• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022921185
  • خبرنگار : 71635

وعده تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی طی ۵ سال آتی

وعده تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی طی ۵ سال آتی

مسؤل راه اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران گفت: اگر هم‌افزایی به معنی واقعی کلمه ایجاد شود، می‌توانیم تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی را با برنامه دقیق محقق کنیم.

به گزارش ایسنا، فرزانه فخریان با اشاره به اینکه دولت تا امروز در فضای حاکمیت نهاد مستقل تنظیم‌گر حامی و ناظر در حوزه‌ پویانمایی نداشته است، اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه این دقت صورت گرفته است که دولت نیازمند تمرکزی است تا با تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی میزان تولیدات این حوزه را در کشور، طی پنج سال افزایش دهد.

او این موضوع را تلنگر و محرکی برای بنیاد ملی پویانمایی عنوان و بیان کرد: بنیاد ملی پویانمایی با وظیفه مشخصِ حمایت، ایجاد موقعیت و شرایط تولید انبوه، حرفه‌ای و گسترده‌ در کل کشور، فعالیت خود را شروع کرد.

مشاور وزیر در امور کودک و نوجوان با اشاره‌ به اینکه سال‌های گذشته در نهادهای مختلفی مجموعه‌های تولید کننده و حمایت کننده‌ای بوده‌اند، افزود: این نهادها مسئولیت تاسیس مجموعه‌ای که بتواند به افراد فعال یا علاقمند در این حوزه راهبری و کمک کرده و پاسخگوی مطالبات مردم در این زمینه باشد و به صورت خاص از سوی مجلس صورت گرفته باشد، را برعهده نگرفته‌اند.

او ادامه داد: قرار نیست نهادی که در دولت تاسیس می‌شود و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم وظیفه‌ای را برعهده می‌گیرد در فضای رقابتی با بخش خصوصی قرار بگیرد. بنیاد ملی پویانمایی، همانطور که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید داشته است، تنظیم‌گر، حامی، ناظر و کمک‌کار به فعالین این حوزه جهت پیشبرد اقداماتشان است.

مسؤل راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران با تاکید بر اینکه بنیاد وظیفه تولید مستقیم ندارد، تصریح کرد: طبیعتا در بعضی از حوزه‌ها در حد الگو و نمونه‌سازی وارد می‌شویم. وظیفه مهم ما فراهم کردن راه در جهت کمک به تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی است، انجام این وظیفه در توان یک بخش خاص نیست و همه باید کمک کار تحقق این موضوع باشند.

او تکلیف مشخص شده ۷۳۰۰ ساعت در برنامه هفت ساله توسعه توسط مجلس شورای اسلامی را تکلیف بسیار سنگینی برشمرد و بیان کرد: این وظیفه مطابق با شرایط امروز وضعیت تولید پویانمایی ما نیست. در بندالحاقی آن وظایفی در حوزه‌های زیر ساختی، گمرک، سخت افزار، نرم‌افزار و ایجاد پارک‌های علمی و فناوری به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای نهادها و وزارتخانه‌های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد و دارایی، معاونت علمی ریاست جمهوری و نهادهای مختلف، در نظر گرفته شده است.

فخریان ادامه داد:  اگر این هم‌افزایی را به معنی واقعی کلمه نه فقط به آن شکل که در اسناد به عنوان هم‌افزایی نوشته می‌شود، ایجاد شود، خواهیم توانست تولید ۷۳۰۰ ساعت را با برنامه دقیق محقق کنیم.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی او تاکید کرد: نمی‌توانم به صورت معلوم مشخص کنیم که ۷۳۰۰ ساعت در این پنج سال به چه میزان نتیجه بخش خواهد بود. به جز همکاری‌های اعلام شده، کارهای زیربنایی دیگری مانند موضوع آموزش، تربیت نیروی انسانی علاقمند به موضوع و حساس به رشد و تاثیرگذاری این فضا باید انجام شود و این یک چرخه است.

مسؤل راه اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران در پایان وظیفه‌ مشخص شده در برنامه هفتم و برنامه مشخص بنیاد ملی پویانمایی را محدود شده در حوزه‌ سینما ندانست و تصریح کرد: سینما توان پوشش همه‌ این فضا را ندارد. مردم فقط مخاطب سینما نبوده و مخاطب مجموعه‌های تلویزیونی، فضای آموزش و درک عمومی نسبت به فرهنگ عمومی هستند و با توجه به این موضوع نیازمند تولیدات پویانمایی در فضای متناسب هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha