• جمعه / ۱۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400071610442
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

صرفه‌جویی ارزی ۳ میلیون دلاری با "نرم‌کننده لباس" ایران‌ساخت

صرفه‌جویی ارزی ۳ میلیون دلاری با "نرم‌کننده لباس" ایران‌ساخت

فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان با تولید شوینده‌های لباس ایران‌ساخت با کیفیتی بالاتر از نمونه‌های وارداتی اکنون نیاز داخلی را تامین می‌کنند.

به گزارش ایسنا، صادق عسگری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه بهداشتی، گفت: تولید نرم‌کننده‌های حوله و لباس از محصولاتی هستند که فناوری تولید آن تا پیش از این، وارداتی بود. این محصول ایران‌ساخت، نسبت به نمونه خارجی، نرم‌کنندگی و رایحه بهتری دارد و همین امر سبب شده که بتوانیم بازار داخل را در اختیار بگیریم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که روزانه در کشور به میزان ۱۵۰ تن از این محصول نیاز است که واردات هر کیلوگرم، ۲ دلار هزینه در بردارد. با تولید این محصول اما جلوی خروج ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار ارز گرفته می‌شود. همچنین این محصول پوشش‌دهی بهتری روی لباس و حوله دارد و می‌تواند حوله و لباس را به‌خوبی نرم کند.

محصول دیگر این شرکت، مواد فعال سطحی برای مواد شوینده و شامپو است، قیمت این محصول با نمونه خارجی قابل رقابت و کیفیت آن در حد نمونه‌های خارجی است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، آمارها بیانگر آن است که خرید محصولات اولیه ایران‌ساخت راحت‌تر است، چراکه با توجه به شرایط اقتصادی، تخصیص ارز برای کالاهای این چنینی سخت است و شرکت‌ها به خرید محصولات داخلی تمایل دارند. محصولات تولید داخل ارزان‌تر است و کارخانجات می‌توانند هزینه آن را آسان‌تر پرداخت کنند.

محصولات این شرکت دانش‌بنیان توانسته اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد. درمجموع ۱۳۰ نفر در شرکت مشغول به کار هستند که ۱۰۰ نفر آن از طریق تولید این محصولات به کار گرفته شده‌اند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر لازمه حمایت از تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: فرآیندهای پیچیده اداری بسیار زمان‌بر است و باعث می‌شود که ما نتوانیم خریدهای به‌موقع داشته داشتیم؛ این امر به مسئله تولید صدمه وارد می‌کند، بنابراین نیاز است که مسئولان این نقایص را برطرف کنند.

این فعال فناور، ماندگاری در فضای رقابتی شرکت‌های دانش‌بنیان را مستلزم برنامه‌های توسعه‌ای دانست و افزود: این شرکت دانش‌بنیان نیز برنامه‌هایی برای آینده دارد که قصد دارد برای حضور در بازار رقابت بین‌المللی انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha