• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081107866
  • خبرنگار : 71402

نیمی از دموکرات‌ها، نامزدی جز بایدن را برای ۲۰۲۴ می‌خواهند

نیمی از دموکرات‌ها، نامزدی جز بایدن را برای ۲۰۲۴ می‌خواهند

براساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از چهل درصد از دموکرات‌ها معتقدند که اگر رئیس‌جمهور بایدن با فرد دیگری جایگزین شود، حزب آنها برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ با فرصت بهتری روبرو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی «ماریست نشنال» نشان می‌دهد که ۴۴ درصد از دموکرات‌ها و دموکرات‌های متمایل به مستقل‌ها می‌خواهند نام نامزد دیگری روی برگه رای باشد، ۳۶ درصد بایدن را می‌خواهند و ۲۰ درصد نظری ندارند.   

در میان جمهوری‌خواهان و جمهوری‌خواهان متمایل به مستقل‌ها، ۵۰ درصد معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بهترین فرصت آنها برای تصاحب دوباره کاخ سفید است، ۳۵ درصد فرد دیگری را می‌خواهند و ۱۴ درصد نظری نداشتند.

همچنین تنها ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها، عملکرد شغلی جو بایدن را تایید کردند، در حالی که ۴۹ درصد ناراضی بودند. در نظرسنجی ماه گذشته، ۴۵ درصد عملکرد بایدن را تایید و ۴۶ درصد رد کرده بودند.

نتایج نظرسنجی ماریست، بازتاب نتایج افکارسنجی‌های دیگر است که میزان رضایت شغلی بایدن را حدود ۴۰ درصد نشان می‌دهند.

میزان رضایت مردمی از جو بایدن، از ماه اوت که خروج پر هرج و مرج از افغانستان رقم خورد و همچنین وقوع بن‌بست در دستورکار قانونگذاری او در کنگره، مدیریت دولت او در بحث کرونا و افت اقتصادی، شدیدا کاهش یافته است.  

رئیس‌جمهوری آمریکا اما یکشنبه در نشست گروه بیست در رم به نتایج نظرسنجی‌ها بی‌اعتنایی کرد و گفت: آمار نظرسنجی‌ها بالا و پایین می‌روند. به روسای جمهور دیگر نگاه کنید. همین اتفاق‌ها افتاده است، اما به این خاطر نبود که من در انتخابات شرکت کردم. من در انتخابات شرکت نکردم که ببینم وضعیتم در نظرسنجی‌ها چقدر خوب می‌شود.

همچنین نتایج این نظرسنجی نشان داد که دموکرات‌ها در رقابت‌های کنگره اندکی جلوتر هستند؛ ۴۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نامی گفتند که به یک دموکرات در حوزه خودشان رای می‌دهند و ۴۱ درصد یک جمهوری‌خواه را ترجیح دادند. اما حاشیه اختلاف آنها از ماه سپتامبر که این نظرسنجی از پیشتازی هشت درصدی دموکرات‌ها حکایت داشت، کمتر شده است.

همچنین درباره انسجام انتخابات، ۶۲ درصد آمریکایی‌ها گفتند که آنها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعتماد خواهند داشت، حتی اگر نامزد مورد نظرشان شکست بخورد. اما تنها ۳۳ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که به این نتایج اطمینان خواهند داشت و در مقابل، ۸۲ درصد دموکرات‌ها و ۶۸ درصد مستقل‌ها چنین نظری داشتند.

در همین حال ۸۶ درصد دموکرات‌ها و ۶۰ درصد مستقل‌ها در واکنش به اینکه آیا اطمینان می‌کنند که انتخابات منصفانه باشند، پاسخ "خیلی زیاد" و "نسبتا زیاد" دادند، اما تنها ۳۴ درصد از جمهوری‌خواهان با آن موافق بودند.

همچنین پرسش‌شوندگان با این سوال مواجه شدند که اگر نامزد مورد نظرشان در انتخابات ۲۰۲۲ کنگره شکست بخورد، چه می‌شود. ۷۷ درصد از آمریکایی‌ها به طور کلی گفتند که هنوز به نتیجه اعتماد خواهند داشت که از آن میان ۸۸ درصد دموکرات، ۷۷ درصد مستقل و ۵۳ درصد جمهوری‌خواه بودند.   

نظرسنجی ماریست نشنال از ۱۸ تا ۲۲ اکتبر در میان ۱۲۰۹ فرد بالغ با حاشیه خطای مثبت منفی ۶.۴ درصد در میان دموکرات‌ها و دموکرات‌های متمایل به مستقل‌ها و حاشیه خطای مثبت منفی ۶.۸ درصد در میان جمهوری‌خواهان و جمهوری‌خواهان متمایل به مستقل‌ها انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha