• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400061309388
  • خبرنگار : 71129

حمله طالبان به اعتراضات زنان در کابل

حمله طالبان به اعتراضات زنان در کابل

سومین روز اعتراضات زنان در افغانستان امروز (شنبه) در کابل پس از آن به خشونت کشیده شد که طالبان مسیر معترضان به سمت کاخ ریاست جمهوری را مسدود و از گاز اشک آور علیه آنها استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری طلوع، در جریان این اعتراضات در کابل، یک زن به نام "ربیعه سادات" از سوی شبه نظامیان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجروح شد.

"زکی دریابی" در ویدئویی که از اعتراضات منتشر کرده است، این زن را با صورتی مجروح به تصویر کشیده که از پیشانی‌اش خون جاری است.

سایر ویدئوها نیز نشان می‌دهد که شبه نظامیان طالبان راهپیمایی اعتراضی زنان را در کابل متوقف کرده‌اند.

این سومین روز اعتراضات زنان افغان است که آنها را به خیابان‌های این کشور کشانده. آنها با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی می‌خواهند تا به آنها اجازه داده شود تحصیل و کارشان را ادامه دهند.

درحالیکه زنان افغان خواستار رعایت حقوقی چون حضور در دولت جدید افغانستان به ریاست طالبان و حق رای هستند، آموزش همچنان در اولویت آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۳ ۱۵:۲۳

شبه نظامیان؟ نام تروریست های طالبان شده است شبه نظامیان؟

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۳ ۲۰:۰۶

تروریست که دولت اشرف غنی فراری بود که یکی یکی با پولهایی که از یانکیها گرفتند فرار کردند .... این خانومها هم متاسفانه فقط شعارشان این نیست و یک عده دقیقا از راهپیمایی مردم سوئ استفاده میکنند و کار را به خشونت میکشانند دقیقا شبیه تظاهراتی که در ایران اتفاق میافتاد. در حال حاضر در شهر پنجهشیر هم واقعا معلوم نیست چه کشوری به این شهر انواع سلاح و مهمات و تجهیزات جنگی رسانده که حتی طالبان هم با آن همه تجهیزات نظامی تا الان نتوانستند این شهر را تصرف کنند. همینکه تروریستهای یانکی و دولت امریکایی از افغانستان فرار کردند واقعا جایخوشحالی دارد. ولی خب این طالبان هم مسلمان نیستند و دولت جدید ایران باید به مذاکره با اینها ادامه بدهد وگرنه دشمن چنین کاری میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۳ ۱۵:۴۶

بهترین کارو همین طالبان با زنهای افغانی میکنه

avatar
۱۴۰۰-۰۶-۱۴ ۰۰:۵۵

ما ملت ایران آزار واذیت زنان افغانستانی را بشدت محکوم می نماییم.به گروههای خودسر بشدت هشدار میدهیم باعث جریحه‌دار شدن احساسات ملت ایران نشوید.آنوقت نه بمب های اتمی پاکستان نه جنگنده‌های عربستان نخواهد توانست شما را نجات داد مگر خدا بفریادتان برسد