• چهارشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400020100279
  • منبع : فضای مجازی

دبیر مجمع مشورتی استان تهران:

مجمع مشورتی نظام مسائل کشور مشکلات را شناسایی و پیگیری می‌کند

مجمع مشورتی نظام مسائل کشور مشکلات را شناسایی و پیگیری می‌کند

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در استان تهران گفت: این مجمع به واسطه تشکیلات خود در هر استان با همراهی تمام افرادی که دلسوز انقلاب هستند به زودی بخش مهمی از مشکلات موجود کشور را شناسایی و پیگیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی با اشاره به ساختار فعالیت مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در استان تهران اظهار کرد: مجمع مشورتی نظام مسائل استان تهران ذیل کمیته نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی در راستای بررسی مطالبات و رفع مشکلات مردم توسط نخبگان استانی در همه استان‌ها با هدف عینیت بخشی به بیانه گام دوم انقلاب راه‌اندازی شده است.

دبیر مجمع مشورتی استان تهران افزود: کمیته نظارت میدانی با مشارکت و حضور ریاست مجلس، ریاست کمیسیون‌های تخصصی مجلس در حوزه‌های مرتبط و مجمع نمایندگان استانی که مشتمل بر، نمایندگان همه حوزه‌های انتخابی استان است، شکل گرفته است. یک ضلع آن نهاد مجلس با حضور رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌های تخصصی مرتبط و مجمع نمایندگان است و ضلع دیگر وزرا و معاونین وزرایی هستند که در مسائل مرتبط با استان، وظایف و مسئولیت‌هایی برعهده آنها، براساس قوانین مصوب و براساس برنامه و بودجه‌های استانی، گذاشته شده است. ضلع سوم هم مدیران محلی اعم از استاندار و فرمانداران مختلف شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخاباتی هستند. این سه ضلع در مدل نظارتی جدید مجلس در قالب نظارت میدانی، ایفای نقش می‌کنند.

وی گفت: مجمع مشورتی نظام مسائل استان تهران به دنبال تعامل سازنده و موثر با بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... از طریق ساماندهی نخبگان، اندیشمندان و فعالان جوان این بخش‌هاست. این مجمع در نظر دارد که مشکلات، مسائل، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف استان‌ و شهرستان‌های تابعه را شناسایی و احصاء کند.

آخوندی با تاکید بر اینکه قطعا بررسی وضعیت موجود و شناسایی ظرفیت‌ها لازمه برنامه‌ریزی برای هرگونه فعالیت است، تصریح کرد: این مجمع در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از جوانان و تکیه بر توانمندی‌های داخلی برای پیشرفت ایران اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمن و رفع مشکلات فعلی کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در گام نخست، قرار است دبیران شهرستان‌های استان و دبیران کارگروه‌های ده گانه در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، بهداشتی، کشاورزی، انرژی، صنایع، اجتماعی، عمرانی و حقوقی تعیین شوند که خوشبختانه در کوتاه ترین زمان ممکن در اکثر شهرهای استان این کارگروه ها تشکیل شده و امیدواریم با تعامل سازنده و همکاری موثر با همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی و حمایت مدیران ارشد استان در بخش‌های مختلف بتوانیم گامی در راستای عینیت بخشیدن به بیانیه گام دوم انقلاب و رفع مسائل و مشکلات استان با تکیه بر جوانان انقلابی و متخصص برداریم.

آخوندی افزود: این مجمع بنا دارد با سازماندهی اندیشمندان، فعالان و نخبگان جوان، در همه‌ بخش‌ها و با اتکاء به ظرفیت جوانان متخصص، جهادی و انقلابی به عنوان یک حلقه میانی بین بدنه مردم و حکومت، تمام توان خود را در مطالبه‌گری و رفع مشکلات مردم  بکار بندد.

دبیر مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در استان تهران افزود: موضوعات و مسایل مختلف مرتبط با هر کارگروهی پس از بررسی و کارشناسی، با ارائه راهکارهای پیشنهادی برای برطرف شدن آنها دسته بندی شده و به مجمع استان ارسال می‌شود و پس از جمع بندی در استان به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و در قالب یک نظام مسائل به منظور طی مراحل قانونگذاری و اجرایی به مراجع ذیصلاح ارائه می‌شود.

وی به بررسی این مشکلات در سه قالب متفاوت در مجلس اشاره کرد و گفت: چنانچه مشکلات مطرح شده در سطح منطقه‌ای و استانی قابل برطرف شدن باشد پیگیری لازم صورت می‌گیرد و اگر مشکلات باید در سطح ملی بررسی شود از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد واکاوی قرار گرفته و برای برون رفت از آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

آخوندی خاطرنشان کرد: مجمع مشورتی نظام مسائل کشور به واسطه تشکیلات خود در هر استان با همراهی تمام افرادی که دلسوز انقلاب هستند به زودی بخش مهمی از مشکلات موجود کشور را در قالب ساختاری سازماندهی شده شناسایی و پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha