• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400052014334
  • خبرنگار : 71496

نخست‌وزیر لیبی خطاب به حفتر: ارتش متعلق به هیچ کس نیست/ هدف کابینه‌ام صلح است نه جنگ

نخست‌وزیر لیبی خطاب به حفتر: ارتش متعلق به هیچ کس نیست/ هدف کابینه‌ام صلح است نه جنگ

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی در پاسخ به فرمانده نیروهای شورشی در این کشور تاکید کرد که ارتش نمی‌تواند متعلق به هیچ کسی باشد و هر کسی از جنگ به عنوان یک ابزار استفاده می‌کند، اصلا آینده‌نگری ندارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی و وزیر دفاع این کشور در سخنرانی به مناسبت سالروز تاسیس ارتش لیبی اظهار کرد: موسسه ارتش نمی‌تواند به هیچ کسی نسبت داده شود، حال عنوان آن شخص هرچه می‌خواهد باشد.

الدبیبه در ادامه اظهارات خود در اشاره به سخنان اخیر خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی گفت: هر کسی که از جنگ به عنوان یک وسیله استفاده می‌کند، اصلا آینده‌نگر نیست و منافع کشور را بر منافع شخصی‌اش مقدم نمی‌کند و همه را فدای یک زورگویی می‌کند.

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی افزود: ارتش ملی تاسیس شد تا در درجه اول به دستورات خداوند و سپس به میهن وفادار بوده و ارتشی برای تمامی لیبیایی‌ها باشد، ماموریت این ارتش دفاع از میهن و مردم است و چند دهه سابقه و افسرانی با درجه‌های بالا دارد که در طول ده‌ها سال نقش بسزایی در ساخت پایه‌های این کشور ایفا کردند، آنها افسران قدیمی نبوده و به هیچ طرفی وابسته نیستند.

او در ادامه گفت: موسسه معتبر ارتش لیبی نمی‌تواند به هیچ فرد خاصی نسبت داده شود حال درجه و عنوان آن فرد هر چه می‌خواهد باشد، این ارتش ما و حامی همگی ما است که ماموریتش از ابتدا تا امروز و در آینده حفظ حاکمیت، عزت، شرافت، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بدون هیچ جانبداری بوده، هست و خواهد بود.

الدبیبه ادامه داد: ارتش لیبی ایجاد شد تا از صلح حفاظت کند، و هیچ‌گاه تهدید نکرده و خطری ایجاد نمی‌کند، این ارتش تاسیس شد تا ابزاری برای سازندگی و نه تخریب و جنگ باشد، ارتش قهرمان ما هرگز نمی‌تواند به هر دلیلی اسلحه خود را به سمت مردمش نشانه برود.

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی با اشاره به جنگ طرابلس گفت: پایتخت‌ها مرواریدهای گرانبهایی هستند که ارتش‌ها برای حفاظت از آنها ایجاد شدند نه اینکه به آنها یورش ببرند، ساکنان آنها را بترسانند و دارایی‌هایشان را تخریب کنند، هیچ ارتش ملی نمی‌تواند به هر دلیلی مردم و شهرهای خود را تهدید کند.

الدبیبه با اشاره به جنگ‌های داخلی و گورهای دسته‌جمعی در این کشور، از مردم خواست از تجربه‌های قبل در بگیرند.

او ضمن ابراز اطمینان از اینکه پدران و مادران اجازه نمی‌دهند کشور دوباره وارد جنگ شود، تاکید کرد: کابینه من از همان روز اول اعلام کرد که جنگ گزینه‌اش نیست و تنها هدفش صلح است.

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی بار دیگر تعهد داد که انتخابات را در تاریخ مقررش برگزار کند تا کشور به سمت پیشرفت و توسعه برود.

او گفت: کشوری که خواستار آن هستم یک کشور غیرنظامی و متمدن است که در آن همه از جمله ارتش تحت فرمان یک حاکمیت مدنی و دولتی است که اساس آن شایستگی، عشق به میهن و دفاع از آن است نه هیچ سیاست دیکته شده و یا پیش‌شرطی.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha