• شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1400062719690
  • خبرنگار : 71429

برگزاری نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری تهران

برگزاری نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری تهران

اولین نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون قضایی و رییس حوزه ریاست دادگستری، مشاور امور ایثارگران رییس کل دادگستری، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج، قائم مقام معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی، معاون قضایی و اجرایی رییس کل محاکم ، نمایندگانی از دادسرا و شورای حل اختلاف و معاونت فرهنگی در سالن ولایت مجتمع امام خمینی(ره) دادگستری تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از رسانه و ارتباطات دادگستری کل استان تهران، حسن زاده معاون قضایی رییس کل و رییس حوزه ریاست دادگستری استان تهران در این نشست، گفت: مصادف شدن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی رنگ خاصی به این هفته بخشیده است و بنابر هماهنگی های صورت گرفته، قوه قضاییه در نظر دارد تا با اهتمام لازم مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس را برگزار نماید.

اسماعیل حسن زاده با اشاره به روحیه ایثارگری و بسیجی همکاران دادگستری در ایام کرونا  گفت: قضات و کارکنان در دوره های مختلف پیک کرونا نیز در محل خدمت حضور حداکثری داشتند و به صورت جهادی و بدون تعطیلی به امور مردم و پرونده های موجود رسیدگی کردند.

حسن زاده افزود: تاکید رییس کل دادگستری استان تهران بر این بود که یک مجلس بسیار وزین و سنگین در ساختمان مرکزی دادگستری استان تهران پیش بینی شود که از تلاشگران هشت سال دفاع مقدس از جمله آزادگان، ایثارگران، خانواده شهدا، قضات و کارکنان اداری حضور داشته باشند و از افراد منتخب نیز تقدیر شود.

وی اظهار داشت: برگزاری وزین مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس کمترین دینی است که ما می توانیم در قبال ایثارگران و آزادگان و شهدای دفاع مقدس و خانواده های آنان انجام دهیم.

رییس حوزه ریاست در پایان نشست با اشاره به اینکه در تمام کشورهای دنیا نمادهای مبارزاتی و ایثار رزمندگان تجلیل می شود گفت: فرق شهدا و ایثارگران ایران اسلامی جدای از وطن پرستی و دفاع از میهن، جنبه خدایی و ولایی جهد و دفاع بوده و باید حد اقل  در ایران و در دادگستری نیز تلاش شود تا  هر ساختمان دادگستری یک المان  دفاع مقدس داشته باشد و همچنین با برپایی میز خدمت در هفته دفاع مقدس به عموم مردم خدمات قضایی مضاعف ارائه شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری گفت: سه برنامه اصلی برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده و بقیه برنامه ها به صورت مجازی و غیر حضوری می باشد.

حسن زاده عنوان داشت: افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس که معاونت فرهنگی مسئولیت اجرای آن را برعهده دارد، عطرافشانی مزار شهدای گمنام که محاکم مسئولیت اجرای آن است و همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس که مسئولیت اجرای آن بر عهده پایگاه مقاوت بسیج می باشد. 

وی خاطرنشان کرد: برنامه های فوق از مهمترین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس است و نمایشگاه عکس و توزیع بروشور نیز می تواند در کنار این برنامه ها برگزار شود.

رضا صابری مشاور امور ایثارگران دادگستری استان تهران در این نشست گفت: در طول سال دیدار و حضور در منزل خانواده معزز شهدا و ایثارگران صورت می گیرد که پررنگ کردن دیدار ها و افزایش بازدید از خانواده معظم شهدا در این هفته می تواند از جمله برنامه های مهم باشد.

صابری افزود: تکریم واقعی ایثارگران و جانبازان توسط مسئولان هر واحد و همچنین ایجاد میزهای خدمت نیز از برنامه های پیشنهادی خواهد بود.

ناصر میرزایی قائم مقام معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان تهران از آمادگی کامل حوزه معاونت مالی و پشتیبانی برای برگزاری مناسب و درخور شأن مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جهت تجلیل از رشادت ها و دلاورمردیهای ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس  خبر داد.

معاون اجرایی رییس کل محاکم نیز در این نشست افزود: برپایی میز خدمت به جز خانواده شهدا و ایثارگران برای عموم مردم  نیز انجام شود و از خانواده های همکاران دادگستری که در ایام کرونا فوت کردند و برای نظام آبرو آفریدند تجلیل شود.

محمد ملایی بیان کرد: در کنار بررسی گروهک تروریستی همکار با رژیم بعثی عراق، بررسی گروهک تروریستی که با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند نیز می تواند در برنامه ها قرار گیرد تا مردم و مسئولین از خطرات آن آگاهی و اطلاع پیدا کنند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج دادگستری نیز در این نشست گفت: در روز همایش دعوت از خانواده شهدای جبهه مقاومت پیشنهاد داده شده و از خانواده سردار شهید سلیمانی و بهره مندی از سخنرانی  فرماندهان سپاه استفاده شود.

حسین ورمزیار عنوان کرد: برگزاری مسابقات از سیستم اتوماسیون اداری یا فضای مجازی، صدور بیانیه به مناسبت هفته دفاع مقدس، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه، اجرای طرح میز خدمت جهادی، دعوت از مداح بخاطر اربعین حسینی از دیگر برنامه های پیشنهادی پایگاه مقاومت بسیج می باشد.

صابر رستاد نماینده دادسرای عمومی و انقلاب تهران گفت: برگزاری نشست بررسی ابعاد حقوقی جنایت های گروهک تروریستی منافقین که با رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس همکاری کردند، برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان و خاطره نویسی برای رزمندگان دفاع مقدس، نمایشگاه تصاویر شهدای معظم از دیگر برنامه های پیشنهادی در این هفته  است.

مدیر روابط عمومی دادگستری و دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در پایان به جمع بندی برنامه های پیشنهادی پرداخت و اعلام کرد در هفته دفاع مقدس 19 عنوان برنامه مختلف در سطح دادگستری کل استان، محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب، حوزه های قضایی شهرستان ها و بخش های تابعه به تناسب برگزار می شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha