• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96053119761
  • منبع : نمایندگی همدان

کشف تمام قتل‌ها توسط پلیس همدان

کشف تمام قتل‌ها توسط پلیس همدان

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی استان همدان از کشف صددرصد جرائم خشن در استان خبر داد و گفت: تمامی قتل‌های صورت گرفته در سالجاری کشف شده که عمدتا به علت نزاع طایفه‌ای و ملکی بوده است.

به گزارش ایسنا، سردار حاجی‌محمد مهدیان‌نسب سه‌شنبه 31 مرداد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با موادمخدر و کالای قاچاق است، افزود: در سالجاری 3.5 تن انواع موادمخدر کشف شده که افزایش کشف 113 درصدی را نشان می‌دهد.

وی از کشف 20 میلیون و 500 هزار قرص ترامادول به ارزش 15 میلیارد تومان در سالجاری خبر داد و عنوان کرد: 41 باند موادمخدر منهدم شده است که در این زمینه 4 هزار و 300 قاچاقچی دستگیر شده و اقدامات قانونی در قبال آنها صورت گرفت.

مهدیان‌نسب از برگزاری 125 کارگاه توجیهی و آموزشی در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم در حوزه‌های مختلف خبر داد و با بیان اینکه 11 هزار و 500 نفر در این زمینه آموزش داده شدند،  تصریح کرد: در حوزه قاچاق کالا نیز 59 عملیات کشف انجام و 78 باند کالای قاچاق متلاشی شده است.

وی از افزایش کشف 38 درصدی در زمینه کالای قاچاق خبر داد و خاطرنشان کرد: 87 میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق بوده است.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه پرونده‌های بیش از 100 میلیون تومان 75 درصد بیشتر از سال گذشته کشف شده است، یادآور شد: 719 قاچاقچی کالا در این زمینه دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه از کاهش 7 درصدی تصادفات فوتی در حوزه برون‌شهری خبر داد و یادآور شد: 12 هزار و 630 موتورسیکلت‌سوار متخلف و 6 هزار و 703 خودروی متخلف و مزاحم در سالجاری توقیف شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه ارتقای امنیت اجتماعی نیز 149 هزار نفر تحت آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی قرار گرفتند، عنوان کرد: در سالجاری 4 هزار و 811 مشاوره رایگان در حوزه نیروی انتظامی انجام شده 85 درصد این موارد منجر به صلح شده است.

مهدیان‌نسب ادامه داد: 175 تخته بنر و 60 هزار بروشور در حوزه فرهنگ‌سازی و رعایت نکات ایمنی تهیه و در میان شهروندان توزیع شده است.

وی از افزایش 2 درصدی وقوع سرقت در همدان خبر داد و گفت: در سال گذشته شاهد کاهش 21 درصدی وقوع سرقت بودیم که امیدواریم تا پایان سالجاری این مهم باز هم تحقق یابد.

وی با اشاره به تهیه 5 هزار و 26 پرونده در ساماندهی نگهبان محله تصریح کرد: امسال به 32 هزار پرونده انتظامی رسیدگی شده است.

مهدیان‌نسب درباره توقیف خودروهای متخلف در زمان انتخابات گفت: متأسفانه برخی در زمان انتخابات امنیت عمومی را برهم زده و به خواسته‌های قانونی پلیس عمل نکردند که همین امر موجب جریمه شدن و یا توقیف خودرو شد بنابراین باید جریمه‌های لازم در این زمینه را پرداخت کنند چرا که موجب تجمع غیرقانونی و بی‌نظمی در جامعه شده بودند.

وی درباره پارکبان‌ها نیز عنوان کرد: پلیس در هر مکانی که پارک غیرمجاز باشد، اعمال قانون می‌کند اما باید توجه داشت برای کلانشهرها و شهرهای درجه یک دستورالعملی صادر می‌شود که این سازوکار پارکبان‌ها دقیق‌تر شود.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: طرح تحول کوپ از سال گذشته آغاز شده که به خوبی به اخلاق پلیسی، رسیدگی به فوریت‌های پلیسی، ایجاد نظم و امنیت پلیسی و انتظامی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به سامانه 197 گفت: 52 درصد از مراجعات مردم به این سامانه به منظور تقدیر و تشکر و48 درصد نیز ارائه پیشنهاد است.

وی خاطرنشان کرد: در فرماندهی انتظامی استان هر 15 روز یکبار 150 نفر به صورت چهره به چهره به بیان مشکلات خود می‌پردازند.

مهدیان‌نسب با بیان اینکه بیش از 30 کلانتری در استان دارای مشاوره رایگان هستند، یادآور شد: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده 84 درصد منجر به سازش شده است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha