• دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96071709349
  • منبع : نمایندگی قم

کمک 17 میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد

کمک 17 میلیارد تومانی مردم قم به کمیته امداد

ایسنا/قم مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم گفت: مردم قم در 6 ماه نخست سال جاری 17 میلیارد تومان به کمیته امداد امام (ره) کمک کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اکبر میرشکار روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در حوزه صدقات 161 هزار و 344 صندوق صدقه را در منازل و معابر در اختیار داریم که در 6 ماه ابتدای سال جاری در حدود 5 میلیارد تومان جمع آوری گردید.


وی افزود: سرانه هر نفر فرد قمی در پرداخت صدقه با جمعیت 1 میلیون و 200 هزار نفر میزان 3 هزار و 856 تومان است که این سرانه نسبت به کل کشور 2 برابر است. سرانه کمک های مردمی با توجه به 17 میلیارد تومان نیز برای هر نفر قمی در این مدت 13 هزار و 100 تومان است.


وی اظهار کرد:در طرح های اکرام و محسنین نیز مبالغی از سوی خیرین به حساب 2 هزار یتیم واریز شد که این رقم در سال جاری در حدود 4 میلیارد و 100 میلیون تومان است.


مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با اشاره به اینکه در این مدت نیز میزان زکات در قم 700 میلیون تومان است، یادآور شد:در جشن عاطفه ها و اطعام ماه رمضان نیز 2 میلیارد و 600 میلیون تومان مشارکت های مردمی جمع آوری شده است. همچنین در طرح های مبتنی بر نیاز همانند مسکن و درمان که با حضور خیرین انجام گرفت 4 میلیارد و 400 میلیون تومان به کمیته امداد پرداخت شد.


میرشکار ادامه داد:در سال جاری با کمک های مردمی قبل از آغاز سال تحصیلی برای همه دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش مبلغ 150 تا 200 هزار تومان پرداخت کردیم تا نیازهای تحصیلی را تامین کنند که در کل کشور این رقم بی سابقه بوده است.


وی در خصوص هزینه کرد این دریافت های مردمی گفت:در حال حاضر 20 هزار و 592 خانوار با جمعیت 35 هزار و 539 نفر تحت پوشش کمیته امداد می باشند که برخی از این ها کمک های مالی و موردی و تعدادی نیز مستمری دریافت می نمایند. همچنین در 6 ماه نخست امسال 5 میلیارد و 600 میلیون تومان بابت درمان نیازمندان تحت پوشش هزینه شده است.


وی اظهارکرد: هزینه های درمان مددجویان رایگان است و تنها 5 درصد از هزینه ها را مددجو پرداخت می نماید در این راستا در سال جاری هزینه های درمانی افراد تحت پوشش 42 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.


میرشکار عنوان کرد:همچنین در 6 ماه نخست سال 362 دختر تحت پوشش کمیته امداد در قم ازدواج کردند که هر نفر 3 میلیون تومان بلاعوض دریافت نمودند در این میان دختران یتیم مبلغ 5 میلیون تومان دریافت کردند به طور کلی در این حوزه 880 میلیون تومان در این مدت بابت کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.


وی خاطرنشان کرد:در این مدت 1 هزار و 527  نیازمند از صندوق قرض الحسنه کمیته امداد وام دریافت کردند که نسبت به 6 ماه نخست در سال گذشته 7 درصد رشد و 92 درصد در میزان اعتبارات رشد داشته ایم در این زمینه وام ها به میزان 5 مییلون تومان پرداخت شده است و 700 نفر نیز در نویت دریافت وام هستند.


مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم تصریح کرد:مشارکت مردم در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت می تواند ظرفیت های کمیته امداد(ره) را در پرداخت وام افزایش دهد و این صندوق به هیچ عنوان سودی دریافت و پرداخت نمی کند.


وی با بیان اینکه در بخش مسکن نیز موفقیت های خوبی داشته ایم خاطرنشان کرد:در این مدت 70 مسکن مددجویی خریداری کرده ایم و بابت هر مسکن مبلغ 40 میلیون تومان به طور بلاعوض پرداخت شده است. افراد طبق اولویت بندی در کمیسیون ها از مزایای مسکن استفاده می کنند خوشبختانه در سال جاری در خرید مسکن 100 در صد رشد داشته ایم. 75 درصد از منابع خرید مسکن که 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده از منابع مردمی و از مشارکت های خیرین بوده است.


میرشکار اظهار کرد: همچنین 250 واحد مسکونی نیاز به تعمیرات داشته است که در این مدت با تامین اعتبارات از محل منابع مردمی مورد تعمیر قرار گرفت در این راستا 43 درصد نسبت به سال قبل در تعمیر مسکن و اعتبارات رشد داشته ایم.


وی عنوان کرد:در شهریور امسال 7 درصد کاهش مددجویی داشته ایم که علت آن تاکید بر حوزه توانمندسازی است؛ یکی از رویکردهای مهم پرداخت وام های خودکفایی و خوداشتغالی به مدجویان است.


مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم بیان کرد در سال جاری 28 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان اختصاص یافته است و بانک مرکزی به بانک های عامل استان که 12 بانک است 24 میلیارد و 800 میلیون تومان ابلاغ کرد. از زمان ابلاغ در تیرماه خانواده ها شناسایی شده و مشاوره های شغلی صورت گرفته و آموزش های فنی حرفه ای و طرح های توجیهی برگزار شده و در این مدت نیز 930 نفر به بانک ها معرفی شدند اما تنها 306 نفر این وام ها را دریافت کردند.


میرشکار عنوان کرد: متاسفانه بانک ها همکاری مورد نیاز را با مددجویان ندارد و با کارشکنی از پرداخت وام سر باز می زنند و زیر بار پرداخت وام به مددجویان نمی روند و تنها یک سوم مددجویان قمی وام اشتغال و خودکفایی دریافت می کنند در حالی که خوش حساب ترین افراد در پرداخت اقساط مددجویان هستند.


وی بیان کرد:اگر بانک ها تعامل لازم را اتخاذ کنند بیش از 2 هزار نفر از مددجویان را می توانیم مشغول به کار کنیم و این گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی است. در حوزه کاریابی با پیگیری های لازم 134 نفر از مددجویان در شرکت ها مشغول به کار شده اند، در این زمینه امتیازاتی برای کارآفرینان در نظر گرفته شده که پرداخت بیمه تا دو سال توسط کمیته امداد یکی از این مزایاست.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha