• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 96042513928
  • خبرنگار : 71563

کومیته مردان و زنان ایران قهرمان آسیا شدند

کومیته مردان و زنان ایران قهرمان آسیا شدند

امروز در آخرین روز از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا تیم‌های کاتا و کومیته تیمی مردان و زنان ایران به روی تاتامی رفتند و در نهایت کومیته زنان قهرمان آسیا شد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، امروز در آخرین روز از رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا نمایندگان ایران درکاتا و کومیته تیمی مردان و زنان ایران به روی تاتامی رفتند.

تیم کاتای تیمی مردان ایران در بازی نخست خود مقابل اندونزی پنج بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم نیز قزاقستان را پنج بر صفر از پیش رو برداشت و در دیدار سوم نیز پنج بر صفر عراق را مغلوب کرد و به فینال این رقابت‌ها راه یافت. ملی پوشان در دیدار فینال ۵ بر صفر مغلوب ژاپن شد و به مدال نقره دست یافت. ترکیب تیم ایران را ابوالفضل شهرجردی، میلاد دلیخون و علی زند تشکیل دادند.

تیم کاتای تیمی زنان نیز در بازی نخست هند را پنج بر صفر از پیش رو برداشت و در دور دوم نیز با شکست چهار بر یک اندونزی به فینال رقابت‌ها رسید. تیم کاتای زنان نیز  در فینال ۵ بر صفر نتیجه را مقابل ژاپن واگذار کرد و نایب قهرمان شد. پریسا رحمانی، ماده نصیری پی و  مهری یزدانی ترکیب تیم ایران بود.

نایب قهرمانی تیم کاتای زنان ایران


 

در رقابت های کومیته تیمی، تیم بانوان در دیدار نخست ۲ بر ۱ مالزی را شکست داد، در این دیدار، دلارام دوستی در حالی که ۲ بر ۱ پیش بود هانسوکو شد، حمیده عباسعلی ۲ بر صفر  و فاطمه چالاکی  ۴ بر صفر پیروز شدند. ملی پوشان در دیدار دوم مقابل ویتنام ۱ بر ۱ به تساوی رسیدند و با امتیاز شماری تکنیکی راهی دور بعد شدند. در این دیدار دوستی به تساوی صفر بر صفر رسید، عباسعلی ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و چالاکی ۶ بر صفر پیروز شد. ملی پوشان برای رسیدن به فینال مقابل ژاپن قرار گرفتند و با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز و راهی فینال شدند. در این دیدار علیپور ۲ بر صفر، و عباسعلی ۶ بر ۲ پیروز و چالاکی ۲ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

در کومیته تیمی مردان نیز ملی پوشان در دیدار نخست با ترکیب خدابخشی، آسیابری و پورشیب مقابل هند قرار گرفتند و خدابخشی ۴ بر صفر، آسیابری ۸ بر صفر و پورشیب ۶ بر صفر حریفان را شکست دادند تا تیم ایران در مجموع ۳ بر صفر پیروز شود. ملی پوشان در دیدار دوم ۳ بر صفر تاجیکستان را شکست دادند. حسن بیگی ۷ بر صفر، حیدری ۶ بر یک و عسگری ۷ بر صفر بردهای ایران را کسب کردند. تیم کومیته مردان برای رسیدن به فینال در بازی سوم،  قزاقستان را در پیش داشت که گنج زاده و  خدابخشی ۴ بر صفر و عسگری ۲ بر یک پیروز شدند . به فینال راه یافتند.

در نهایت تیم ملی بانوان با ترکیب حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی در فینال به مصاف چین تایپه  رفت و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز و قهرمان آسیا شد. حمیده عباسعلی ۳ بر یک و فاطمه چالاکی ۳ بر ۲ در این دیدار پیروز شدند. قزاقستان و ژاپن در ابن بخش سوم مشترک شدند.

همچنین کومیته تیمی مردان نیز  با ترکیب ذبیح اله پورشیب، بهمن عسگری، سجاد گنج زاده، علی اصغر آسیابری و مهدی خدابخشی به مصاف تیم عربستان در فینال رفت و ۳بر صفر عربستان را شکست داد و قهرمان آسیا شد.
ذبیح اله پورشیب ۱ بر صفر بر حریف غلبه کرد، مهدی خدابخشی صفر بر صفر شد، سجاد گنج زاده نیز ۴ بر صفر حریفش را شکست داد و بهمن عسگری ۷ بر یک پیروز میدان شد تا ایران قهرمان آسیا شود. در این بخش ژاپن و قزاقستان مشترکاً سوم شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha