• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400101309256
  • خبرنگار : 71496

فرستاده سازمان ملل: تصمیم‌گیری درباره موعد و نامزدهای انتخابات لیبی امری داخلی است

فرستاده سازمان ملل: تصمیم‌گیری درباره موعد و نامزدهای انتخابات لیبی امری داخلی است

مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره تاریخ انتخابات و صلاحیت سیف‌الاسلام قذافی برای کاندیداتوری یک موضوع داخلی و صرفا مربوط به لیبیایی‌ها است.

به گزارش ایسنا، استفانی ویلیامز، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط با تاکید بر اینکه تصمیم‌گیری درباره تاریخ انتخابات و صلاحیت سیف‌الاسلام قذافی برای کاندیداتوری یک موضوع صرفا لیبیایی است، از همه طرف‌ها در لیبی خواست به احکام دستگاه قضایی لیبی عمل کنند.

ویلیامز اظهار کرد: تمامی کسانی که در گفتگوی سیاسی لیبی برای پست‌های حاکمیت انتقالی کاندیدا شده بودند، تعهد کتبی دادند که در این انتخابات کاندیدا نشوند.

مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی تاکید کرد: تصمیم‌گیری درباره صلاحیت کاندیداهای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری یک مساله حاکمیتی لیبی است که دستگاه قضایی این کشور درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند و همه باید به حاکمیت لیبی و استقلال دستگاه قضایی این کشور احترام بگذارند.

او از تعیین تاریخ احتمالی انتخابات خودداری کرده و گفت: تعیین تاریخ بعدی بر عهده مسؤولان مربوطه در لیبی یعنی پارلمان، کمیسیون انتخابات و دستگاه قضایی است و سازمان ملل کاملا آماده است تا به لیبیایی‌ها در رفع مشکلات و ایجاد شرایطی مناسب در اسرع وقت جهت تضمین برگزاری انتخاباتی آزاد، بی‌طرف و معتبر کمک کند.

این مسؤول سازمان ملل در ادامه عملیات بیرون کردن مزدوران، شبه‌نظامیان و نیروهای خارجی از لیبی را "حساس و پیچیده" توصیف و تاکید کرد: این عملیات باید با احتیاط و تامل انجام شود تا ثبات کشورهای همسایه برهم نخورد و این امر به زمان و هماهنگی دقیق با کشورهای مربوطه نیاز دارد.

کمیته امور خارجه پارلمان لیبی پیشتر بر لزوم برگزاری انتخابات در اسرع وقت و رفع تمامی موانع موجود در راه آن تاکید کرده و اعلام کرده بود، انتخاب کابینه‌ای جدید و یا حفظ کابینه فعلی انتخاب پارلمان است و همه باید به آن احترام بگذارند.

آمادگی برای برگزاری انتخابات لیبی به دلیل اختلافات قانونی درباره صلاحیت برخی از کاندیداهای با شانس پیروزی بیشتر از جمله سیف الاسلام قذافی، خلیفه حفتر و عبدالحمید الدبیبه مختل شده و پس از تهدید برخی شبه‌نظامیان مسلح به مختل کردن انتخابات، تنش بر فضای این کشور حاکم شده و نگرانی‌هایی را در مورد اینکه برگزاری آن موجب بی‌ثباتی و به خطر افتادن روند صلح در این کشور شود، ایجاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha