• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96040100285
  • منبع : نمایندگی زنجان

صادرات محصولات تولید استان زنجان با قیمت بالاتر

صادرات محصولات تولید استان زنجان با قیمت بالاتر

ایسنا/زنجان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با توجه به سهم ارزش صادرات استان در کشور می‌توان گفت صادرات محصولات تولید استان با قیمت بالاتر انجام می‌شود.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: صادرات استان زنجان از مبدا تولید در سال گذشته، 288 هزار و 926 تن به ارزش 354 میلیون و 74 هزار دلار بوده است و ارزش صادرات استان از مبداء تولید نسبت به سال ماقبل 34 درصد رشد داشته است. همچنین میزان صادرات استان زنجان در سال 94 نیز 123 هزار و 177 تن بوده که این مقدار آن در سال گذشته، 134 درصد رشد یافته است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته صادرات 330 میلیون دلاری هدف‌گذاری شده بود ولی تا پایان سال موفق شدیم کالاها و خدمات به ارزش 354 میلیون دلار از استان صادر کنیم که این موضوع حاکی از تحقق 107 درصدی اهداف تعیین شده است.

وی افزود: سهم صادرات استان زنجان از مجموع صادرات کشور به لحاظ مقدار 26 درصد بوده و این در حالی است که سهم ارزشی صادرات استان یک درصد کشور است و این موضوع نشان می‌دهد محصولات با قیمت بهتری از استان زنجان صادر می‌شود و خام‌فروشی مواد معدنی به تدریج کاهش یافته و صادارت به سمت ارائه محصول نهایی و ارزش‌افزوده بالاتر پیش رفته است.

فغفوری با اشاره به اینکه 87 درصد از صادرات استان زنجان را کالاهای معدنی و صنعتی تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: شمش روی و سرب، ترانسفورماتور، لبنیات، کشمش، خرما، رب گوجه‌فرنگی، شمش مس و چدن، فرش و کف‌پوش نسجی، پوشک بچه و سایر موارد از مهم‌ترین اقلام صادراتی این استان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تلاش داریم تا با ارتقای سهم تولید و ارتقای سطح صادرات شرکت‌های صادراتی استان، مقصدهای صادراتی استان زنجان را افزایش دهیم. لازم به ذکر است که در حال حاضر 92 صادرکننده در استان زنجان وجود دارد که 81 مورد از واحدهای صادرکننده به بخش تولید و صنعت استان اختصاص دارد که از این تعداد 14 واحد برای نخستین بار در سال 95 وارد گردونه صادرات شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha