• دوشنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081712784
  • خبرنگار : 71496

اعلام شرط نامزدی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری لیبی/گمانه زنی درباره نامزدی الدبیبه

اعلام شرط نامزدی در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری لیبی/گمانه زنی درباره نامزدی الدبیبه

کمیسیون عالی انتخابات لیبی امروز (دوشنبه) از آغاز ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور خبر داده و شروط لازم برای شرکت در آنها را اعلام کرد. همزمان یک منبع در کابینه وحدت ملی لیبی از قصد عبد الحمید الدبیبه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت صدی البلد، عماد السایح، رئیس کمیسیون عالی انتخابات لیبی اعلام کرد: در راستای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ۲۴ دسامبر آتی، ثبت نام کاندیداها آغاز شده و روند ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری تا ۲۲ نوامبر جاری و کاندیداهای انتخابات پارلمانی تا هفتم دسامبر آتی ادامه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عالی انتخابات لیبی درباره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: رقابت در دوره اول میان کاندیداهای تایید شده و واجد شرایط خواهد بود اما رقابت در دور دوم به دو کاندیدایی که بالاترین رای را در دور اول به دست آوردند، محدود خواهد بود.

السایح با تاکید بر این نکته که در نهایت کمیسیون تعیین می‌کند که کاندیدا شرایط شرکت را دارد یا نه، گفت: ثبت نام کاندیداها برای انتخابات ریاست جمهوری مشروط به این است که نه خود کاندیدا و نه پدر و مادر و یا همسرشان تابعیت یک کشور خارجی را نداشته باشند، وضعیت کیفری کاندیدا تایید شده باشد، سن کاندیدا کمتر از ۳۵ سال نباشد، یک گواهی دال بر انفصال قطعی از کار سه ماه پیش از تاریخ ۲۴ دسامبر ارائه دهد.

همچنین این مسؤول لیبیایی گفت: کاندیدا می‌تواند پیش از تایید نامش در لیست‌های نهایی از شرکت در انتخابات انصراف دهد و درخواست‌های کاندیداتوری باید شخصا به یکی از دفاتر کمیسیون انتخابات در شهرهای طرابلس، بنغازی و یا سبها ارائه شوند.

السایح با تاکید بر لزوم پایبندی کاندیداها به تمامی قوانین اعلام کرد که کمیسیون می‌تواند هر کاندیدایی را که بر خلاف قوانین و چارچوب‌ها عمل کند، حذف کند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام عالی رتبه در کابینه وحدت ملی لیبی اعلام کرد که عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر این کابینه قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری پایان سال جاری میلادی کاندیدا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha