• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96050100608
  • منبع : نمایندگی زنجان

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

افزایش دو برابری اعتبارات آموزش عالی در سال آینده

افزایش دو برابری اعتبارات آموزش عالی در سال آینده

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در تلاش هستیم که طی سال آینده کل اعتبارات آموزش عالی در یک سال را دو برابر کنیم.

به گزارش ایسنا، حسین عسگریان‌ابیانه در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه زنجان که ظهر امروز برگزار شد،با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر اعتبارات کل علوم بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است. ضمن اینکه توجه خوبی در این زمینه شده اما معتقدیم که این میزان اعتبار هنوز نتوانسته آنچه که در شأن آموزش عالی است را بر آورده کند.

این مسئول افزود: طبق برنامه در نظر داریم با همت همه مسئولان وزارت علوم، این میزان اعتبارات را در یک سال به دو برابر برسانیم که این امر به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست اما با تامین میزانی از مالیات سیگار، تخصیص میزانی از ظرفیت برنامه ششم دولت و میزانی نیز در افزایش این اعتبارات می‌توانیم در این زمینه گامی موثر برداریم.

وی افزود: ما معتقدیم که این کار شدنی است اگر چه سخت است و در این مسیر همت و کمک مسئولان امر را می‌طلبد.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در راستای توسعه دانشگاه‌ها تلاش زیادی شده و امروز تلاش‌ها بر این است که نسل سوم دانشگاه‌ها یعنی دانشگاه‌های کارآفرین در عرصه آموزش ورود پیدا کنند که خوشبختانه گام‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

عسگریان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم یک سری از تسهیلات را برای هیئت‌های علمی فراهم کنیم، گفت: برخی تسهیلات‌ها است که قانون حق‌التدریسی و حق‌التحقیقی بوده که با تلاش زیادی که در این زمینه صورت گرفت میزان مالیات حق‌التدریسی که ۲۰ درصد بود را به ۵ درصد کاهش دادیم و میزان مالیات حق‌التحقیقی که به دو صورت داخلی و خارجی بود و برای هر کدام به ترتیب ۲۰ و ۱۰ درصد مالیات در نظر گرفته بود را کاهش بدهیم و همه را ۱۰ درصدی کنیم. همچنین اصلاحاتی در برنامه ششم نیز به وجود آورده اینکه امیدواریم به همت این اصلاحات بتوانیم قدمی در راستای پیشرفت برداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه زنجان طی سالیان گذشته توانسته است رشد و پیشرفت خوبی داشته باشد، گفت: دانشگاه زنجان در حال حاضر توانسته است بالغ بر ۴۰۰ هیئت علمی داشته باشد که در مقایسه با سال‌های ابتدایی این دانشگاه رشد علمی خوبی در هئیت علمی مشاهده می‌شود.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه زنجان سرآمد مدیریت سبز است و در کشور رتبه اول و در جهان رتبه ۷۵ را در این زمینه به خود اختصاص داده است که این خود بدون تلاش به‌دست نمی‌آمد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha