• چهارشنبه / ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400081813681
  • خبرنگار : 71560

حدادی:

آلودگی هوا نتیجه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی دستگاه‌های مسئول است

آلودگی هوا نتیجه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی دستگاه‌های مسئول است

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه اراده جدی برای مقابله با معضل های زیست محیطی به ویژه در بحث آلودگی هوا وجود نداشته و ادامه این روند آسیب های جدی برای سلامت مردم به دنبال دارد.

علی حدادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت آلودگی هوا در فصول سرد سال، بیان کرد: برای مقابله با آلودگی هوا و سایر مسائل زیست محیطی دستگاه های مختلف وظایف سنگینی بر عهده دارند، اما متاسفانه کم کاری دستگاه ها و نبود اراده محکم برای مقابله با این معضل زیست محیطی سبب شده تا هر ساله در فصول سرد سال با این پدیده مواجه شویم.

وی در ادامه اظهار کرد: از صنعت خودروسازی گرفته که در کیفی سازی خودروها دارای مسئولیت می باشد تا سایر صنایع برای مقابله با این پدیده دارای وظایفی بوده که متاسفانه انجام نمی دهند. از سوی دیگر سازمان محیط زیست نیز در این زمینه کم کاری داشته و آنطور که باید از دستگاه ها مطالبه گری ندارد. به عبارت دیگر عدم انجام اقدام به موقع سبب می شود تا در فصول سرد سال این معضل مشکلات عدیده ای را برای شهروندان ایجاد کند.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه اکثر مجموعه ها به وظایف خود در این حوزه عمل نمی کنند، تصریح کرد: به عنوان مثال در استان البرز و قزوین استفاده از مازوت خودش یکی از عوامل اصلی آلایندگی به شمار می رود، اما جلوی آن نیز گرفته نمی شود. یکی از عوامل آلایندگی در شهر تهران وجود کارگاه ها و صنایع است اما اقدام جدی برای انتقال آن ها به خارج از شهر نیز صورت نمی گیرد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کرد: متاسفانه بی تفاوتی و سهل انگاری نسبت به انجام اقدامات به موقع مشکلات جدی زیست محیطی را به ویژه در بحث آلودگی هوا برای کشور رقم زده است که مانند شیوع بیماری کرونا سلامت همه افراد جامعه را تهدید می کند. سازمان محیط زیست باید به طور جدی مطالبه گری کند تا هر دستگاه وظایف خود را برای مقابله با معضل های زیست محیطی انجام دهد.

حدادی در پایان افزود: بر اساس قانون، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی وظایف معینی در این حوزه دارند که باید ملزم به انجام وظایف قانونی خود بشوند. متاسفانه اراده جدی در این حوزه وجود ندارد و ادامه این روند آسیب های جدی برای سلامت مردم به همراه دارد. مجلس نیز باید از بعد نظارت بر اجرای قانون به این موضوع ورود کند. اجرای دقیق قانون و اقدام به موقع مهم ترین عامل موثر برای کنترل معضل های زیست محیطی است که باید با اراده جدی دنبال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۹ ۰۸:۰۷

و مردم .... هست که با خودروهای تک سرنشین تردد می کنند و شعور و فرهنگ هوای پاک رو ندارند