• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 96012208636
  • خبرنگار : 71214

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار:

گرانی تخم‌مرغ به تولید ربط ندارد/ نرخ منطقی شانه‌ای ۱۰ هزار تومان

گرانی تخم‌مرغ به تولید ربط ندارد/ نرخ منطقی شانه‌ای ۱۰ هزار تومان

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار اعلام کرد که هیچ کمبودی از نظر تامین و عرضه تخم‌مرغ وجود ندارد و قیمت این محصول طی هفته گذشته در مرغداری کاهش یافته است. بنابراین گرانفروشی تخم‌مرغ ارتباطی به تولید و تولیدکنندگان ندارد و دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به آن حساسیت نشان دهند.

رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گرچه اواخر سال گذشته به دلیل مسائل مختلفی از جمله افزایش تقاضای تخم‌مرغ از سوی صنایع تولیدکننده کیک و شیرینی و بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قیمت تخم‌مرغ افزایش یافته بود و به کیلویی حدود ۵۰۰۰ تومان در مرغداری رسیده بود و در ایام نوروز نیز این نوسان تا حدودی ادامه داشت اما از ۱۲ فروردین تاکنون روند نزولی در قیمت تخم‌مرغ وجود دارد و هم‌اکنون هر کیلوگرم از این محصول در مرغداری ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان فروخته می‌شود و نگران ارزانی بیش از حد این محصول هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین و عرضه تخم‌مرغ وجود ندارد و تولید در حالت متعادل و منطقی خود ادامه دارد، افزود: مغازه‌داران و عرضه‌کنندگان تخم‌مرغ بر اساس قانون حدود ۲۳ درصد می‌توانند به قیمت این محصول از واحدهای تولیدی اضافه کنند و آن را به دست مصرف‌کنندگان برسانند که با این شرایط و قیمت تخم‌مرغ در مرغداری به نظر می‌رسد قیمت منطقی این محصول برای مصرف‌کنندگان نهایتا شانه‌ای ۱۰ هزار تومان است نه بیشتر!

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: اگر در نقطه‌ای از شهر مغازه‌دار یا عرضه‌کننده این محصول در خرده‌فروشی‌ها سوء استفاده می‌کنند و تخم‌مرغ را به قیمت‌های غیرمنطقی به مردم می‌فروشند، ارتباطی به تولیدکنندگان در این اتحادیه ندارد چرا که این مغازه‌ها زیرمجموعه اتحادیه نیستند و از سویی دیگر مرغداران محصولشان را کمتر از ۴۰۰۰ تومان می‌فروشند و حتی هفته گذشته به کیلویی ۳۳۰۰ تومان رسیده بود. شرایط در حال حاضر به گونه‌ای است که نگران ارزانی بیش از حد تخم‌مرغ و ادامه زیان مرغداران هستیم چرا که هر ساله در نیمه نخست امسال قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند و تولیدکنندگان با زیان بسیاری مواجه می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۲ ۱۴:۰۳

همین نگران بودنتان بخاطر ارزان شدن باعث میشه در زمان تعطیلات اینقدر گران بشه. شما نگران ارزان شدن نباش، نگران کم شدن مصرف باش که باعث میشه جامعه ای باکمبود ویتامین بوجود بیاید. ضمنا حتی اگر تخم مرغ را مجانی هم بدیدکسی ضرر نمیکنه چون گرانی تلافیشو در عید به اندازه یک سال درآوردند

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۲ ۱۵:۰۴

در هر نوبت گران تر کردن. مبلغی به قیمت پیشین می افزایند و اعلام می کنند قیمت منطقی !!! کدام منطق و منطقی ؟ منطق را جیب خالی مردم که توان خرید تخم مرغ به این گرانی را ندارند می سازد. هر سال در چند نوبت به قیمت مرغ و تخم مرغ افزوده می شود و باز هم در جست و جوی قیمت منطقی که گران تر از قبل باشد می گردند.

avatar
۱۳۹۶-۰۱-۲۲ ۲۲:۵۳

متاسفانه مدتی است که آدم های بی سواد هرروز مشکلات را به گردن اما و اگر می اندازند چرا؟ هرشانه حدود 2 کیلو وزن دارد که با قیمت هر کیلو 36000ریال می‌شود 72000ریال و با احتساب 10درصد سهم فروشنده می‌شود حدود 8000 تومان تا 10 هزارتومان. این وسط 2 هزار تومان تفاوت قیمت چرا ؟ وقتی که مدیران کم‌سواد راس امور اتحادیه قرار میگیرند نباید انتظار بیشتری داشت