• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400022718809
  • خبرنگار : 71605

انتقاد شدید "مارین لوپن" از گزارش‌های رسانه‌ای مدعی اختلاس وی از بودجه اتحادیه اروپا

انتقاد شدید "مارین لوپن" از گزارش‌های رسانه‌ای مدعی اختلاس وی از بودجه اتحادیه اروپا

"مارین لوپن"، رهبر جناح راست افراطی فرانسه موسوم به "جریان ملی" گفت گزارش‌های رسانه‌ای که مدعی اختلاس وی در بودجه اتحادیه اروپا از طریق یک طرح استخدام ساختگی هستند، تضعیف وی در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۲ را هدف گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche اواخر روز یکشنبه با ارجاع به تحقیقات ۵ ساله توسط دفتر مرکزی مبارزه علیه فساد، جرایم مالی و مالیاتی گزارش داد لوپن و دیگر اعضای ارشد جریان ملی، حدود ۶.۸ میلیون یورو (معادل ۸.۲ میلیون دلار) از طریق استخدام ساختگی دستیاران، در بودجه پارلمان اروپا اختلاس کرده‌اند.

لوپن در توییتی نوشت: لو ژورنال دو دیمانش، مرجع رسمی ماکرونیست‌ها، دوباره داستان قدیمی دستیاران پارلمانی را که هر انتخابات مطرح می‌کند، روی کار آورده است. جز نظرسنجی‌های خوب چیزی برای ارائه نیست، نه؟

دادستان‌های پاریس در سال ۲۰۱۸ جریان ملی را به عدم استخدام واقعی دستیارانی متهم کردند که این حزب به پارلمان اروپا اعلام کرده بود استخدام کرده و خواستار بودجه برای دستمزد آن‌ها شده بود. مجلس اروپا متعاقباً بودجه این حزب را مسدود کرد و یک دادگاه فرانسوی نیز یارانه‌های دولت به ارزش ۲ میلیون یورو را پس گرفت.

لوپن مکرراً اتهامات را رد کرده و به دادستان‌های فرانسوی بابت سعی در "کشتن" بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون این کشور، تاخته است. وی هشدار داد حزب جریان ملی ممکن است در ماه اوت منحل شود چرا که قادر نیست به کارکنانش حقوق دهد.

انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه قرار است آوریل ۲۰۲۲ برگزار شود. لوپن در انتخابات ۲۰۱۷ نامزد ریاست‌جمهوری بود و با کسب ۳۳.۹ درصد آرا، در مقابل "امانوئل ماکرون" که ۶۶.۱ درصد آرا را از آن خود کرده بود، شکست خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha