• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99012716164
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ فروردین ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۲۷ فروردین ماه

ادامه بررسی جزییات لایحه مالیات بر ارزش افزوده/ اختصاص یک پنجم حقوق اردیبهشت نمایندگان برای مقابله با کرونا/ موافقت مجلس با دو فوریت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس/ بیانیه نمایندگان مجلس در مورد ضرورت تجدیدنظر در دستمزد کارگران و ... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) بیست و هفتم فروردین ماه ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و ادامه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

در این جلسه نمایندگان با تصویب ماده ۵۳ لایحه مالیات بر ارزش افزوده، در مصوبه‌ای وزیر کشور را موظف به اعلام سقف نرخ عوارض به شهرداری‌ها و شوراهای شهر کردند.

همچنین نمایندگان با بررسی مواد ۵۴ و ۵۵  و ۵۶ این لایحه همچنین تعدادی از قوانین را از اجرای لایحه مالیات بر ارزش افزوده مستثنا کردند که از جمله آن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی است.

در ادامه جلسه علنی امروز، تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت دو فوریت را بررسی شد که در نهایت نمایندگان با آن موافقت کردند.

ناطقین امروز مجلس

کواکبیان: کرونا را سیاسی نکنیم/ کرامت جان‌باختگان کرونا در کفن و دفن حفظ شود

فولادگر: تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کنیم

گلمرادی: به معیشت معلمان و کارگران توجه کنید

نماینده سیرجان: به فریاد نیازمندان برسید

خدری: کرونا را دستمایه تسویه‌حساب شخصی و گروهی قرار ندهید

***

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از عدم قرائت بیانیه ١٨٠ نماینده درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران انتقاد کرد و گفت: دیروز ۱۸۰ نماینده بیانیه‌ای را درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران امضا کردند اما بیانیه خوانده نشد و وزیر کار دیشب مصوبه شورای عالی کار را ابلاغ کردند.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در تذکری در همین رابطه خواستار اصلاح ابلاغیه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال جاری شد.

در ادامه محمد علی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس، بیانیه نمایندگان مجلس در مورد ضرورت تجدیدنظر در دستمزد کارگران را قرائت کرد.  صدور بیانیه ای خواستار تجدید نظر در حداقل دستمزد کارگران شدند.

۲۸ نماینده مجلس هم در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین حداقل دستمزد برای کارگران را دارای ایراد و اشکال دانستند.

در این تذکر آمده است که چرا شورای عالی کار برخلاف ماده ۴۱ قانون کار و بدون امضای نماینده کارگران حداقل دستمزد را بسیار کمتر از میزان تورم سالانه تعیین کرده است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

انتقاد «کاتب» از اظهارات مجری برنامه صبح بخیر ایران علیه نمایندگان

کولیوند: شورای عالی مدیریت بحران برای مقابله با کرونا تشکیل شود

سبحانی فرد: سیل در شهرستان‌های سبزوار خسارات زیادی وارد کرده است

میرزاده: در افزایش حقوق‌ها، معلمان و بازنشستگان دیده نشدند

***

احمد امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس موارد اعلام وصولی از جمله طرح اصلاح قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را اعلام وصول کرد.

۲۴ نماینده در تذکری به رئیس جمهور از اجرایی نشدن قانون مدیریت بحران به خصوص در شرایط فعلی با شیوع کرونا انتقاد کردند.

همچنین عبدالرضا مصری که اداره بخش پایانی جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، اعلام کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی یک پنجم حقوق اردیبهشت ماه خود را برای مقابله با کرونا تخصیص دادند.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هم تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha