• پنجشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400062518655
  • خبرنگار : 30054

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت در دنیای کنونی نیازی اجتناب ناپذیر برای هر فعالیت اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بلووب، برای حضور در فضای اینترنت و ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط با افراد در بستر اینترنت طراحی سایت امری حیاتی است.
امروزه نمی توان قدرت رسانه ای اینترنت را در تاثیرگذاری آن برای کسب و کارها در ابعاد مختلف نادیده گرفت. همانطور که شما باید برای برقراری ارتباط با افراد زبان ارتباط با آن ها را بدانید، برای حضور در بستر اینترنت هم باید سایتی مشخص و با هویت خودتان داشته باشید. داشتن سایت تنها مسیری است که به شما اعتبار حضور در اینترنت را به شکل حرفه ای می دهد.
طراحی سایت به معنای مجموعه ی ایده پردازی ها، فعالیت ها، بررسی ها و اقداماتی است که برای راه اندازی یک سایت صورت می گیرد.
به طور مشخص سایت اصلی ترین و معتبرترین پایگاه شما در فضای اینترنت است. برای طراحی سایت باید قبل از شروع طراحی نکات بسیاری را در نظر بگیرید از جمله ی آن ها:

۱. دلیل حضور شما در اینترنت:
شما برای اهداف گوناگونی در اینترنت حضور پیدا می کنید.

  • اطلاع رسانی فعالیت های خود به افرادی که شما را می شناسند
  • برقراری ارتباط و تعامل با افراد
  • ویترین محصولات یا خدمات
  • ایجاد بستر ارتباطی برای دیگران (مانند شبکه های اجتماعی)
  • ایجاد پنل نوبت دهی و صف (مانند سایت دانشگاه ها و پزشکی)
  • تبلیغ و جذب مخاطب جدید (قابلیت بسیار بالا در صورت وجود تخصص و مهارت تیم فنی طراحی سایت)

۲. نحوه شروع و طراحی وب سایت
۳. شناخت و بررسی عوامل موفقیت و شکست یک سایت تجاری
۴. راه های افزایش بهره وری سایت در طول فعالیت
۵. قابلیت های مورد نیاز سایت که پس از مدت ها فعالیت ممکن است وجود یا عدم وجود آن ها ما را به چالش بکشد یا فرصت آفرین باشد.

در نظر گرفتن موارد ذکر شده در ابتدای تصمیم گیری طراحی سایت مسیر درستی را پیش روی ما قرار می دهد.
چیدمان یک وب‌ سایت بزرگ یک معما است: زمانی ‌که به آن توجه نشود بهترین حالت را دارد. اگر طراح کار طراحی سایت خود را به ‌درستی انجام داده باشد، کاربر قادر به پیدا کردن مشخصات محصول، سبد خرید، پیشنهادات تبلیغاتی، و مهم‌تر از همه، دکمه خرید بدون نیاز به فکر است. در کل، هرچه زمان بیشتری را صرف این کنید که چگونه از ابزارهای یک وب‌ سایت استفاده کنید، به معنای این است که توجه کم ‌تری به محتوای واقعی آن کرده ‌اید. طراحی چیدمان وب ‌سایت درباره‌ ی تعادل بین زیبایی ‌شناسی و عملی بودن است. سایت قطعا باید ظاهر خوبی داشته باشد، اما مهم‌ تر از آن، باید به کاربران چیزی را که برای آن آمده ‌اند را به ‌صورت کارآمد بدهد. کاربران برای صفحات وب دشوار صبر کمی دارند، به ‌همین دلیل است که بالاترین نرخ پرش (بیرون رفتن) در ۱۰ ثانیه اولیه بازدید از یک وب‌ سایت رخ می‌ دهد. درست است که یک طرح (چیدمان) وب‌ سایت خوب همیشه کاربر را مجبور به ماندن نمی ‌کند (مخصوصا اگر محتوا چشمگیر نباشد)، اما شما قطعا نمی ‌خواهید که آن دلیلی برای ترک کاربران باشد. برای اطمینان از این‌که شما یک وب‌ سایتی دارید که بازدید کنندگان آن را ترک نمی‌ کنند، ما این راهنما برای اصول و مبانی طراحی چیدمان وب‌ سایت را گرد آوری کرده ‌ایم. ما اصول اولیه ‌ای که برای یک طراحی خوب باید انجام دهید را آورده، و روش ‌های کلیدی برای طرح (چیدمان) موثر وب‌ سایت و بسیاری از انواع معمول چیدمان وب‌ سایت را آورده ‌ایم.

سئو سایت

سئو سایت مخفف (Search Engine Optimization) است. یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو.
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر شامل مجموعه فعالیت های فنی گوناگونی است. فعالیت هایی شامل رعایت استاندارد موتورهای جستجوگر است. به عنوان مثال معماری برنامه نویسی، چیدمان صحیح، نگارش مناسب و…
سئو سایت فرایندی است از مجموعه مهارت ها و تخصص های گوناگون. برای نتیجه بخشی مناسب سئو سایت لازم است شرکتی متخصص تعامل لازم را با هم داشته باشند.

طراحی فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی به سبکی از سایت های اینترنتی گفته می شود که در آن قابلیت نمایش، معرفی و فروش محصولات و یا خدمات با دسته بندی های خاص امکان پذیر می باشد.
در طراحی فروشگاه اینترنتی باید در نظر داشت چه محصول یا خدماتی به چه افرادی قرار است عرضه شود. بسیار مهم است دغدغه های مشتریان در نظر گرفته شود. در این صورت می توان کسب و کار پر سودی را از طریق آن رقم زد.
طراحی فروشگاه اینترنتی برای تمامی کسب و کارها بخشی ضروری است. امروزه همه ی افراد قبل از اقدام به خرید در اینترنت جستجو می کنند. اطلاعات کسب می کنند، قیمت ها را بررسی می کنند، نظرات دیگران را مطالعه می کنند و در نهایت اقدام به خرید می کنند.
به همین دلیل حضور در فضایی که مشتریان به آن مراجعه می کنند، ضروری است. حضور به صورت فروشگاه اینترنتی امتیازات بسیاری دارد. از جمله آن می توان به سهولت در خرید برای مشتری اشاره کرد.
سهولت در خرید برای مشتری عاملی وسوسه بر انگیزی است. طراحی فروشگاه اینترنتی با ایجاد این سهولت باعث می شود مشتری در هنگام تحقیق، خرید کند!
عامل بعدی قابلیت بازی با قیمت ها در فروشگاه اینترنتی است. شما می توانید به سرعت در مناسب های خاص تخفیف اعمال کنید. به مشتریان قدیمی خود اطلاع دهید. بن تخفیف یا کد معرف ایجاد کنید و دیگران را به تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود ترغیب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.