کمک بگیریم که این کار باعث می‌شود در جای دیگری دچار کمبود شویم.

سرپرست اورژانس کشور همچنین اضافه کرد: اگر به طور هم‌زمان چند اتفاق در تهران بیفتد، شرایط برای ما بسیار دشوار می‌شود؛ چرا که امکانات ما اجازه پوشش آن‌را نمی‌دهد. شهرداری نیز باید در مبلمان شهری، فوریت‌های پزشکی را ببیند. ما با مترو مذاکره کردیم که در ایستگاه‌هایی که به بیمارستان‌ها نزدیک است، مسیر را به طور مستقیم برای دسترسی به آن‌ها اختصاص دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha