• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022215510
  • خبرنگار : 71477

رهبر اپوزیسیون اوکراین به "خیانت بزرگ" متهم شد

رهبر اپوزیسیون اوکراین به "خیانت بزرگ" متهم شد

مقام‌های اوکراینی "ویکتور مدودچوک"، از رهبران اپوزیسیون و سرشناس‌ترین متحد کرملین در اوکراین را به خیانت بزرگ متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دادستان‌ها قصد دارند مدودچوک، یکی از رهبران حزب اپوزیسیون و یک تاجر را به اتهام خیانت و اقدام به غارت منابع ملی در کریمه، منطقه‌ای که در سال ۲۰۱۴ میلادی به روسیه الحاق شد، دستگیر کنند.

"ایرینا وندیکتووا"، دادستان کل اوکراین در کنفرانسی خبری گفت: براساس تحقیقات انجام شده، مدودچوک به عنوان سازمان‌دهنده کل این اقدام غیرقانونی، با روابط قوی که با رهبری روسیه دارد فعالیت‌های خرابکارانه علیه اوکراین از جمله در بخش اقتصادی را آغاز کرد.

وندیکتووا و رئیس سرویس امنیتی اوکراین گفتند: به عنوان مدرک، مدودچوک روسیه را قادر ساخت تا یک میدان گازی در شبه‌جزیره کریمه را که او پیش از الحاق آن در سال ۲۰۱۴ میلادی مجوز لازم برای اکتشافش را کسب کرده بود، تصرف کند.

این در حالی است که حزب مدودچوک در بیانیه‌ای گفت: تحقیقات پیرامون اتهام خیانت و حملات به خانه مدودچوک به خاطر انتقام از افشاگری‌های او درباره شکست‌ها و ناکامی‌های دولت کی‌یف صورت گرفته‌اند.    

مدودچوک در بیانیه‌ای جداگانه گفت: پرونده خیانت ساختگی است و از همین جا اعلام می‌کنم که من در اوکراین هستم و قصد پنهان شدن از عدالت را ندارم.

اقدام روز سه‌شنبه مقامات اوکراین بخشی از سرکوب گسترده علیه مدودچوک است که در فوریه سال جاری میلادی آغاز شد؛ زمانی که وی و اطرافیانش توسط رئیس جمهور اوکراین تحریم شدند و سه کانال تلویزیونی متعلق به یکی از متحدانش مجبور به تعطیلی شدند.

این اقدام پس از ماه‌ها تنش میان کی‌یف و مسکو پیرامون بسیج نیروهای روسی در مرز شرقی اوکراین و افزایش درگیری‌ها در شرق اوکراین صورت می گیرد. کرملین شدیدا از سرکوب مدودچوک انتقاد کرده است.

دادستان‌ها همچنین "تاراس کوزاک"، همکار سیاسی مدودچوک و مالک سه شبکه تلویزیونی مذکور را به اتهام خیانت بزرگ تحت پیگرد قرار داده‌اند و درصدد بازداشت وی هستند.

این در حالی است که کوزاک هنوز هیچ اظهارنظری در این باره نکرده است.

"ایوان باکانوف"، رئیس سرویس امنیتی اوکراین گفت: گمان می‌رود مدودچوک در اوکراین باشد در حالی که کوزاک در روسیه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha