• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96042112187
  • خبرنگار : 71468

داورزنی: موافق نظم و انضباط هستیم نه سلیقه شخصی/مشکل شطرنج نشانه سوء مدیریت و برنامه‌ریزی است

داورزنی: موافق نظم و انضباط هستیم نه سلیقه شخصی/مشکل شطرنج نشانه سوء مدیریت و برنامه‌ریزی است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: شورای عالی فنی تصمیم گرفته کیانوش رستمی چه مدل تمرین کند. رویکرد کلی ما هم نظم و انضباط است نه سلیقه شخصی اما این به معنای این نیست که چارچوب خشکی برای برنامه‌ها داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی در حاشیه بازدید از فدراسیون وزنه‌برداری بیان کرد: وظیفه خود دانستیم که بازدیدی از فدراسیون وزنه‌برداری داشته باشیم. انتظاراتی که مردم از وزنه‌برداری دارند همواره این بوده که در هر رویدادی صاحب مدال شود. یکی از نکاتی که باید به آن توجه جدی کرد این است که اگر در المپیک ۲۰۲۰ امیدوار به کسب سکو در وزنه‌برداری باشیم باید خون جدیدی به تیم بزرگسالان تزریق شود. مطمئنا مسیری که وزنه‌برداری طی می‌کند مشکلاتی وجود دارد که این مشکلات باید برطرف شود. البته در جلسه‌ای که امروز در شورا داشتیم، مشکلات مالی مطرح نشد. در تفاهم‌نامه‌ای هم که داریم قرار است دوستان تلاش کنند و از اسپانسر کمک بگیرند. وزارت ورزش هم به رشته‌هایی هم که امید به مدال در آن‌ها داریم توجه ویژه خواهد کرد.

داورزنی در مورد تنها تمرین کردن کیانوش رستمی که منجر به استعفای کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری شد تصریح کرد: وزارت ورزش مسئولیت کلی فدراسیون را رصد می‌کند تا در مسیری که برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و المپیک ۲۰۲۰ دارند موانع‌شان را برطرف کنند. اینکه کیانوش رستمی چه مدل تمرین کند شورای فنی بررسی‌هایی انجام داد و تصمیم‌گیری کرد. طبیعتا دوستان در شورا خودشان از پیشکسوتان و دلسوختگان وزنه‌برداری هستند و تشخیص می‌دهند چه مدال مناسب‌تر است.

او ادامه داد: البته منطقی‌تر شاید این باشد که در برنامه‌ها نظمی حاکم باشد و همه افراد از آن تبعیت کنند. در همه جای دنیا و در هر رشته‌ای انجام تمرین‌ها تابع سلیقه شخصی افراد نیست و باید نظم حاکم در برنامه‌ریزی را ببینیم. اما در بعضی موارد تصمیماتی گرفته می‌شود که این مدل تغییر کند. همان طور که سلیقه‌ای عمل کردن در درازمدت ممکن است لطمه وارد کند، ندیدن ظرفیت‌ها هم لطمه وارد می‌کند.

معاون ورزش قهرمانی در پاسخ به این پرسش که با این شیوه مدل تمرین کردن موافق هست یا خیر گفت: ما موافق نظم و انضباط هستیم نه سلیقه شخصی و این باید در تمام بر نامه‌ها اولویت داشته با شد. البته این به معنا نیست که چارچوب خشکی برای برنامه‌ها داشته باشیم بلکه باید در برخی مواقع انعطاف به خرج بدهیم. سیاست کلی وزارت ورزش هم مبتنی بر نظم و انضباط تیمی است.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که اگر در والیبال چنین اتفاقی رخ می‌داد چه واکنشی از خود نشان می‌داد تاکید کرد: والیبال یک رشته تیمی است و اساسا در رشته تیمی امکان ندارد که افراد انفرادی عمل کنند.مگر اینکه ورزشکار مشکلی مانند مصدومیت داشته باشد اما در کل رویکرد کلی ما نظم و انضباط است. من در ریز بحث‌های شورای فنی نیستم و در مورد محدودیت‌ها و موانع سوال نکردم که این تصمیم را بر چه اساسی گرفته‌اند اما در کل در همه رشته‌ها اگر بخواهیم موفق عمل کنیم باید نظم حاکم و احترام به کار تیمی را بپذیریم.

معاون ورزش قهرمانی در مورد لغو شدن دیدار پرسپولیس و استقلال در آلمان نیز گفت: این یک بازی تدارکاتی بود که فقط به درخواست باشگاه‌ها بود در شورا مطرح کردیم. از آنجا که دو تیم اردو در خارج از کشور داشتند موافقت کردیم که با انجام هماهنگی‌های لازم این دیدار برگزار شود چون می‌توانستند منابع ملی هم از این طریق جذب کنند. هماهنگی‌ها در ایران انجام شده بود اما در آلمان اما و اگرهایی وجود داشت. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که این بازی در آلمان برگزار شود. برگزاری آن در دیدار هم بستگی به نظر دو باشگاه دارد.

داروزنی در مورد فدراسیون شطرنج که هنوز پول فیده را پرداخت نکرده و احتمال تعلیق آن وجود دارد نیز بیان کرد: ما مشکلات جدی را در بعضی رشته‌ها داریم. ما ظرف محدودی داریم که منابع مالی محدودی هم در آن قرار دارد. ابتدای سال برای تک تک فدراسیون‌ها منابع مالی آن‌ها را به فراخور کارها و برنامه‌هایی که دارند در نظر می‌گیریم و پس از آنکه به تفاهم رسیدیم اعلام می‌کنیم تا بعدا تعهد مازاد ایجاد نشود. اگر بخواهیم بدهی‌های مالی بعضی رشته‌ها را جمع بزنیم از کل اعتبارات گرفته شده وزارتخانه بیشتر است.

او ادامه داد: برای مثال در هندبال ۳ -۴ میلیارد تومان بدهی از قبل باقی مانده است. تیراندازی هم علاوه بر اینکه باید منابع مالی جاری خود را تامین کند، طبق آخرین اخبار اعلام شده به من ۱۲ تا ۱۴ میلیارد تومان بدهی دارد. سراغ تمام فدراسیون‌ها برویم این بدهی‌ها وجود دارد. در مورد شطرنج هم ما علاوه بر پولی که پیش‌بینی شده بود به این فدراسیون بدهیم ۲۴ برابر آن را پرداخت کردیم. ۴۶۰ هزار دلار هم جایزه مسابقه‌ها بود که آن را هم پرداخت کردیم اما اینکه حالا فیده برای پول خودش بخواهد ایران را تعلیق کند، واقعا جالب است و این مدل تعهد ایجاد کردن در شان فدراسیون و ایران نیست.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که قرار نیست با این مدل مدیریت‌ها برخورد انضباطی شود، تصریح کرد: ما به دوستان هم گفتیم این نشانه بی‌توجهی و سوء مدیریت در نوع برنامه‌ریزی است و اینکه قرار باشد با ابزار تهدید به تعلیق بی‌برنامگی انجام دهیم،‌ درست نیست. ما در هندبال هم بدهی ارزی داشتیم اما دوستان در فدراسیون صحبت کردند و مشکل را حل کردند. ما حتی به دوستان در فدراسیون شطرنج هم گفتیم  ۲۰۰ هزار دلار باقی مانده را قسط بندی کنند تا در دراز مدت آن را پرداخت کنیم همان طور که در والیبال هم حق پخش لیگ جهانی را قسط بندی کردیم. ما در وزارت ورزش این موضوع را که فیده برای پول خود بخواهد ما را تعلیق کند پیگیری و دنبال می‌کنیم و نظم و انضباط را باید در همه برنامه‌ها وجود داشته باشد.

داورزنی در مورد اینکه برخی فدراسیون‌ها بدهی هنگفت دارند و اکنون روسای جدید می‌توانند این بدهی‌ها را پرداخت کنند یا خیر گفت: بحثی که ما داریم این است که به دوستان قبل از حضور در انتخابات گفته‌ایم با چشم باز بیایند و مسئولیت فدراسیون را بپذیرند. آن‌ها باید در برنامه‌هایشان مشکلات قبلی فدراسیون را هم در نظر داشته باشند. اینکه تصور کنند بار مسئولیت بر عهده وزارت ورزش است درست نیست. ما در اساسنامه جدید این را قید کرده‌ایم که هیچ فدراسیون نمی‌توند برای آینده تعهد ایجاد کند و باید بتواند چند برابر پولی که از وزارت ورزش می‌گیرد را منابع مالی فدراسیون را تامین کند.

او در مورد بدهی بودجه نگرفتن کمیته ملی المپیک نیز گفت: چند روز پیش با آقای هاشمی صحبت کردم. امیدوارم که دوستان بتوانند مشکل بودجه خود را حل کنند و بتوانند بودجه را از طریق سازمان برنامه‌ریزی و تامین کنند. به هر حال بازی‌های کشورهای اسلامی را پشت سر گذاشتند و اکنون بازی‌های داخل سالن را پیش رو دارند و همه این‌ها نیازمند اعتبار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha