• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400022215389
  • خبرنگار : 30054

معرفی پزشکان و جراحان متخصص مغز و اعصاب

معرفی پزشکان و جراحان متخصص مغز و اعصاب

در این مطب به متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب می پردازیم و بیماری هایی که توسط هر دو پزشک قابل کنترل و درمان می باشند را نیز بررسی خواهیم کرد، و در آخر به شما یاد خواهیم داد که چگونه پزشکی معتبر در شهر زندگی خود برای مشکلات مرتبط به سیستم عصبی پیدا کنید، همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت پی جو، متخصص مغز و اعصاب در زمینه بیماری های مرتبط به مغز، سیستم عصبی، نخاع، عضلات و اعصاب تخصص دارد او با  بررسی علائم، آزمایشات و عکسبرداری به تشخیص، درمان و کنترل بیماری های مختلف در زمینه های ذکر شده می پردازد، پس از مشخص شدن بیماری، پزشکان راه های درمانی متفاوتی را برای بیماری در نظر می گیرند برخی از این درمان ها به صورت دارو و برخی دیگر به صورت جراحی می باشد. در نتیجه ما هم پزشک مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب داریم که بسته به مشکل بیمار باید تحت درمان هر کدام از آن ها که لازم است قرار بگیرند.

پزشک متخصص مغز و اعصاب چه بیماری هایی را درمان خواهد کرد؟

اگر بخواهیم درباره بیماری هایی که توسط پزشک مغز و اعصاب با استفاده از دارو قابل درمان و کنترل می باشد صحبت کنیم باید به موارد زیر اشاره کرد:

· انواع سردرد

· صرع

· میگرن

· اختلالات خواب

· رعشه

· آسیبهای مغز

· آسیب های نخاعی

· سکته مغزی

· آلزایمر

· پارکینسون

· فلج چندگانه (MS)

· اسکلروزجانبیآمیوتروفیک (ALS)

· مننژیت

· و...

اگر درمان های دارویی برای بیماری هایی که در بالا ذکر شد قابل درمان نباشد پزشک تصمیم به جراحی برای برخی بیماری ها خواهد گرفت که توسط جراح مغز و اعصاب این درمان انجام خواهد شد.

جراح مغز و اعصاب چه بیماری هایی را درمان خواهد کرد؟

· آسیب مغزی غیرقابل درمان با دارو

· آسیب نخاعی غیرقابل درمان با دارو

· آنوریسم

· انسداد عروق غیرقابل درمان با دارو

· نقص های مادرزادی

· درد مزمن کمر

· جراحی تومور مغزی

· جراحی تومور نخاعی

· جراحی سندرم تونلکارپ

· جراحی های مرتبط به ستون فقرات

· و...

نورولوژیست

تفاوت جراح مغز و اعصاب با متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) چیست؟

جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب هر دو در زمینه سیستم عصبی و مشکلات آن تخصص دارند و با استفاده از راه های شناسایی بیماری از جمله سی تی اسکن، نوار مغز و ام آر آی بیماری های مرتبط به نخاع، مغز و ستون فقرات را تشخیص می دهند اما دکتر مغز و اعصاب برای درمان و کنترل بیماری نمی تواند از روش های تهاجمی (جراحی) استفاده کند و اگر تشخیص او بر این باشد که بیمار نیاز به جراحی دارد باید او را به جراح مغز و اعصاب ارجاع دهد در صورتی که جراح مغز اعصاب می تواند از روش های تهاجمی و غیر تهاجمی یعنی هر دو درمان برای بیمار استفاده کند.

چگونه می توانیم بهترین پزشکان و جراحان نورولوژیست در شهر خود را بشناسیم؟

از آنجایی که مشکلات و اختلالات در سیستم عصبی هر فرد می تواند باعث مشکلات بسیار زیادی در سلامت بیمار شود و حتی برخی از مشکلات منجر به مرگ نیز شود، بهترین راه مراجعه به پزشک مغز و اعصابی می باشد که دارای مهارت و تجربه بالا در زمینه کاری خود است. اگر بخواهیم درباره چند راه برای پیدا کردن بهترین دکتر نورولوژیست در شهر محل زندگیتان نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· پرس و جو از آشنایان و خویشاوندان

· پرس و جو از کسانی که به دلیل مشکلات مشابه به دکتر مغز و اعصاب مراجعه کرده اند و درمان شده اند.

· بررسی رزومه تحصیلی پزشک مورد نظر

· بررسی رزومه کاری پزشک مورد نظر

· تحقیق درباره پزشک از طریق جستجو در سایت های معتبر

· پرس و جو از پزشک خانواده خود

· و...

پی جو معرفی پزشکان متخصص مغز و اعصاب

سایت پی جو پزشکان متخصص مغز و اعصاب در شهرهای مختلف را به شما معرفی می کند. سایت پی جو لیستی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب بوشهر ، متخصص مغز و اعصاب اهواز ، پزشکان متخصص مغز و اعصاب کرمان و سایر شهرهای ایران  را به همراه اطلاعات تماس و آدرس جمع آوری کرده تا بتوانید با خیال آسوده برای اخذ نوبت به آن ها مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha