• پنجشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99051612056
  • خبرنگار : 30077

/چهل سال با جهاددانشگاهی/

استاندار سمنان:جهاددانشگاهی یک پشتوانه عظیم علمی برای کشور است

استاندار سمنان:جهاددانشگاهی یک پشتوانه عظیم علمی برای کشور است

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از جهاددانشگاهی به عنوان یک الگوی کامل در عرصه خوباوری و خود اتکایی و یک پشتوانه عظیم علمی برای کشور نام برد و گفت: اگر بخواهیم یک نمونه خوب از تکیه بر دانش و توان داخلی را مثال بزنیم آن نمونه، جهاددانشگاهی است، چرا که امروز جهاددانشگاهی حرفِ گُزین در تولید علم در کشور است.

علیرضا آشناگر همزمان با فرارسیدن چهلمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خصوص جهاددانشگاهی اظهار کرد: معظم اله تأکید دارند که جهاددانشگاهی باید حرفِ گزین و حرف برتر در همه زمینه‌ها باشد، فلذا جهاددانشگاهی امروز بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است.

وی با بیان اینکه ما در همه امور نیازمند الگوهای مناسب در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: امروز جهاددانشگاهی یکی از مصادیق و بهترین الگوها برای تلاش جهادی است، شرایط امروز کشور ما به گونه ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.

استاندار سمنان با اشاره به انتخاب شعار 40 سال خودباوری با جهاددانشگاهی برای گرامیداشت 16 مرداد، سالروز تأسیس این نهاد گفت: جهاددانشگاهی از ابتدای تأسیس که با اهداف عالیه حضرت امام خمینی(ره) تأسیس شد، تا به امروز با تکیه بر دانش محققین و پژوهشگران داخل کشور و همچنین تکیه بر امکانات داخلی توانسته است در عرصه تولید علم و دانش، کشور را به جایگاه خوبی در دنیا برساند.

وی با تأکید بر نقش جهاددانشگاهی در توسعه و پیشرفت کشور بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های جهاددانشگاهی در توسعه استان تاکید کرد و افزود: فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و تحقیقات و همچنین در حوزه فرهنگی بسیار مطلوب و اثرگذار بوده است.

استاندار سمنان به برخی فعالیت ها و دستاوردهای شاخص جهاددانشگاهی در کشور اشاره کرد و افزود: دستاوردهای بزرگ علمی در حوزه سلول های بنیادین، نانو، فناوری، ایجاد مراکز و پژوهشگاه های علمی و تحقیقاتی و... همه از افتخارات مجموعه جوان، انقلابی و دارای تفکر و روحیه جهادی جهاددانشگاهی است که برای کشور یک پشتوانه عظیم علمی به حساب می آید.

آشناگر گفت: در شرایط حساس امروز کشور، وجود نهادی‌های علمی با روحیه انقلابی و جهادی و بدنه ی جوان و متخصص گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود و مسیر پیشرفت و توسعه کشور را هموار خواهد کرد.

وی بر ضرورت حمایت همه دستگاه ها و نهادها از جهاددانشگاهی تأکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی برای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد که می تواند بازوی توانمندی برای دولت و دستگاه های اجرایی باشد.

استاندار سمنان با تجلیل از خدمات تخصصی جهاددانشگاهی در حوزه های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی، این خدمات را در جهت توسعه استان بسیار ارزشمند و مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به پیشینه و سابقه درخشان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی همواره پشتوانه علمی کشور بوده است، فعالیت‌های پژوهشی و علمی جهاددانشگاهی زمینه ساز توسعه استان سمنان است.

آشناگر جهاددانشگاهی را از نهادهای پرافتخار برآمده از متن انقلاب برشمرد و اضافه کرد: در سال های ابتدایی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) بنا به نیازهای فرهنگی و علمی و آغاز انقلاب جدید علمی در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی، فرمان تأسیس جهاددانشگاهی را در کنار سایر نهاد های انقلابی صادر کردند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، جهاددانشگاهی مولود مبارک انقلاب و از رویش های اصلی خود انقلاب است، با همین ویژگی، جهاددانشگاهی همیشه با برخورداری از روحیه انقلابی و جهادی نقش بسیار مثبت و ارزنده ای در توسعه و پیشرفت کشور در همه حوزه ها داشته است.

استاندار سمنان اظهار کرد: عملکرد موفق این نهاد در حوزه‌های علمی، پژوهشی و رسانه‌ای، خود شاهدی بر عملکرد درخشان این نهاد انقلابی است که دستاوردهای منحصربه‌فردی در حوزه‌های علمی داشته و از نهادهای سرآمد محسوب می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha