• شنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400092721333
  • خبرنگار : 71145

خالد مشعل و النخاله جنایت اخیر در اردوگاه برج شمالی در جنوب لبنان را محکوم کردند

خالد مشعل و النخاله جنایت اخیر در اردوگاه برج شمالی در جنوب لبنان را محکوم کردند

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در خارج که به لبنان سفر کرده، با زیاد النخاله دبیرکل جهاد اسلامی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دو طرف در این دیدار بر اهمیت تقویت مقاومت به ویژه در کرانه باختری تاکید کردند.

دو طرف بر پایبندی خود به گزینه مقاومت برای مقابله با دشمن صهیونیستی، آزادسازی فلسطین و بازپس گیری حقوق سلب شده ملت و مقدسات فلسطین تاکید کردند.

مشعل و النخاله در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین، پرونده‌های ملی، راه‌های تحقق آشتی ملی بر اساس مقاومت در برابر اشغالگران، حمایت از قدس و مسجد الاقصی و آزادی اسرا و لغو محاصره غزه تاکید کردند.

وضعیت آوارگان فلسطینی در لبنان از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف بود.

رهبران حماس و جهاد اسلامی جنایت اخیر در اردوگاه برج شمالی در جنوب لبنان که طی آن شماری شهید و زخمی شدند، را به شدت محکوم کرده و ضمن تاکید بر ضرورت حفظ امنیت اردوگاه‌های فلسطینی، خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.

مشعل و النخاله بر ضرورت تقویت روابط دوجانبه و افزایش همکاری و هماهنگی فی مابین در داخل و خارج تاکید کردند.

زیاد النخاله سی و چهارمین سالروز تاسیس جنبش حماس را به مشعل تبریک گفت.

در این دیدار موسی ابومرزوق، حسام بدران، علی برکه و احمد عبدالهادی حضور داشتند.

رئیس دایره روابط ملی جنبش حماس نیز تاکید  کرد که سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش در خارج به لبنان در زمانی مناسب انجام گرفت و اهداف این سفر نیز محقق شد.

علی برکه در گفت‌وگو با "قدس پرس" تصریح کرد که این سفر تاکیدی بر ارتباط رهبران فلسطینی با آوارگان در اردوگاه‌های لبنان بود، به ویژه اینکه پس از جنایت اخیر نیروهای امنیتی وابسته به فتح در اردوگاه برج شمالی انجام گرفت.

برکه عنوان کرد که سفر مشعل و هیئت همراهش به لبنان موجب شد تا فتنه به وجود آمده در اردوگاه‌های فلسطینی در نطفه خفه شود.

وی تصریح کرد که باید یک اجماع ملی فلسطینی بر سر محکومیت حمله جنایتکارانه در اردوگاه برج شمالی در جریان تشییع جنازه حمزه شاهین وجود داشته باشد.

این رهبر حماس اظهار کرد: خالد مشعل در این سفر بر ضرورت بازخواست و مجازات عاملان جنایت برج شمالی و حفظ امنیت و آرامش در اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان تاکید کرده است.

علی برکه افزود که این سفر در حالی انجام گرفت که آخرین سفر مشعل به لبنان به ۱۰ سال پیش برمی‌گردد، بنابراین این سفر و دیدار مشعل با خانواده‌های شهدا و اعلام همبستگی با آنان، در حقیقت مرهمی بر جراحت ایجاد شده پس از جنایت اردوگاه برج شمالی بود.

برکه در پاسخ به سوال قدس پرس پیرامون تاثیرات داخلی سفر مشعل به لبنان گفت که این سفر به شیوه‌ای رسمی انجام گرفت به ویژه اینکه مشعل با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در مقر هیئت دولت دیدار کرد و در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین و اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان گفت‌وگو کردند.

علی برکه سفر مشعل به لبنان را موفقیت آمیز خواند، چرا که در شرایطی این سفر انجام شد که اردوگاه‌های فلسطینی در شرایطی سخت و دشوار به سر می‌برند و این سفر از وقوع فتنه در اردوگاه‌ها که تنها دشمن صهیونیستی از آن بهره می‌برد، جلوگیری کرد.

وی گفت که مشعل در این سفر بار دیگر تاکید کرد که سلاح حماس تنها دشمن صهیونیستی را نشانه گرفته و این جنبش هرگز از مسیر خود به سمت آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان و پروژه مقاومت منحرف نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha