• سه‌شنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400012413354
  • خبرنگار : 71415

رئیس دفتر زلنسکی استقرار پاتریوت آمریکا در اوکراین را خواستار شد

رئیس دفتر زلنسکی استقرار پاتریوت آمریکا در اوکراین را خواستار شد

رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در مصاحبه ای تاکید کرد، این کشور باید از آمریکا حمایت نظامی بیشتر به ویژه سیستمهای ضدموشکی پاتریوت را در ضمن تشدید درگیری ها در حوزه جنوب شرق اوکراین (دونباس) دریافت کند.

به گزارش ایسنا، آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین در مصاحبه ای با مجله تایم بیان داشت: اوکراین خط نگهدار در برابر روسیه آن هم نه فقط برای خود ما بلکه برای غرب بوده است. و آمریکا موشکهای پاتریوتش را کجا مستقر می کند؟ نزدیک ترین آنها در لهستان است. آنها باید اینجا باشند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پیش معاون وزارت اطلاع رسانی متعلق به جمهوری خودخوانده شورشیان شرق اوکراین موسوم به "جمهوری خلق دونتسک" گفت، کی یف به منتقل کردن تجهیزات نظامی به دونباس برای حمله بالقوه ای که احتمالا اواخر آوریل به جریان می اندازد ادامه میدهد.

روز جمعه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هم اظهار کرد، اوکراین ایده یک راه حل نظامی برای مشکل دونباس را رد نمی کند و در این مورد هیچ کشوری از جمله روسیه ساکت نخواهد ماند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در تاریخ ۹ آوریل به مجله تایم گفت، مسکو به اجرای "نوعی آزمون" برای مشاهده اینکه حمایت غرب از کی یف چقدر قدرتمند است، پرداخته است.

زلنسکی اظهار کرد: ما ادعا نمی کنیم که یک تشدید تنش واقعی (در جنوب شرق اوکراین) وجود خواهد داشت. ساده است که این به نفع هیچکس نخواهد بود. روسیه به دنبال شلوغ کردن اوضاع برای نشان دادن تزلزل غرب در حمایتش از اوکراین و اینکه غربی ها اوکراین را واقعا یک شریک نمی بینند، است.

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین اوایل ماه جاری میلادی گفت، زلنسکی به زودی مذاکراتی را با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواهد داشت.

رسانه های اوکراینی در عین حال با استناد به یولیا مندل، سخنگوی ریاست جمهوری گزارش کردند که زلنسکی خواستار مذاکراتی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور بحث بر سر تشدید تنش در دونباس شده است. کرملین اما روز دوشنبه گفت که در چند روز گذشته چنین درخواستهایی دریافت نکرده است.

در ژوئن ۲۰۱۴ فرمت "نرماندی فور" متشکل از روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین با هدف میانجیگری در جنگ جنوب شرق اوکراین تشکیل شد. این اتفاق بعد از آن صورت گرفت که دونتسک و لوهانسک که در کنار هم به عنوان منطقه دونباس شناخته می شوند در پی آنچه که کودتا در فوریه همان سال در کی یف تلقی شد، اعلام استقلال کردند. اوکراین در سال ۲۰۱۴ به اجرای عملیات نظامی ویژه علیه جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha