• جمعه / ۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400090503424
  • خبرنگار : 71640

رئیس سازمان بسیج:

بسیج در همه زوایای دفاع مقدس ظاهر شد

بسیج در همه زوایای دفاع مقدس ظاهر شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تشکیلات مردمی بسیج در همه زوایای دفاع مقدس ظاهر شد گفت: در میدان‌های نبرد حضور فرزندان داوطلب ایرانی نبرد عاشورایی را شکل داد و دشمن را در تجاوز خود ناکام گذاشت

به گزارش ایسنا سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین درسخنان پیش خطبه نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین گفت: ۵ آذر ماه سالروزصدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل شجره طیبه الهی بسیج را به محضر ملت بزرگ ایران تبریک عرض می‌کنم و یاد وخاطره شهدا را گرامی‌  می‌دارم.

سلیمانی ادامه داد: بعد از تصرف لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ امام راحل فرمان تشکیل بسیج را صادر فرمودند و در ۵ آذر ۱۳۵۸ این فرمان تاریخی صادرشد و ملت بزرگ ایران با صدور این فرمان از تشکیلات مردم پایه بسیج برخوردار شدند و از همان روزها نقش آفرینی این تشکیلات مردمی برای مردم ایران و ملت‌های مسلمان آغاز شد.

وی با بیان این که این تشکیلات مردمی در همه زوایای دفاع مقدس ظاهر شد گفت: در میدان‌های نبرد حضور فرزندان داوطلب ایرانی نبرد عاشورایی را شکل داد و دشمن را در تجاوز خود ناکام گذاشت و توانست آن تجاوز سنگین را به گنجینه تمام ناشدنی برای انقلاب اسلامی تبدیل کند. آن تهدید بزرگ با حضور فرزندان ملت ایران به فرصتی تاریخی تبدیل  شد و امروزه ملت‌های مسلمان از آن الگو گرفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستعفین با اشاره به تشکیل بسیج عمومی گفت: از آنجا که امام راحل در سالهای پایانی دفاع مقدس فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانش جو را صادر کردند و با تدبیر رهبر انقلاب اسلامی بسیج عمومی درعرصه‌های غیر دفاعی شکل گرفت هر جا ملت ایران نیاز به نیروهای داوطلب و ایثارگرداشت بسیج وارد میدان شد.

وی افزود: در دوران بعد از دفاع مقدس ملت ایران با تمسک به تفکر بسیجی توانست در برابر فشارهای سنگین نظام سلطه ، فشارهای اقتصادی ومداخلات امنیتی که دشمنان ملت ایران در دستور کار خود قرار می‌دادند نقش‌ها را یکی پس از دیگری نقش بر آب کند.

سردار سلیمانی با بیان این که ملت بزرگ ایران در گام دوم انقلاب اسلامی وارد تمدن سازی شده است  گفت: ما در قرن هجری شمسی جدید در انتظار یک ابرتحول عظیم هستیم و آن این است  که ملت‌های مسلمان با تحقق همه جنبه‌های مردم سالاری دولت سازی ملت ایران الگو و در نهایت دولت‌های مسلمان در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرند و تمدن نوین اسلامی جلوی چشمان ما تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha