• شنبه / ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400011405150
  • خبرنگار : 30054

راهنمای انتخاب و خرید انواع پمپ تصفیه استخر

راهنمای انتخاب و خرید انواع پمپ تصفیه استخر

پس از احداث استخر یکی از اصلی ترین تجهیزاتی که به منظور تصفیه آب باید تهیه کنیم پمپ تصفیه استخر است. زیرا این پمپ کمک می‌کند تا آبی زلال و پاکیزه را در استخر مشاهده کنیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ونداد تجهیز، می‌توان گفت قلب تَپنده هر استخر پمپ تصفیه آن است. بدون داشتن تجهیزاتی همچون پمپ تصفیه استخر و فیلتر، راه‌اندازی و احداث استخر غیر ممکن به نظر می‌رسد.

زیرا داشتن این تجهیزات پاکیزگی و سلامت آب را تضمین می‌کند. چنانچه نیازمند خرید این پمپ هستید در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید تا با نکاتی در رابطه با انتخاب و خرید پمپ تصفیه استخر مناسب آشنا شوید. اما ابتدا بیایید بررسی کنیم که پمپ استخر چیست؟ و چه تفاوتی با بوستر پمپ دارد؟

پمپ استخر چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ­‌های تصفیه استخر در واقع وظیفه گردش آب در استخر را به عهده دارند و برخلاف بوستر پمپ که بیشتر آن را می شناسیم و برای خانه­، هتل و مراکز تجاری استفاده می­‌کنیم فقط در استخرها کاربرد دارند. یکی از مسائل بسیار مهم هنگام خرید پمپ تصفیه استخر توجه به جنس بدنه آن است.

برخی از آن­ها با چدن ساخته شده­‌اند و برخی دیگر بدن‌ه­ای از جنس پلاستیک و پلیمر دارند. همانگونه که می­‌دانید هرگاه فلز در مجاورت آب قرار بگیرد دچار خوردگی می‌­شود. بنابراین پمپ تصفیه­‌هایی از جنس پلاستیک و پلیمر بسیار مناسب‌تر است.

یکی از تجهیزاتی که به هنگام احداث استخر باید به آن توجه کنیم هواساز است. هواساز دستگاهی است که جهت تامین تهویه مطبوع در حالت گرمایش و سرمایش استفاده می‌­­شود.

اما چرا وجود آن در استخر ضروری است؟ جواب آسان است: ما باید شرایط جوی استخر را به گونه‌­ای تنظیم کنیم که افراد حاضر در استخر احساس خوشایندی داشته باشند. به همین دلیل به منظور تهویه مطبوع در استخر بهتر است از هواساز استفاده کنیم. زیرا مناسب­ترین سیستم تهویه مطبوع در فضاهای باز و مرطوب می­‌باشد.

پمپ­ تصفیه استخر در نوع مختلف در بازار موجود می­‌باشد که در ادامه به شرح هر یک پرداخته ­ایم.  

انواع پمپ استخر

پمپ استخر استرینر دار:

استرینر یا موگیر یک سبد است که بر روی پمپ نصب می‌شود تا مانع از ورود اجسام به درون پمپ گردد. بنابراین می‌توان گفت این سبد یک محافظ برای جلوگیری از خش افتادن بر روی پروانه و یا سایر قطعات پمپ تصفیه استخر است. از طرفی دیگر استرینر توانایی به دام انداختن هوا را نیز دارد و به مرور زمان هوا درون آن حل شده و از پمپ خارج می‌شود.

پمپ استخر بدون استرینر:

پمپ‌های بدون استرینر معمولا در استخرهای بزرگ استفاده می‌شوند و در یک استخر چند پمپ تصفیه استخر صورت موازی قرار دارد که همه به یک استرینر مرکزی وصل می‌شوند. بنابراین برای تمیز کردن فقط یک بار یک استرینر باز می‌شود و اینگونه به میزان قابل توجهی در وقت صرفه جویی می‌شود.

راهنمای خرید پمپ تصفیه استخر

۱- اولین قدم برای یک انتخاب مناسب محاسبه حجم استخر است: گاهی فکر می‌کنیم هرچقد پمپ تصفیه بزرگتر باشد مناسب تر است در صورتی به هنگام خرید باید به حجم آب استخر توجه کنیم که بر اساس متر مکعب و یا گالن محاسبه می‌شود.

۲- محاسبه حجم گردش آب: پس از آنکه حجم استخر محاسبه شد باید بدانیم که میزان گردش آب چقدر است و نرخ تعویض آب به چه میزان است.

۳- محاسبه هد مورد نیاز پمپ: مهم ترین نکته هنگام انتخاب و خرید پمپ تصفیه استخر محاسبه فشار دینامیکی پمپ است که مشخص می‌کند کل مقاومت پمپ در مسیر  خروجی  و ورودی آب چه میزان است. پس از محاسبه هد مورد نیاز پمپ می­‌توان پمپ مناسب را انتخاب و خریداری کرد. اما چگونه هد را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه هد پمپ چند راهکار وجود دارد که در ادامه آن­ها را بیان کرده‌­ایم.

. محاسبه طول کل لوله های موجود در مدار تصفیه

. محاسبه فشار مکش استاتیک پمپ

. محاسبه افت فشار اتصالات سیستم لوله کشی

. محاسبه افت فشار ناشی از تجهیزات

شاید برای شما برآورد و محاسبه موارد فوق کار دشواری باشد و به سختی بتوانید پمپ مناسب را تشخیص دهید. اما نگران نباشید ما برای این مشکل شما راه­‌حلی را در نظر گرفته ­ایم.

شما می‌­توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۸۳۹۰۰۳ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ونداد تجهیز بهره‌مند شوید و با اطمینان خاطر پمپ تصفیه استخر خود را خریداری کنید. با مراجعه به سایت ونداد تجهیز به آدرس www.vandadtajhiz.com  نیز می توانید انواع پمپ‌­ها را مشاهده کنید و از مشخصاتی همچون قیمت، گارانتی و ... مطلع شوید.

نکاتی در رابطه با نصب پمپ تصفیه استخر

. به طور کلی بهتر است که حدود ۵ اینچ بالاتر از کف موتورخانه نصب شود.

. به گونه­ ای نصب شود که برای سرویس، تعمیر و یا تعویض امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.

. در محل مکش و دهش پمپ استخر از شیر فلکه کشویی استفاده گردد تا در صورت نیاز به تعویض و یا تعمیر بتوان پمپ را از مدار عبور آب خارج نمود.

. بهتر است پمپ تصفیه استخر را در نزدیکی پایه فیلتر تصفیه نصب نکنیم. زیراهنگام باز کردن فیلتر ممکن است در معرض ریزش آب و آسیب دیدگی قرار گیرد.

. چنانچه پمپ تصفیه آب استخر در محلی نصب شود که لازم است صدای ناشی از ارتعاشات پمپ محدود گردد، بهتر است در سراسر فونداسیون پمپ از بالشتک چوب پنبه ای و یا ارتعاش گیر صنعتی لاستیکی استفاده نمایید.

. باید در مسیر مکش کلیه پمپ های تصفیه استخر و جکوزی، موگیر قرار گیرد.

. هنگام نصب پمپ استخر به فضای بین فیلتر و پمپ استخر توجه داشته باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی