• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400030302392
  • خبرنگار : 71516

فیصل مقداد: اگر آمریکا دنبال ثبات در منطقه است باید از سوریه عقب‌نشینی کند

فیصل مقداد: اگر آمریکا دنبال ثبات در منطقه است باید از سوریه عقب‌نشینی کند

وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، اگر آمریکا به دنبال ثبات در منطقه است باید از سوریه عقب‌نشینی کند.

به گزارش ایسنا، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفت: ما تاکید می‌کنیم که مساله فلسطین پویایی خود را بازیافته است. درهای دمشق همواره برای اعضای مقاومت فلسطین باز بوده است و هیچ گونه اختلافی با آن‌ها نداشته‌ایم.

وی گفت: مردم سوریه همان کسانی هستند که از طریق انتخابات پیام‌هایی را می‌رسانند. میلیون‌ها نفری که در دمشق و دیگر کشورهای جهان در انتخابات شرکت کردند می‌گویند که در کنار کشورشان سوریه هستند. هر شهروندی حق دارد به وطن خود بازگردد. ما تمام امکانات را برای کسی که خواهان بازگشت است، فراهم می‌کنیم. کشورهای اهداکننده با ارائه هرگونه مبلغی برای بازگشت آوارگان سوری مخالفت کردند. این کشورها می‌خواهند از پرونده آوارگان برای سرمایه‌گذاری استفاده کنند اما رویاهایشان شکست خورده است. غرب سوریه را تحریم می‌کند و تحریم‌های اقتصادی را اعمال می‌کند تا آوارگان نتوانند به کشور بازگردند. ما به ائتلاف‌هایمان برای شکستن تروریسم و بازگرداندن اوضاع به روند طبیعی آن در کشور افتخار می‌کنیم.

مقداد گفت: آمریکا منابع ملی سوریه را غارت می‌کند و سلاح را وارد و از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

وی گفت: هدف گیری کاروان‌های تانکر نفت از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش لکه ننگی بر پیشانی‌شان است.

مقداد گفت: ترکیه نهایت مداخله را در سوریه انجام داد.

وی گفت: نفتکش‌هایی که وارد سوریه می‌شوند از دریای سرخ تا بنادر سوریه تحت حمایت قرار می‌گیرند.

مقداد تأکید کرد: بیشتر کشورهای عربی به بیداری و آگاهی رسیده‌اند. ما از هر طرحی برای ازسرگیری روابط طبیعی میان کشورهای عربی استقبال می‌کنیم. باید به یکدیگر کمک کنیم و در چارچوب توسعه روابط عربی به همکاری ادامه بدهیم. سفارت‌هایی در سوریه افتتاح شده‌اند و سفارت‌های دیگری نیز طی چند روز افتتاح خواهند شد. ما به آمریکا اجازه نمی‌دهیم افتتاح سفارتخانه‌های غربی در سوریه را ناکام بگذارد. فعالیت مشترک عربی بدون وجود سوریه موثر نخواهد بود. ما هیچ ارتباطی با واشنگتن نداریم و اگر خواهان ثبات در منطقه هستند باید از سوریه عقب‌نشینی کنند.

وی گفت: حتی زمانی که پایگاه‌هایمان اشغال شد از سلاح شیمیایی استفاده نکردیم. اگر جامعه بین‌الملل می‌خواهد موضوع سلاح شیمیایی را حل کند باید به دنبال اسرائیل برود. آنچه در فلسطین رخ داد پیامی برای اسرائیل است مبنی بر اینکه نمی‌تواند به سیاست‌های متجاوزانه‌اش ادامه بدهد.

وی گفت: اسرائیل و حامیانش بدانند که باید بهای ادامه تجاوز به نفتکش‌ها را بپردازند. حمایت روسیه از نفتکش‌ها پیام‌های مختلفی دارد مبنی بر اینکه مسکو از سوریه حمایت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha