• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96080100233
  • خبرنگار : 71431

در دیدار مشترک روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و پاکستان مطرح شد

60 درصد موادمخدر از مرز پاکستان وارد ایران می‌شود

60 درصد موادمخدر از مرز پاکستان وارد ایران می‌شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان دیدار و طرفین در آن بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، سردار مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در این دیدار اظهار کرد: روابط ایران و پاکستان روابط دیرینه‌ای است و ما مرز مشترک طولانی با این کشور داریم، از این رو تامین امنیت و همکاری مشترک میان دو کشور اصل مهمی است.

وی با بیان اینکه همکاری اطلاعاتی میان دو کشور ایران و پاکستان برقرار است، گفت: مرکز تبادل و همکاری اطلاعاتی میان ایران، پاکستان و افغانستان فعال است و ما موارد مختلفی را از طریق پیگیری در این مرکز انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه تعداد از مواد مخدر ورودی به کشور از پاکستان وارد ایران می‌شود؟ گفت: حدود 60 تا 65 درصد از مواد مخدری که وارد ایران می‌شود از مرز پاکستان وارد می‌شود.

زاهدیان با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های مشترک اظهار کرد: باید دو طرف با ایجاد موانع در مرز و افزایش همکاری‌های خود با این پدیده مبارزه کنند.

ایران در مبارزه با مواد مخدر قوی‌تر از پاکستان است

در ادامه این دیدار ژنرال مسرت نواز ملک رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان، گفت: همکاری خوبی میان ایران و پاکستان وجود دارد و من از پلیس ایران و مجامع بین‌المللی نظیر UNODC می‌خواهم که در بحث مبارزه با مواد مخدر و مسائل آموزشی به ما کمک کنند و فناوری‌ها و دانش خود را در اختیار ما قرار دهند.

وی با بیان اینکه ایران در مبارزه با مواد مخدر و انسداد مرزی قوی‌تر از پاکستان عمل کرده است، گفت: به نظرم زیرساخت‌ها و تجهیزات و همچنین اعمال قانون در ایران نیز بهتر انجام می‌شود.

مسرت نواز با اشاره به همجواری ایالت بلوچستان پاکستان با استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دو منطقه بلوچستان در ایران و پاکستان منطقه پهناور با مرزی گسترده اما جمعیت کم هستند که ما باید در این زمینه و در حوزه انسداد مرزی بیشتر تلاش کنیم. در حال حاضر زیرساخت‌های ما خوب نیست و گرچه تغییراتی انجام شده اما باید اقدامات بیشتری انجام شود.

به گفته رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان، کشور بریتانیا چند فروند بالگرد را برای کنترل مرزها در اختیار این کشور قرار خواهد داد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از توقف کشت خشخاش در پاکستان از سال 2001 خبر داد و گفت: گرچه کشت این ماده در پاکستان متوقف شده اما این مواد همچنان از افغانستان وارد کشور می‌شود.

رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر پاکستان با اشاره به روابط حسنه میان دو کشور ایران و پاکستان از مهمان نوازی ایرانیان در سفرش به تهران قدردانی کرد و خواستار افزایش همکاری‌ها میان دو کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha