• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400071208478
  • خبرنگار : 71477

آغاز هفتاد و دومین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل

آغاز هفتاد و دومین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل

هفتاد و دومین اجلاس کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان امروز (دوشنبه) به منظور بررسی چالش‌های کنونی در حوزه پناهجویان و آوارگان در ژنو آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، این اجلاس با سخنرانی فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان آغاز به کار کرد.

گراندی گفت: امروزه ما در دوره دشواری زندگی می‌کنیم. دوره‌ای که در آن هر روز بحران‌های متعددی در می‌گیرند یا وخیم‌تر می‌شوند. کووید 19 که هیچ کجای جهان از مبتلا شدن به آن در امان نماند، نشان می‌دهد که سلامت فردی در آن سوی کره زمین بر سلامت من تاثیر می‌گذارد. اما با وجودی که می‌دانیم مهار این پاندمی به نفع همه ماست، در به اشتراک گذاشتن واکسن‌ها حقیقتا ناکام مانده‌ایم.

وی افزود: از طرف دیگر، ما این ناکامی را در فوریت تغییر اقلیم شاهد هستیم؛ جایی که گزینه‌های شخصی ما، عادت‌هایمان به عنوان فرد یا جامعه و مصرف و تولیدمان برای تغذیه یک اشتهای سیری ناپذیر بیشتر سیاره مشترکمان را از بین می‌برد. و همچنان به رغم این فوریت، شاهد اقدامات ناکافی هستیم.

گراندی اظهار داشت: همه ما شاهد هستیم که در دنیا مردان با مردان مبارزه می‌کنند اما به چه قیمتی؟ چطور می‌توانیم قبول کنیم که هر روز کودکان دچار نقص عضو شوند، به زنان تجاوز شود و خانواده‌ها مجبور به فرار شوند؟ همه ما می‌دانیم که در مسیر اشتباهی قدم گذاشته‌ایم. همه نشانه‌ها حاکی از آن است که ما باید برای جلوگیری از این مساله همکاری کنیم. رویکرد مبتنی بر "اول من، اول کشورم" برای کمک به پیروزی در انتخابات فوق‌العاده است اما برای اجرای واکنش‌های موثر و جهانی به تهدیدات جهانی فاجعه‌آمیز است و امروزه آرمان‌های مورد تأیید منشور سازمان ملل را که به دنبال بهبود زندگی "ما مردم" است را تضعیف می‌کند.   

وی افزود: تنها در سه سال گذشته یک میلیون کودک در تبعید به دنیا آمده‌اند و تعداد بی‌شماری از افراد از زندگی با شرافت در خانه و سرزمین خود محروم شدند. اگر این روندها با تلاش‌های قاطعانه تغییر نکنند، تعداد افرادی که به اجبار آواره شده‌اند احتمالا به 100 میلیون تن خواهد رسید. ناکامی در برقراری صلح و رسیدن به راه‌حل‌های مناسب به وخیم شدن اوضاع آوارگان دامن می‌زند. بیش از 40 سال است که میلیون‌ها افغان مجبور به ترک خانه و سرزمین خود شده‌اند و تحولات اخیر چالش‌های جدیدی را به وجود آورده‌اند.

گراندی با اشاره به برخی از کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران و پاکستان که بیش از چهار دهه است که میزبان نسل‌های مختلف افغان ها بوده‌اند، خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی از این کشورهای میزبان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha