• شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400080100364
  • خبرنگار : 71132

ثبت بیش از ۱.۶ میلیون دستگیری در مرزهای جنوبی ایالات متحده در سال گذشته

ایالات متحده آمریکا بیش از ۱.۶ میلیون دستگیری در مرزهای جنوبی را در سال گذشته ثبت کرده که بالاترین میزان در تاریخ است.

به گزارش ایسنا به نقل از CNN، بر اساس داده‌های پایان سال منتشر شده در روز جمعه، گشت مرزی ایالات متحده در سال گذشته نزدیک به ۱.۶۶ میلیون نفر را برای عبور غیرقانونی از مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر کرد که بالاترین تعداد سالانه بازداشت‌ها است.
داده‌ها نشان می‌دهد در ماه سپتامبر، گشت مرزی آمریکا ۱۸۵ هزار و ۵۱۵ نفر را دستگیر کرد که مجموع آنها را به یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۰۶ نفر در سال مالی ۲۰۲۱ -که از اکتبر تا سپتامبر ادامه دارد- رساند.
دولت بایدن از زمان روی کار آمدن برای مدیریت تعداد بی سابقه‌ای از مهاجران به ایالات متحده تلاش کرده، او در اوایل با هجوم کودکان مواجه شد که منابع را تحت فشار قرار داد و اخیراً توسط هزاران مهاجر که طی چند روز به منطقه آماده نشده دل ریو تگزاس رسیده بودند، غافلگیر شد.
تعداد دستگیری‌های ماهانه مرزی -که نوعی عبور غیرقانونی است- در زمان دولت بایدن به شدت افزایش یافت، هرچند که روند افزایشی آن از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ آغاز شده بود.
از ماه جولای، زمانی که دستگیری گشت مرزی به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسید، تعداد بازداشت ها کاهش یافته است به طوری که این میزان ماهانه که در چند دهه گذشته مشاهده نشده است.
از مارس ۲۰۲۰، گمرک و حفاظت از مرزها، دستور بهداشت عمومی موسوم به ۴۲ را اجرا می کنند و اجازه خروج سریع مهاجران را می دهند، که با افزایش تعداد مکرر مسافران و افزایش دستگیری ها مرتبط بوده است.
حامیان مهاجرت و برخی از قانونگذاران از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دلیل حفظ سیاست همه گیری دوران ترامپ انتقاد کرده و آن را نقض حقوق بشر خوانده اند.
بر اساس داده‌های پایان سال که شامل بنادر ورودی و عبور غیرقانونی از مرزها می شد، بیشتر توقیف های مواد مخدر در گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده نیز در سال گذشته افزایش یافت.
سفرهای هوایی بین‌المللی نیز در سال مالی ۲۰۲۱ در بحبوحه همه گیری کرونا حتی بیشتر کاهش یافت، اگرچه گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده اشاره می‌کند که این میزان در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
در مقایسه با حدود ۶۲.۱ میلیون نفر در سال مالی ۲۰۲۰، سال گذشته حدود ۴۴.۴ میلیون مسافر وجود داشت. بر اساس داده های گمرک و حفاظت از مرزها، هر دو سال نسبت به ۱۳۵ میلیون مسافر در سال مالی ۲۰۱۹ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha