• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95120200869
  • خبرنگار : 71477

خشم کی‌یف از طرح صلح مشاوران غیر دیپلماتیک ترامپ برای اوکراین

خشم کی‌یف از طرح صلح مشاوران غیر دیپلماتیک ترامپ برای اوکراین

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد برنامه صلحی که وکیل شخصی رئیس‌جمهوری آمریکا برای اوکراین به دونالد ترامپ تقدیم کرده باعث عصبانیت مقامات دولت "کی‌یف" شده است، چرا که از نظر آنها این برنامه توسط افرادی طرح ریزی شده که دیپلمات نیستند.

به گزارش ایسنا، این گزارش روزنامه نیوریورک تایمز پس از آن منتشر شد که همان روزنامه پیشتر گزارش داده بود که معاونین ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در جریان کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت مرتب با آژانس اطلاعات روسیه در ارتباط بوده‌اند.

آژانس اطلاعات آمریکا نیز می‌گوید، روسیه برای حمایت از ترامپ تا حدودی در کمپین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کرده بود.

در گزارش روزنامه نیوریوک تایمز آمده است: وکیل "مایکل کوهن" فردی است که ترامپ در خصوص مسائل جدی و سخت به او مراجعه می‌کند و یک دیپلمات محسوب نمی شود این در حالی است که همسر کوهن نیز یک شهروند اوکراینی است.

والری چالی، سفیر اوکراین در آمریکا نیز این برنامه را رد کرد و گفت: این اقدام نقض فاحش قانون اساسی است. چنین ایده‌هایی تنها از سوی افرادی که به صورت آشکار یا نهان نماینده منافع روسیه هستند مطرح می شود.

کوهن که در یکی از ساختمان های ترامپ در منهتن زندگی می کند از سال 2007 مشاور ویژه سازمان ترامپ بوده است.

از سوی دیگر "اندری آرتمنکو" قانون گذار اوکراینی مدعی است که اسناد و مدارکی از جمله اسامی کمپانی‌ها و اسناد مربوط به نقل و انتقالات الکترونیکی پول را در اختیار دارد که نشان می‌دهد پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین دست به فساد زده و این اسناد به سرنگونی وی کمک می کند.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است: آرتمنکو مدعی است که از سوی معاونین ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای پیش‌برد برنامه‌هایش ترغیب شده است.

در حالی که آرتمنکو از نظر ترامپ فرصتی است که می‌تواند از برنامه صلح اوکراین دفاع کند اما کی‌یف چنین نظری ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha