• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400071208414
  • خبرنگار : 71496

پیام الکاظمی به جوانان عراقی درباره انتخابات اکتبر

پیام الکاظمی به جوانان عراقی درباره انتخابات اکتبر

نخست‌وزیر عراق دهم اکتبر جاری را تاریخی برای ایجاد تغییر در این کشور دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در توییتی نوشت: جوانان ما پیشگامانی هستند که مردم برای ایجاد تغییر و اصلاح به آنها تکیه می‌کنند، با آگاهی، ملی‌گرایی و پافشاری شما برای ساخت آینده کشور، انتخابات به یک جشن ملی تبدیل می‌شود.

نخست وزیر عراق در ادامه نیز نوشت: کسی را انتخاب کن که از وحدت و حاکمیت ملی عراق و راه آن حفاظت کند، کسی که نماینده روحیه ملی‌گرایی عراق باشد، وعده ما دهم اکتبر برای ایجاد تغییر.

قرار است انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق برای انتخاب نمایندگان جدید پارلمان این کشور برای دوره چهار سال آتی یکشنبه آینده (۱۰ اکتبر) برگزار شود.

الکاظمی همچنین امروز دوشنبه در بازدید از کمیسیون عالی و مستقل انتخابات، در جریان روند اجرای پنجمین شبیه‌سازی انتخابات قرار گرفت.

او تاکید کرد: موفقیت پنجمین عملیات شبیه‌سازی انتخابات حاکی از مقدمات و آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی شفاف و درست است که خواسته‌های مردم عراق برای آینده را منعکس می‌کند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: دولت به تعهداتی که به مردم داده، پایبند است و تمامی اقداماتی که برای سهولت بخشیدن به کار کمیسیون انتخابات و نیز تقویت دموکراسی لازم بود، انجام داد و انتخابات آتی فرصتی تاریخی برای تغییر و اصلاح مسیر است.

او در ادامه با تاکید بر برخورد جدی با هر نوع تقلب در انتخابات، گفت: اجازه چنین چیزی را نمی‌دهیم و نقض‌ها و تخلف‌های کاندیداها و حزب‌ها به شکل مستمر پیگیری می‌شوند و کمیسیون با آنها بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

جمانه الغلای، سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق نیز با تاکید بر اینکه هیچ مانعی در راه برگزاری انتخابات وجود ندارد، اعلام کرد: ۱۵ میلیون رای‌دهنده عراقی کارت‌های انتخاباتی خود را دریافت کردند و آخرین تاریخ توزیع این کارت‌ها در عراق فردا (سه‌شنبه) است.

الغلای گفت: رای‌دهنده عراقی اطمینان داشته باشد که رأیش در این انتخابات محفوظ است.

او تاکید کرد: نتایج انتخابات در استان‌های مختلف بر روی صفحات نمایشی بزرگی اعلام خواهند شد.

شورای عالی قضایی عراق امروز در نشستی تصمیم گرفت، در راستای حفظ سلامت انتخابات در برابر تخلفات احتمالی، در تمامی دادگاه‌هایی که در محدوده مراکز انتخاباتی قرار دارند، کمیته‌هایی قضایی برای دریافت شکایات و گزارش‌های کمیته‌های امنیتی ایجاد شده به دست الکاظمی تشکیل شوند.

همچنین این شورا به دادگاه‌های یاد شده دستور داد، اقدامات قانونی را در مورد کسانی که تصاویر و پوسترهای کاندیداهای انتخابات پارلمانی را تخریب می‌کنند، تشدید کرده و اطمینان یابند بخش‌نامه‌های قبلی شورا در این خصوص اجرا می‌شوند.

پیشتر فرماندهی عملیات مشترک عراق با اشاره به مشارکت ۲۵۰ هزار نیروی امنیتی در عملیات حفظ امنیت انتخابات تاکید کرده بود که در روز انتخابات مسیرها باز خواهند بود و هیچگونه منع ترددی وجود نخواهد داشت.

همچنین این فرماندهی اعلام کرد که روزهای هشتم، نهم و دهم ماه جاری میلادی نیروهای امنیتی به شکل گسترده‌ای در کشور مستقر خواهند بود و تمامی نیروها در حالت آماده‌باش قرار دارند و نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروهای ویژه ارتش برای مقابله با هرگونه حالت فوق‌العاده‌ای در بالاترین سطح آمادگی خواهند بود.

اتحادیه عرب نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که به درخواست کمیسیون عالی انتخابات عراق، در روند نظارت بر انتخابات در این کشور مشارکت خواهد داشت.

این اتحادیه گزارش داد: هیات ناظران عصر یکشنبه برای مشارکت در ارزیابی ابعاد مختلف انتخابات از جمله کمپین‌های تبلیغاتی کاندیداها، رای‌گیری و شمارش آراء وارد عراق شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha