• شنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400020402238
  • خبرنگار : 30054

اشتباهات رایج در نوشتن رپرتاژ آگهی

اشتباهات رایج در نوشتن رپرتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی می‌تواند قالب بسیار مناسب و به جایی برای تبلیغ غیرمستقیم کسب و کارها باشد و اخیرا شاهد تاثیرگذاری مطلوب و مزایای آن نسبت به تبلیغات مستقیم هستیم. اما چه اشتباهات رایجی سبب می‌شود رپرتاژآگهی ما میزان تاثیرگذاری خود بر مخاطب را از دست بدهد؟

به گزارش ایسنا، این روزها شاهد آن هستیم که رپورتاژآگهی، بازاریابی و تبلیغ در فضای کسب و کار «در قالب یک محتوای متنی غیرمستقیم» به طور روزافزونی در حال زیاد شدن است. و تبلیغات محیطی و تلویزیونی کم کم رخت می‌بندند و جای خود را به رپرتاژآگهی می‌دهند. اما موردی که لازم است صاحبین کسب و کار از آن مطلع شوند، اشتباهات رایجی در رپرتاژنویسی است که اگر اتفاق بیفتند، آنها را از هدف خود دور می‌کنند.

در زیر به مواردی اشاره می‌شود که در صورت اتفاق افتادن، می‌توانند رپرتاژآگهی شما را با شکست مواجه کنند.

کپی کردن ممنوع!

برخی از صاحبان کسب و کار راه ساده و کم هزینه کپی کردن متن رپرتاژآگهی را برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنند. اما نکته قابل توجه آنجاست که موتور جستجوگر و هوشمند گوگل، متوجه کپی بودن متن شما می‌شود و ارزش و جایگاهی برای متن شما قائل نخواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد نه تنها محتوای رپرتاژآگهی شما مورد بازدید کاربران گوگل قرار نمی‌گیرد بلکه جایگاه سایت شما نیز دچار تنزل خواهد شد. در نتیجه متوجه می‌شویم که رپرتاژآگهی خود را هرگز کپی نکنیم و از منحصر بفرد بودن مطالب آن اطمینان حاصل کنیم.

صبور باشید

هنگامی که صاحبان کسب و کار پی به مزایای زیاد رپرتاژآگهی برای کسب و کار خود می‌شوند، فکر می‌کنند که باید در مدت زمانی کوتاه رپورتاژآگهی‌های زیادی را در سایت‌های مختلف منتشر کنند. اما از این امر غافل هستند که در این صورت گوگل به آنها بدبین می‌شود. الگوریتم‌های شناسایی گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر تلاش زیاد شما را برای انتشار مطالب مشابه ببیند، فکر می‌کند شما قصد تاثیرگذاری بر مخاطبان را دارید و اقدام به حذف مطلب شما می‌کند. پس سعی کنید صبور باشید و از عجله کردن اجتناب کنید و با یک برنامه ریزی صحیح رپرتاژآگهی خود را منتشر کنید تا با خطر حذف مطالبتان از جانب گوگل مواجه نشوید.

متن‌های طولانی خسته کننده‌اند

احتمال دارد محصول و خدمات شما دارای جنبه‌ها و زوایای مختلف زیادی باشد و در واقع حرف‌های زیادی برای گفتن در رپرتاژآگهی داشته باشید اما باید بدانید که انتشار تمامی این مطالب در یک رپرتاژآگهی باعث نتیجه بدی برای شما خواهد شد. زیرا عده زیادی از مخاطبان امروزی صبر و حوصله کمی دارند و خواندن متن‌های طولانی حوصله آنها را سر می‌برد. علاوه بر این موتور جستجوی گوگل نیز متوجه این امر خواهد شد و رپرتاژآگهی شما را کمتر برای بازدید مخاطبان نمایش خواهد داد.

نوشتن رپورتاژ آگهی، به معنی تبلیغ مستقیم نیست!

هدف و خاصیت رپرتاژآگهی، غیرمستقیم بودن آن است و هنگام نگارش رپرتاژآگهی نباید مستقیم نویسی کرد. تعریف و تمجید و پر کردن متن با زیاده گویی درباره محصولتان انتخاب مناسبی برای رپرتاژآگهی نیست و بیشتر به درد تبلیغات مستقیم می‌خورد. با اینکه رپرتاژآگهی وظیفه تبلیغ کسب و کار شما را دارد و در آن از انتشار عبارات تبلیغی گریزی نیست اما باید توجه داشت که حد اعتدال را در اینگونه متنها رعایت کنیم و از زده شدن مخاطب به وسیله تداعی تبلیغات مستقیم در ذهن وی جلوگیری کنیم.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌بر بیش از ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار می‌توانند برای مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژآگهی در ایسنا با شماره‌های ۲-۸۸۹۲۵۶۸۰ و همچنین دو شماره‌ی ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۱۱ و ۰۹۱۹۰۰۲۰۹۶۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.