• شنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400110200473
  • خبرنگار : 71560

یوسفی:

باید از ظرفیت پلتفرم‌ها و استارت‌آپ‌های داخلی در اشتغال زایی استفاده کرد

باید از ظرفیت پلتفرم‌ها و استارت‌آپ‌های داخلی در اشتغال زایی استفاده کرد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا یکی از عرصه هایی که می تواند در بحث اشتغالزایی تاثیرگذار باشد و به طور ویژه از تخصص های نوین جوانان استفاده کند، بحث توسعه کسب وکارها در بستر این اپلیکیشن ها و پلتفرم های داخلی فعال در این حوزه است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت استارت آپ ها و پلتفرم های خرید آنلاین داخلی در حوزه توسعه کسب و کارها، بیان کرد: یکی از موضوعات جدید در حوزه اشتغال به ویژه در حوزه کسب و کارهای جدید استفاده از پلتفرم ها و بسترهای فضای مجازی است، ما چه بخواهیم و چه نخواهیم امروز نوع تجارت تغییر کرده است. امروز شاهدیم که قریب به ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها به تجارت در فضای الکترونیکی و های تک و پلتفرم های خرید آنلاین اختصاص دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: مدتی پیش کسی فکر نمی کرد که در قالب پلتفرم ها کسی بتواند کسب وکاری ایجاد کند. ما قبلا در فضای ارتباطات دیجیتال و الکترونیکی در بستر فضای مجازی  سایت های تجاری داشتیم که صرفا به صورت تک بعدی بحث خرید و فروش انجام می دادند، اما با انجام یک کار ترکیبی شاهد یک جهش در این حوزه هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مثال بارز آن بحث تاکسی های اینترنتی است؛ کسب و کارهای ثابت که در حوزه حمل و نقل ارائه خدمات داشتند در ابتدا نسبت به این پلتفرم ها مقاومت داشتند و کسی باورش نمی شد که یک تلفن همراه بتواند هم موقعیت مسافر را شناسایی کند و هم موقعیت راننده را و کار قیمت گذاری و پرداخت آنلاین هم انجام دهد.

این عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروز سهم ما از اقتصاد دیجیتال زیر ۵ درصد است. این آمار نشان می دهد ما همچنان شیوه سنتی را در حوزه تجارت چه در داخل و چه در خارج پیش گرفته ایم. قطعا یکی از عرصه هایی که می تواند در بحث اشتغالزایی تاثیرگذار باشد و به طور ویژه از تخصص های نوین جوانان استفاده کند، بحث توسعه کسب و کارها در بستر این اپلیکیشن ها و پلتفرم های فعال در این حوزه است.

یوسفی افزود: ما اگر بتوانیم از ظرفیت پلتفرم های داخلی فعال در این حوزه استفاده کنیم، مزیت های متفاوت گوناگونی به همراه دارد. زمانی که پلتفرم داخلی باشد ثبت مالکیت شده و درآمد آن برای جوان متخصص خودمان است. از سوی دیگر یک بازار ایمن به وجود می آید و از سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری می شود. بنظر می رسد که یکی از بازارهای جدید که در حوزه اشتغال باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد و حتی تحریم ها نیز بر روی آن اثر ندارد همین استارت آپ ها و پلتفرم های خرید آنلاین داخلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha