• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022720116
  • خبرنگار : 71342

از معرفی داوران خیمه شب بازی تا نمایش «آن سوی آتش» و جند داستان دیگر

معرفی داوران جشنواره خیمه شب بازی , نمایش فیلم «آن سوی آتش», رونمایی از پوستر نمایش «خارشتر»، معرفی دو بازیگر دیگر نمایش «۳۱ دروغ»، بازدید مدیر کل هنرهای نمایشی از نمایشگاه کتاب، انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان تهران و ...از جمله خبرهای رسیده سینما و تئاتر است.

با تکمیل تیم بازیگران «سی و یک رویا»، بلیت فروشی این نمایش آغاز شد و هومن کیایی و نورا هاشمی به گروه بازیگران این نمایش پیوستند.

به گزارش ایسنا، کیایی که پیش‌تر با این کارگردان در نمایش «خبری از او نیست» همکاری داشته، نقش اصلی نمایش را از آن خود کرده است.

نورا هاشمی که در کارنامه کاری‌اش همکاری با کارگردانانی چون گلاب آدینه داریوش فرهنگ، محسن حسینی، فقیه سلطانی، سیما تیرانداز، رخشان بنی اعتماد، ابوالقاسم طالبی، پریسا بخت‌آور، شهاب الدین حسین پور و … اشاره کرد.

در خلاصه داستان این اثر چنین آمده: «سی و یک رویا، قصه‌ی همه‌ی ماست. ما که رویایی داریم برای رفتن، برای ماندن، برای گفتن و برای سکوت کردن. اما چه کسی شجاعت دست کشیدن دارد؟ و چه کسی شجاعت ماندن؟»    

مولانیا که پیش‌ از این نمایش‌های «سوتفاهم»، «آمادئوس»، «هوراشیو» و «دن‌کیشوت» و «خبری از او نیست» را به روی صحنه برده است.  

از دیگر عوامل می‌توان به سجاد قربانی، پریا یاراحمدی (دستیاران اول کارگردان)، زهره آقامیر (دستیار دوم کارگردان)، سعید قیسی پور (دستیار تهیه‌کننده)، علی حمصیان (عکاس، ساخت تیزر)، امیر محمدرفیع خواه (طراح پوستر و لوگوتایپ) و سارا حدادی ( مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای و تبلیغات) اشاره کرد.

پیش فروش این نمایش در سایت تیوال برای علاقه‌مندان و تماشاگران آغاز شد.

«سی ‌و یک رویا» به نویسندگی و کارگردانی جواد مولانیا و تهیه کنندگی سپهر صاحبی خرداد ماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه ملک به صحنه خواهد رفت.

از معرفی داوران خیمه شب بازی تا نمایش «آن سوی آتش» و جند داستان دیگر

پوستر نمایش «خارشتر» به کارگردانی سیدعلی موسویان همزمان با شب اول اجرا در تماشاخانه ایرانشهر، رونمایی شد.

 به نقل از روابط عمومی اجرا، نمایش «خارشتر» به نویسندگی هدی آهنگر، کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی از شب‌گذشته (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساعت ۲۰:۴۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت.

پوستر این اثر نمایشی هم با طراحی مهدی رایگانی، همزمان با شب اول اجرا، رونمایی شد.

در نمایش «خارشتر» (به ترتیب حروف الفبا) هدی آهنگر، لیلا بلوکات، هامون سیدی، الهام شعبانی، یزدان فتوحی، وحید کریمی و اتابک نادری بازیگرانی هستند که به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «از ۱۵۰ سال پیش تاکنون نام تمام عناصر ذکور خاندان خان باباخانی، نادر است. همه آن‌ها به بیماری تکرر ادرار مبتلا هستند و سر بزنگاه باید بروند خلا...!»

امیر کلاته (مجری طرح)، مرتضی برزگرزادگان و الهام پریشانی (گروه کارگردانی)، مرتضی برزگرزادگان (برنامه‌ریز)، ماریا ‌حاجیها (طراح گریم)، سیدعلی موسویان (طراح صحنه)، هدی آهنگر (طراح لباس)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، مهدی رایگانی (طراح، پوستر و بروشور)، سیدمهدی فاطمی‌نسب (سدمتی) (تصویرسازی پوستر)، امیرحسین ‌سیَر، نازنین ‌یارویسی، علیرضا ‌کوزه‌گر، محمدحسین ‌کوزه‌گر (دستیار طراح نور)، ندا میرزایی، فاطمه سعیدی (مجریان گریم)، علی سینا رضانیا (آهنگساز)، سهراب گلدره و علیرضا عرب (مدیران صحنه)، امیرحسین نجاح (ساخت تیزر و موشن گرافی)، مهدی عمادی (عکاس)، لیلا ‌شیرمحمدی (مدیر مارکتینگ و فروش)، علی کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عواملی هستند که در پروژه اجرایی «خارشتر» حضور و همکاری دارند. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تماشاخانه ایرانشهر و سایت تیوال مراجعه کنند.

«کمدی الهی» در کاخ هنر

نمایش «کمدی الهی» به نویسندگی دانته آلیگیری و طراحی و کارگردانی پوریا گلستانی در کاخ هنر روی صحنه می‌رود.

به گزارش مشاور رسانه‌ای، نمایش «کمدی الهی» به نویسندگی دانته آلیگیری و طراحی و کارگردانی پوریا گلستانی و تهیه کنندگی مجموعه فرهنگی کاخ هنر از ۲۷ اردیبهشت ماه، ساعت ۱۹:۳۰ در این مجموعه برای سومین بار روی صحنه می‌رود.

یاسر خاسب، غزاله روغنی، حمید رشید، سیاوش رستمی، حمید شمشیری، امین ورکش و پوریا گلستانی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این اثر که تنها برداشتی آزاد از کتاب کمدی الهی اثر دانته آلیگیری است، آمده: «کمدی الهی» سفر انسان معاصر است به جهان مردگان و بازدید از سه بخش دوزخ، برزخ و بهشت.

از دیگر عوامل نمایش «کمدی الهی» می‌توان به ساخت دکور و مدیر پروژه: بهزاد خاکباز، گروه کارگردانی: امیر علی کیانی و شیدا رضوانیان، طراح نور: محمدرضا رحمتی و نیلوفر نقیب ساداتی، طراح لباس: غزاله روغنی، طراح صحنه: پوریا گلستانی، چیدمان لیزر: علی داوودی، روابط عمومی، تبلیغات و رسانه: محسن بیده، طراح پوستر: متین خیبلی، ساخت ویدئو و موشن گرافی: شایان افشردی و امید شوندی و سیاوش رستمی، عکاس: محسن بیده می‌توان اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای رزرو بلیت این تئاتر می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه کاخ هنر به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل مراجعه کنند.

پوستر «به عبارتی» منتشر شد

پوستر فیلم سینمایی «به عبارتی» به کارگردانی محمدمهدی کتیراچی در آستانه اکران در سینماهای منتخب هنروتجربه منتشر شد.

در آستانه اکران فیلم سینمایی «به عبارتی» پوستر این اثر با طرحی از بهزاد بهروزنیا و عکسی از مژگان اصفهانیان منتشر شد.

این فیلم سینمایی با کارگردانی محمدمهدی کتیراچی و تهیه‌کنندگی امیر فکری از چهارشنبه ۲ خرداد اکران خود را در سینماهای منتخب هنر و تجربه سراسر کشور آغاز می‌کند.

از معرفی داوران خیمه شب بازی تا نمایش «آن سوی آتش» و جند داستان دیگر

«به عبارتی» قصه پسر کردی را روایت می‌کند که برای تامین هزینه خرید خدمت سربازی خود به تهران می‌آید.

نویسندگی این فیلم را طاها محمدی و بازنویسی فیلمنامه آن را محمدمهدی کتیراچی برعهده داشته‌اند.

طاها محمدی، عاطفه اکبری، مهری آل‌آقا، فوژان قبادیان، مرتضی خالقی، علی‌اصغر نوعی و... در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بازدید مدیرکل هنرهای نمایشی از غرفه انتشارات نمایش

  حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی با حضور در غرفه انتشارات نمایش سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر لزوم توجه به تاریخ نگاری تئاتر بعد از انقلاب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، حمید نیلی، مدیرکل هنرهای نمایشی، ظهر  (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت) با حضور در نمایشگاه کتاب از غرفه انتشارات نمایش بازدید کرد.

نیلی در این بازدید با نرگس یزدی، مدیر دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش گفت و گو و اظهار داشت: انتشارات‌ نمایش باید در تاریخ نگاری تئاتر بعد از انقلاب گام‌های جدی‌تری بردارد.

از معرفی داوران خیمه شب بازی تا نمایش «آن سوی آتش» و جند داستان دیگر

او همچنین بر توجه به موضوعاتی چون دراماتورژی آثار ترجمه، تئاتر کودک و چاپ آثار نویسندگان ایرانی تأکید کرد و گفت: رویکرد دفتر پژوهش و انتشارات باید به سمت چاپ آثار نویسندگان حرفه‌ای ایرانی، توجه ویژه به دراماتورژی در بحث ترجمه‌ی آثار خارجی، پرداختن به مباحث به‌روز پژوهشی تئاتر جهان، توجه به تئاتر کودک‌ و نوجوان و تبین نگاه و رویکرد آموزشی درست و کارآمد برای مخاطب کودک باشد.

غرفه انتشارات نمایش به همت اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، در سالن ناشران عمومی برپا شده است که با عرضه کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی، میزبان دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.

هنرمندان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌ به غرفه انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی، شبستان ۴، راهرو ۲۵، غرفه ۶۴۱ مراجعه کنند.

برگزاری انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان تهران

چهارمین دوره انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان تهران در خردادماه برگزار خواهد شد.

 با توجه به تغییر اساسنامه انجمن هنرهای نمایشی ایران، گستره بیشتری از هنرمندان شهرستان‌های استان تهران می‌توانند در این دوره انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان شرکت کنند. 

شرایط تخصصی که برای رای‌دهندگان در نظر گرفته شده شامل دارا بودن مدرک دانشگاهی مرتبط با حوزه نمایش، اجرای مستمر تئاتر، عضویت در گروه‌های نمایشی به عنوان هسته مرکزی یا افرادی که به عنوان کارگردان و بازیگر طی ۲۰ سال گذشته حداقل ۱۰ نمایش روی صحنه برده باشند، نمایشنامه‌نویسانی که ۵ اثر از آنها منتشر شده و پژوهشگرانی که سه اثر پژوهشی یا مقاله علمی- پژوهشی و علمی -ترویجی از آنها در حوزه نمایش طی ۱۰سال گذشته چاپ شده باشد، است.

هنرمندان در ۱۶ شهرستان استان تهران برای عضویت در انجمن هنرهای نمایشی و انتخاب هیات مدیره جدید می‌توانند از ۲۳ تا ۳۱ اردیبهشت ماه مدارک خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تهران یا انجمن هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران ارائه کنند.  همچنین نامزدهای هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نیز می‌توانند از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۱ خرداد با مراجعه به دفتر انجمن هنرهای نمایشی استان واقع در مجموعه تئاتر محراب با ارائه مدارک و مستندات لازم، نسبت به نامزدی اعلام آمادگی کنند.

لازم به ذکر است که شرایط نامزدهای هیات مدیره و بازرسی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران داشتن تابعیت جمهوری اسلامی، نداشتن سوءپیشینه کیفری و  برخورداری از حسن شهرت، معافیت دائم برای آقایان و دارا بودن ۲۷ سال سن است.

ضمن اینکه نامزدهای هیات مدیره و بازرسی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران باید یکی از شرایط ویژه که شامل محجور نبودن و عدم برشکستکی به تقلب و تقصیر، صلاحیت علمی و تخصصی یا برخورداری از تجربه کافی نسبت به فعالیت انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کاشناسی یا معادل آن را دارا باشند. 

گفتنی است چهارمین دوره انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان تهران نیمه دوم خردادماه در مجموعه تئاتر محراب برگزار می‌شود.

***

« آن سوی آتش» به هفته فیلم کیانوش عیاری اضافه شد / 

نسخه اصلاح و مرمت شده فیلم سینمایی « آن سوی آتش» ساخته کیانوش عیاری با همکاری فیلمخانه ملی ایران در موزه سینما نمایش داده می‌شود.
به گزارش روابط عمومی موزه سینما، به دلیل استقبال مخاطبان و علاقمندان سینمای کیانوش عیاری نمایش فیلم سینمایی «آن سوی آتش» نیز درهفته فیلم این هنرمند پیشکسوت سینما قرار گرفت.
این فیلم ساعت ۱۷ روز ۲۸ اردیبهشت در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده می شود و بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی این اثر با حضور فریدون جیراتی، هوشنگ گلمکانی، شاهین امین و رامتین شهبازی برگزار می‌شود.
خسرو شجاع زاده، سیامک اطلسی، عاطفه رضوی ، نعمت‌الله لاریان، مهرداد وفادار، کاظم وفادار ، پروین سلیمانی و ... در این فیلم نقش آفرینی دارند.
این فیلم به بخشی از پیامدهای اجتماعی نفت می‌پردازد.
ورود در این برنامه برای علاقمندان آزاد است.

**

از معرفی داوران خیمه شب بازی تا نمایش «آن سوی آتش» و جند داستان دیگر

معرفی داوران نخستین جشنواره خیمه شب بازی 

اعضای هیات داوران نخستین جشنواره خیمه شب بازی معرفی شدند.

اردشیر صالح پور، سلما محسنی و فهیمه میرزاحسینی آثار راه‌یافته به نخستین جشنواره خیمه شب بازی را داوری می‌کنند.

هیات داوران نخستین جشنواره سراسری خیمه شب بازی که سیاوش ستاری دبیری آن را به عهده دارد؛ از میان ۸ اثر حاضر در جشنواره، برگزیدگان خود را در هفت بخش روایت، کارگردانی،طراحی و ساخت عروسک،مهارت عروسک گردانی،گویندگی،پاخیمه ای و نوازندگی معرفی می‌کند. 

همچنین پوپک عظیم پور پژوهشگر و استاد دانشگاه نیز داور بخش پژوهش و مقالات است که برگزیده این بخش در اختتامیه معرفی می شود.

فهیمه میرزا حسینی نویسنده، کارگردان، طراح عروسک، عروسک‌گردان و استاد دانشگاه و سلما محسنی اردهالی طراح و سازنده عروسک، نویسنده و مترجم متون تخصصی هنرهای نمایشی و استاد دانشگاه واردشیر صالح‌پور نیز نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر است و کتاب‌های بسیاری در زمینه تئاتر و نمایش را به چاپ رسانده است.

نخستین جشنواره سراسری خیمه شب بازی با مدیریت ستاره اسکندری وبه صورت مستقل از ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha