• یکشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400050301340
  • خبرنگار : 71592

شناسایی ۲ باند تروریستی و خنثی شدن سلسله حملات در عراق

شناسایی ۲ باند تروریستی و خنثی شدن سلسله حملات در عراق

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق از سرنگونی دو باند تروریستی در استان‌های الانبار و کرکوک خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت از اعلام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق مبنی بر بازداشت عاملان انفجار بازار در شهرک الصدر که موجب کشته شدن ۳۰ تن و زخمی شدن ۶۰ تن دیگر شد، سرویس اطلاعات عراق توانست دو باند تروریستی را سرنگون کند که برای حمله در بغداد و سایر استان‌ها برنامه ریزی کرده بودند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، این دو باند مسؤول انفجار در شهرک الصدر بودند و برای انجام عملیات تروریستی در منطقه الباب الشرقی واقع در مرکز بغداد برنامه ریزی کرده بودند.

سرویس اطلاعات عراق وابسته به وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد، این نهاد توانست سه تن از نیروهای داعشی را در استان الانبار و صلاح الدین بازداشت کند.

همچنین واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از دستگیری اعضای دو شبکه تروریستی مسؤول انفجار در بازار الوحیلات در شهرک صدر خبر داد.

در بیانیه رسمی این واحد که بامداد امروز (یکشنبه ۲۵ ژوئیه) منتشر شده آمده که در عملیات پیگرد و تعقیب تروریست‌ها و بقایای آنان با پیگیری‌های امنیتی و فنی واحدهای اطلاعاتی، نیروهای دستگاه اطلاعات و تحقیقات وزارت کشور توانستند دو شبکه تروریستی را در استان‌های کرکوک و الانبار شناسایی و دستگیر کنند.

این بیانیه افزوده که این دو شبکه مسؤول انفجار تروریستی هفته گذشته در شهرک صدر بغداد بودند و برنامه انفجارهای مشابهی در بغداد به طور خاص در منطقه باب الشرقی و دیگر مناطق و استان‌های عراق را در قالب عملیاتی موسوم به «غزوه عید» طراحی کرده بودند.

این بیانیه افزوده که این افراد پس از بازداشت تحویل دستگاه قضائی شده‌اند.

روز گذشته «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق، از شناسایی و دستگیری همه اعضای شبکه دست‌اندرکار انفجار تروریستی هفته گذشته در شهرک صدر بغداد خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha