• شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96050704249
  • خبرنگار : 71234

دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا:

طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا جلوی اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه را می‌گیرد

طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا جلوی اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه را می‌گیرد

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه جلوی اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در منطقه را می‌گیرد، گفت که این طرحی بسیار قوی و با ضمات اجرایی بالا برای مقابله به مثل با مصوبه اخیر کنگره آمریکا در اعمال تحریم ایران است.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه در جلسه فوق العاده امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بعد از تصویب یک فوریت طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه امروز در جلسه‌ای فوق العاده کلیات این طرح را به تصویب رساند تا متناسب با مصوبه کنگره طرح متقن جهت مقابله به مثل با تحریم‌های آمریکا را بعد از بررسی جزئیات به صحن علنی ارجاع دهند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مصوبه کنگره آمریکا مغایر با بندهای ۲۶،‌۲۸ و ۲۹ برجام است،‌ توضیح داد: براساس این بندها کشورهای عضو ۱+۵،‌ اعضای دائم شورای امنیت و اتحادیه اروپا متعهد به داشتن حسن نیت در اجرای برجام هستند که این موضوع شامل آمریکا نیز می‌شود. در چنین شرایطی کنگره آمریکا مصوبه‌ای بر خلاف این بندهای برجام به تصویب رسانده که نشان از نداشتن حسن نیت آمریکا دارد.

وی افزود: البته دیدگاه اروپا و اکثر اعضای شورای امنیت با آمریکا متفاوت است چون آمریکایی‌ها خلاف تعهد،‌ قطعنامه سازمان ملل و رویه عرف بین المللی،‌ تحریم‌هایی علیه ایران وضع کرده است.

دهقانی با تاکید بر لزوم مقابله به مثل ایران با این مصوبه گفت: این مصوبه به معنای نقض تعهد از سوی ایران نیست چون ما به تعهداتمان پایبند بودیم که حتی آمریکایی‌ها نیز به آن اذعان کردند. این طرح جامع برای مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در منطقه است.

وی با اشاره به اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون آمریکا علیه ایران اقدامات خصمانه‌ای انجام داده است که نمونه بارز آن حمایت از صدام در حمله به ایران است. اکنون نیز این اقدامات را در منطقه گسترش داده و با ایجاد داعش ثبات عراق و سوریه را بر هم زده است. در واقع آمریکا نقش بی ثبات کننده‌ای در منطقه دارد و ماجراجویی می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما با این مصوبه می‌خواهیم جلوی اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در منطقه را بگیریم،‌ البته که آمریکا در نزد افکار عمومی، منطقه و جهان در انزوا قرار دارد.

وی در عین حال گفت که اگر آمریکا علیه ایران می‌توانست کاری کند، تاکنون انجام داده بود. باید ضمن دیدن واقعیات راه و حرکت درست خود را انجام داده و به سمت اهداف جهت تامین منافع ملی و مصالح عمومی مردم با استقلال تمام ادامه دهیم.

به گفته دهقانی ادامه سیاست‌ها و دیپلماسی منطقه‌ای برای برقراری نظم و ثبات در منطقه امری ضروری است.  برای اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران باید از تمامی دستگاه‌های متولی این امر یعنی سپاه، وزارت دفاع و وزارت خارجه حمایت جدی و آنها را تقویت کرد.

وی در پایان گفت: باید در کنار تقویت بنیه سپاه پاسداران توجه بیشتری به دستگاه دیپلماسی کشور شود تا بتواند در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا،‌ سیاست‌های ایران را پیش ببرد. سیاست‌هایی که معتقدیم در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha